Alınabilecek En İyi Elektrikli Otomobil BMW İ3

devrede

Üye
Katılım
5 Kas 2009
Mesajlar
20
Puanları
1
Yaş
38
eoE0X2.jpg



Otomotiv dünyası artık eskisi gibi değil Elektrikli Araba Modelleri çoğaldıkça bu modeller arasında da hangisinin daha iyi olduğu, hangi modelin diğerlerinden ayrılarak öne çıktığı merak edilmeye başlandı...Ve bu konuda yapılan araştırmalar da Dünyanın pek çok ülkesinde yollara çıkan ve ödüllerle başarısı taçlandırılan BMW i3, İngiltere’nin en hızlı büyüyen araç satın alma danışmanlık sitesi CarBuyer tarafından 2014 yılında tercih edilecek en iyi Elektrikli Araba seçildi.


Gerçek kullanım koşullarından yola çıkarak yapılan incelemeler,
- Uzman tavsiyeleri
- Otomobil sahiplerinin yorumları
- Eğlenceli videoları
- Rakiplerinden ayrılan teknik özellikleri ile
İngiliz otomobil kullanıcıları arasında büyük beğeni kazanan BMW i3 Elektrikli/Hibrid Otomobil kategorisinde en iyi otomobil unvanını elde etti. BMW i3 ile birlikte BMW 3 Serisi ve BMW 5 Serisi modellerini de sınıflarının en iyi otomobilleri olarak tasdik edildi.
Global anlamda bir çok ödüle layık görülen BMW i3, cesur geometrik hatlarıyla ve tasarım özellikleriyle kendini belli ediyor.


Teknik Özellikleri
170 HP güç ve 250 Nm tork üreten elektrik motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını 7.2 sn’de tamamlayan BMW i3, iki farklı menzile olanak sağlayan teknolojik alt yapısıyla da ön plana çıkıyor. Şarj işlemi ise son derece basit olup evde, işte ya da kamuya açık şarj istasyonlarında yapılabilmektedir.
BMW i3’ün lityum iyon bataryası gündelik sürüşte 130 – 160 kilometre gibi bir menzile kadar dayanabilirken, ECO PRO modunda 20 KM kadar ve ECO PRO+ modunda ise yine 20 KM mesafe kadar menzili artırmaktadır. Arzu edildiği takdirde BMW i3, belirli bir değerin altına düştüğü anda hareket hâlindeyken lityum iyon bataryasının şarjını sabit bir seviyede tutan menzil uzatıcı motorla da alınabilir. Bu görev, 34 HP güç üreten ve arka aksın üzerinde, elektrik motoruna bitişik şekilde yerleştirilen 650 cc iki silindirli benzinli motor tarafından yerine getirilir. Menzil uzatıcı, otomobilin azami menzilini günlük sürüşte 300 kilometreye kadar yükselterek benzersiz bir üstünlüğe sahip olmasını da sağlamaktadır. BMW i3, sadece elektrik gücü üretmek için kullanılan menzil uzatıcı ile donatılmış dünyanın ilk elektrikle çalışan otomobili olmasıyla da farklılığını ortaya koyuyor.
 
Yaygınlaşsada akaryakıt fiyatlarından kurtulsak sonuçta kendi elektiriğimizi üretebiliyoruz

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Merhaba.Bizde de renault fluence modelinde elektrikli bataryası kiralanabilir versiyonuyla elektrikli araç (EV) segmentinde tüm Türkiye'de satışa sunulmuştu biliyorsunuz.Ama bu tür yatırımları yapılmadan önce,şarj dolum istasyonlarının alt yapısının inşa edilebilmesi,devlet tarafından sıfır emisyonlu araçların,ilk satın alıştaki ötv değerinin mümkün olduğunca,bu tür çevreyi kirletmeyen araçlar için mutlaka da çok aşağıya çekilebilmiş olması,halkımızın da elektrikli araç kullanımında,tüm mevcut tabuları yıkacak şekliyle,eski geleneksel alışkanlıklarından vazgeçip,bu yeni otomobil standardını tereddütsüz olarak,çok daha kolay benimsemesi biraz da araba maliyetinin düşüp,fiyatların daha da aşağı inebilmesiyle doğru orantıda artacaktır kanısındayım.Üstelik yalnızca da fluence modeli bazında değil,diğer çeşitli markaların da önceden başbakanımıza verilen sözler dahilinde üretimi prototip aşamasında gerçekleştirilip,uygun bir olurun,kamuoyundan ve devlet büyüklerimizden gelmesi durumunda,anında seri üretimine geçmeyi hazır bekleyen birçok modeli de hazırda beklemektedir.(Fizibilite=yapılabilirlik durumları tamamlanmış,uzun yolda lityum-iyon batarya ile kullanım testlerinden başarıyla da geçmiş,prototip aşamasında halihazırda da bekletilen)

Yabancı kaynaktaki bir segmentte benim bu konuda netten de tanıyıp bildiğim tek iyi marka ise sadece "Tesla Roadstar" spor modeli idi.Yanızca bu modelin daha birkaç yıl öncesine kadar en mükemmeli,şimdiye kadarki yapılanın da en iyisi olduğuna inanmıştım.Ama el elden üstündür derler,teknolojik iyileştirmelerle,geliştirmeler ve iyileştirmelerle (Ar-Ge ile) firmalar her an için bu konuda çok iddialı oldukları ürünlerini,sürpriz ataklarını da bize önümüzdeki yakın günlerde kolayca da gösterebilirler.Bunu da kabul etmemiz de lazım.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Merhaba.Bizde de renault fluence modelinde elektrikli bataryası kiralanabilir versiyonuyla elektrikli araç (EV) segmentinde tüm Türkiye'de satışa sunulmuştu biliyorsunuz.Ama bu tür yatırımları yapılmadan önce,şarj dolum istasyonlarının alt yapısının inşa edilebilmesi,devlet tarafından sıfır emisyonlu araçların,ilk satın alıştaki ötv değerinin mümkün olduğunca,bu tür çevreyi kirletmeyen araçlar için mutlaka da çok aşağıya çekilebilmiş olması,halkımızın da elektrikli araç kullanımında,tüm mevcut tabuları yıkacak şekliyle,eski geleneksel alışkanlıklarından vazgeçip,bu yeni otomobil standardını tereddütsüz olarak,çok daha kolay benimsemesi biraz da araba maliyetinin düşüp,fiyatların daha da aşağı inebilmesiyle doğru orantıda artacaktır kanısındayım.Üstelik yalnızca da fluence modeli bazında değil,diğer çeşitli markaların da önceden başbakanımıza verilen sözler dahilinde üretimi prototip aşamasında gerçekleştirilip,uygun bir olurun,kamuoyundan ve devlet büyüklerimizden gelmesi durumunda,anında seri üretimine geçmeyi hazır bekleyen birçok modeli de hazırda beklemektedir.(Fizibilite=yapılabilirlik durumları tamamlanmış,uzun yolda lityum-iyon batarya ile kullanım testlerinden başarıyla da geçmiş,prototip aşamasında halihazırda da bekletilen)

Yabancı kaynaktaki bir segmentte benim bu konuda netten de tanıyıp bildiğim tek iyi marka ise sadece "Tesla Roadstar" spor modeli idi.Yanızca bu modelin daha birkaç yıl öncesine kadar en mükemmeli,şimdiye kadarki yapılanın da en iyisi olduğuna inanmıştım.Ama el elden üstündür derler,teknolojik iyileştirmelerle,geliştirmeler ve iyileştirmelerle (Ar-Ge ile) firmalar her an için bu konuda çok iddialı oldukları ürünlerini,sürpriz ataklarını da bize önümüzdeki yakın günlerde kolayca da gösterebilirler.Bunu da kabul etmemiz de lazım.Kolay gelsin.Saygılarımla.


Şarj İstasyonları konusunda haklısınız hocam sayı olarak yetersizler ve acilen yaygınlaştırılmaları gerekiyor katılıyorum...

Halkın bu otomobilleri tercih etmesi ve bu araçlara alışması birazda bu modellerin satış tarzlarıyla alakalı ben dikkat ediyorum. hep elektrikle çalışmalarına ve elektriğin ne kadar ucuz olduğuna vurgu yapılıyor. ama millet menzillerinin kısa olduğunu düşünüp yolda kalma, şarj edememe, ikinci el satış gibi ayrıntılara takılıp bu modellerden uzak duruyor...
 
Akıllı telefonlarda şarjı çabuk bitiyor, alışırız :)

Ama belirttiğiniz gibi bir altyapı lazım.
Geçen gün bir yerde duydum. Yalan olmasın tam hikayeyi hatırlamıyorum;
Füze fırlatma platformu çapı 3 metreymiş. Neden 3 metre?
Platform tren vagonlarıyla geliyormuş. Yanda geçen trene çarpmaması için maksimum 3 metre.
Neden ray araları o ölçüde yapılmış. Bu hikaye böyle gidiyor :) sonunda anlamsız sebebi olmayan
bir olaya dayanıyordu(Romadaki öküz arabalarına filan...)

Şimdi de arabada kullanılan sistem bayağı değişiyor. Motor arabının en temel parçası ve araba tasarımında da
büyük bir etkendir, diye düşünüyorum. Şimdi en temel eleman değişiyor, ama sistem öyle kökleşmiş oturmuş ki,
halen eskiden kalan tasarım devam ediyor, edecek diye düşünüyorum. Neticede kurulu sistem var. Herkes yerini almış dükkanını açmış, riske girmek istemez(mesele enerji sektörü, petrol), ama değişim kaçınılmaz. Bu sebeple tasarım şuanda eskiden kalan, kalıtımsal olarak devam ediyor. Nitekim araçların tasarımı bayağı değişeceğini düşünüyorum.
 
Merhabalar.Evet,elektrikli tasarım konusunda çok da haklısınız,örneğin renault fluence modelinde elektriğe geçişte köklü bir değişiklik yapılmamıştı bildiğim kadarıyla.Ama elektrikli araçların kaporta,şasi,far sistemi,motor,vb.kısımlarının,benzinli,dizel modellerden elektrikli (EV) veya hibrit (Melez) yapı şekline geçerken,daha başka bir standartta bulunması veya ayni alt yapıdan geçilirken bunda da bazı değişikliklerin olabilmesi de beklenmeli,ayni yapı devam ettirilememeli diye ben de düşünmekteyim.Çünkü yakıtla veya elektrikli çalışan sistemlerin,yalnız kullandığı enerji şekli (elektrik veya benzin,motorin,lpg gibi) değil,aktarma organları,fren sistemi,belki aydınlatma sistemi,vb. bazı sistemlerinde de köklü değişiklikler gerçekleşiyor.Bu da ayni ve sabit yapının elektrikliye geçerken mutlaka bazı değişimlerin de hiç şüphesiz beraberinde gelmesi gerektiğinin,bu yapının her zaman ayni kalmasının mümkün olamayacağını da bize göstermelidir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Elektrikli araçların fiyatları uygun olsa daha çok rağbet görür bence
 
Elektrikli araçların fiyatları uygun olsa daha çok rağbet görür bence

Fiyatları biraz yüksek olabilir ama yakıttan kenara koyduğunuz parayı düşünürseniz. Fiyatlar son derece makul...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,157
Mesajlar
915,504
Kullanıcılar
449,900
Son üye
adidas2131

Yeni konular

Geri
Üst