Altarnatör

thebeyin

Üye
Katılım
20 Nis 2018
Mesajlar
49
Puanları
1
Yaş
32
merhaba 2 sorum olacak aydınlatırsanız sevinirim

1 alatarnatörlerde çıkış gerilimini ayarlayan bölüm neresidir
2 altarnatörlerde çıkış akımını auarlayan bölüm nersidir
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Merhaba. bir senkron jeneratör (küçük bir alternatör) olan bir bisiklet dinamosu, bisiklet ne kadar hızlı giderse dinamosunun ürettiği AC voltajı da o kadar fazla olur ve bisiklet farları artan bu voltajla daha parlak yanar. Bir bisiklet dinamosunun içinde voltajı sabitleyen bir voltaj regülatörü yoktur. Ama daha büyük alternatörlerin içlerinde çıkış voltajını sabitleyen voltaj regülatörleri (governor, tako, vb.) mutlaka bulunur. Voltaj regülatörleri alternatör devrinden ve alternatöre yüklenmiş yüklerden bağımsız olarak alternatör çıkışındaki AC voltajını sabitlemeye çalışır.

Araç şarj dinamosu (alternatöründeki) konjenktör alternatörlerdeki voltaj regülatörüne çok benzer olarak çıkışındaki DC akımını 14 volt DC'de motor devrinden bağımsız olarak sabitlemeye çalışır. Bu şarj dinamosunun ürettiği amper çıkış değeri ise konjenktör içindeki entegrede (darlington çifti olan transistörlerin) ikaz uyartım akımını otomatik olarak artırıp çoğaltılmasıyla artırılıp azaltılmış olur. Bu sayede 55 A, 14 volt etiketli olan araç şarj dinamosu max. 55 A, 14 volt çıkış değerine kadar çıkıştaki amperini max. 55 A 'ya kadar artırıp verebilir. Eski elektromanyetik röleli araç konjenktörlerinde çıkış voltajı ayarı, ikaz uyartım akımını bu rölenin kontaklarıyla o anda kesmek veya paralel dirençleri devreye (çift kontaklı olan röle kontak çıkışıyla) sağlanırdı, örneğin.

https://hbogm.meb.gov.tr/MTAO/1ElektrikMakLab/unite7.pdf

Alternatörlerde genel olarak voltaj regülasyonu üst linkteki sayfa 202 şekli 7.12 de çalışma prensibi olarak verilmiştir. Çeşitli devirlerdeki değişmeyen (sabitlenen) gerilim regülasyonu için bu şemayı ve ilgili konu başlığını okuyun. Alternatörlerin çıkış amperinin yükseltilmesi dönen rotordaki ikaz uyartım akımının artırılmasıyla statordaki mağnetik alan şiddetinin artırılmasıyla yapılır, ayni araç şarj dinamolarında konjenktör içinde elektronik yolla artırılan ikaz uyartım akımı amper değerinin artırılmasında olduğu gibidir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst