Akaryakıt Depolarının Topraklanması

AD_EM

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
16 Eki 2007
Mesajlar
1,790
Puanları
281
2007 Yangın yönetmeliğinin Yakıt Depoları başlıklı 3. Bölümünün aşağıdaki maddesinde;

(4) Akaryakıt depolarının metal bölümleri, ilgili yönetmeliklere göre statik elektriğe karşı topraklanır. Denmektedir.

Soru-1: Durağan halde olan bir yakıt deposunda statik elektrik nasıl oluşur ki topraklama gerekli olsun?

Soru-2: Zaten topraklama teması olan bir depo için neden topraklama gereksinimi olsun.?

bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim

saygılar...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Ben akaryakıt depolama istasyonları projelerinde karşılaşmıştım kardeş.
Akaryakıt depolanan tankları 95 lik bakırlarla 4 yerinden irtibatlayıp topraklatıyorlar mesela. Dolum ve boşaltma sırasında borularda oluşabilecek statik elektrik için bu önlem alınıyor sanırım. Nihayetinde borular tanklara direk bağlı.
 
Akaryakıt tankları her nekadar toprak içerisinde olsa ve bu sebeple ne gerek var diye düşünülse bile üzerinde ciddi olarak durulması gereken bir konudur.Tanklar her zaman dış yüzeyi kaplanmış olarak gömülür.Kullanılan kaplama elektiği iletmez.(katran-epoksi boya -sıcak daldırma plastik boya vs.)Tankta dolum sırasında olmasa bile(çünkü dolum aracı topraklanır)daha sonraki kullanım sonucu oluşan boşlukta çalkalnma ve buhar oluşumu gözlemlenir.Bu sebeple tank topraklaması yapılır.
 
cevap 1-yakıt boru içerisinde ilerlerken sürtünmeden kaynaklanan Elektriklenme olur. aynı şey tank içerisinde de olur
cevap 2- topraklamada iletkenliği yüksek malzeme kullanılması gerekmektedir. bu nedenle tankın toprağa değmesi yeterli değildir. topraklama iletkeni şekli de önemlidir. tankın şekli ve toprakla temas yüzeyleri de önemlidir
 
akaryakıt tankı ve dolum yapan aracın topraklaması eş potansiyel oluşturularak yapılır bu sayede statik elektrik yüzünden arkların oluşması engellenir. Bazı bilgisiz akaryakıt şirketleri kamyonlarının alt kısmına zincir koyarak güya topraklama yaparlar ama sürtünmeden dolayı patlayan bir iki vaka biliyorum. Çok dikkat edilmesi gereken bir durum.
 
kardeşim ben petrol ve condansate (uçak benzini gibi bişey) tanklarını topraklıyorum.aman çok dikat et.zamanla aşınma kopma olacağı için birden fazla yerden topraklama yap.birkaç yere civata kaynattır ve oralardan levha gömerek topraklama yap.biz tanklarımıza çubukla yapıyoruz ama sen akaryakıt istasyonuna levha yap.tabii onun da kuralları var forumda araştır.altına kum toprak vs...

BAK DİKKAT ET AYRICA KATODİK KORUMA OLAYI DA VAR.KOROZYONA KARŞI YARIN ÖBÜRGÜN TANKINIZ TOPRAKTAN NEMDEN ÇÜRÜMESİN DİYOSAN KATODİK KORUMA DA YAPMAN LAZIM.AMA HEM TOPRAKLAMA HEM KATODİK NASIL OLUR BİLEMİYORUM.SANIRIM TOPRAKLAMAYI BİR CİHAZ YA DA DİRENÇ ÜZERİNDEN YAPARSIN.AMA TAHMİN.ARAŞTIR SOR.KOLAYLIKLAR DILERIM
 

Forum istatistikleri

Konular
128,170
Mesajlar
915,622
Kullanıcılar
449,934
Son üye
peldayilmaz

Yeni konular

Geri
Üst