Amonyak Gazı İle Soğutma Sistemleri Hakkında Merak Edilenler!

selamlar amonyak pompasının açık şemasını nerden bulabilirim cam 2-5 olabilir
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Selam kahraman 77 .nh3 tesisat güvenliği,kompresör bakımı,bay pas vana kontrolleri
sistem güvenliği soğutma personeli dikkat etmesi gerekenler,sızıntı ya ilk müdahale,
amonyak tehlikeleri ve maruz kalındığında yapılması gerekenler,sistem bakımı
yardımcı olursan sevinirim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
amonyak gazını her yerde kullanamayız(Özellikle otomobillerde ).çünkü :arkadaşın bahsettiği gibi amaonyak gazı tehlikeli gaz grubundandır .araç 80 km. hızla giderken araç içinde gaz kaçağını düşünebiliyormısunuz.amonyakın ,uzaktan bile kokusunu duyduğunuzda gözünüz yaşardığını düşünürsek sonuç feci trafik kazası olur .herhalde. birde, amonyaklı sistemlerde bakır kullanamayız.çünkü amonyak bakıra karşı korozotiftir. yani bakırı küflendirir.yani çok miktarda gaz kullanılan soğutma sistemlerinde amonyak kullanılamaz.
 
hocam IQF cıhazımız var. mağlum piyasa şartları kapasitesini artırmak iştiyoruz. Cıhaz -36da,makinedairesi emiş -0.39 barda çalışıyor.Ürünü fazla atarsak ürün göbek ısısı iştediğimizden yüksek çıkıyor, az atarsak tonaj az oluyor. Amonyak ta emiş basıncını dahada düşürüp ısıyıda azalta bilirmiyiz. Kompresörlarimiz grossso marka. Bu durumda kompresörler zarar görürmü, likit emme riski olurmu. Yada daha basit bir önerin varmı.
Birde hocam kondenserlerdeki ısıyı idarı kısmı ısıtmakta kullannabilirmiyız. kondenserlerde amonyagı yoğunlaştırmakiçin hem fanlar hemde su sirkilaşyon pompaları çalışıyor, ötöyandan idari binayı ısıtmak için dogal gaz harcanıyor. şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
hermetic markamı

simens logo 230 rc ile amonyak komp. kapesite kontrolu, alçak başınç,yüksek basınç grasso-mycom

-----------

Ardı ardına mesaj yazmak yerine, mesajınızın bulunduğu kısımdan düzenle butonunu kullanarak mesajınızı düzenleyebilirsiniz. Lütfen forum kurallarını okuyunuz.

Düzenleme: Roboelektronik
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar Biz firma olarak Amonyaklı ve freonlu tüm soğutma sistemlerin kurulumunu gerçekleştiryoruz. problemleriniz veya sorularınız varsa görüşebiliriz.
 
arkadaşlar amonyaklı sogutma sistemi çok basit ama tehlikelidir...Kompresör ile ayırıcı tanklarda bulunan gazın basıncı düşürülür basıncı düşen gaz sogumaya başlar daha sonra bunu pompalar sayesinde evaporatörlere iletirsin.evaporatörden dönene gaz ise kondenserden dolaşarak sogur ve resiver tankına gelir buradan tekara ayrıcı tanka gider çevrim bu defrost olayı ise kompresörün emdigi sıcak gaz direk ayrı bir hattan eveporatöre verilir 60-70 c derecelerde bolece defrost olayıda gerçekleşir.....
bu kadar basittt
 
hocam IQF cıhazımız var. mağlum piyasa şartları kapasitesini artırmak iştiyoruz. Cıhaz -36da,makinedairesi emiş -0.39 barda çalışıyor.Ürünü fazla atarsak ürün göbek ısısı iştediğimizden yüksek çıkıyor, az atarsak tonaj az oluyor. Amonyak ta emiş basıncını dahada düşürüp ısıyıda azalta bilirmiyiz. Kompresörlarimiz grossso marka. Bu durumda kompresörler zarar görürmü, likit emme riski olurmu. Yada daha basit bir önerin varmı.
Birde hocam kondenserlerdeki ısıyı idarı kısmı ısıtmakta kullannabilirmiyız. kondenserlerde amonyagı yoğunlaştırmakiçin hem fanlar hemde su sirkilaşyon pompaları çalışıyor, ötöyandan idari binayı ısıtmak için dogal gaz harcanıyor. şimdiden teşekkürler.

kardeş evoporasyon ayarlarını yapmayı denedin mi ? öncelikle ona bak kopressörün belli kapasitesi var üzerinde yazar ona bakarak basıncını dahada düşürebilirsin tabiki ayırıcı tankının kapasiteside önemli bunların hepsini göz önünde bulundurark basıncını düşürebilirsin - 45 -47 ye çıkarabilirsin...
 
amonyak gazını her yerde kullanamayız(Özellikle otomobillerde ).çünkü :arkadaşın bahsettiği gibi amaonyak gazı tehlikeli gaz grubundandır .araç 80 km. hızla giderken araç içinde gaz kaçağını düşünebiliyormısunuz.amonyakın ,uzaktan bile kokusunu duyduğunuzda gözünüz yaşardığını düşünürsek sonuç feci trafik kazası olur .herhalde. birde, amonyaklı sistemlerde bakır kullanamayız.çünkü amonyak bakıra karşı korozotiftir. yani bakırı küflendirir.yani çok miktarda gaz kullanılan soğutma sistemlerinde amonyak kullanılamaz.

hocam zaten amonyakı bakır boru ile dolaştıramazsın paslanmaz boru olacak araç işi yaş arkadaşlar sizler bildik yöntemden şaşmayın...
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst