akülü iskele elektrıkle nasıl calıstırılır

uzayerigi

Üye
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
162
Puanları
1
Yaş
39
Konum
istanbul
akülü iskelenın motorunu calıstırmak ıcın ne kadarlık bır transformator gerekır aku 12 volt 60 amper bilenyada hıc deneyen arkadaşalar varmı acaba
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Selamun Aleyküm
Konunun uzmanları belki meseleyi anlayacaktır ama aküler Amper ile değil Ampersaat ile (Ah) kapasite ifade ederler.
Esasen motoru çalıştırmakiçin aküye bir bağımlılık yok. Akü kapasite olarak bu motoru ne sürede çalıştırabildiğini gösterir.
Motorun gerilim güç değerleri sonuca götürücüdür. Gerilim 12 V ise güç yazılmalıdır.
Hayırlı günler dilerim.
 
ozaman cıhazı sokmeye baslayıp motora ulasmakla baslayayım cevap ıcın tesekkurler
 
Rica ederiz.
Yalnız uzmanlar konuya dahil olursa sökmeden sadece kablolarından motor bilgilerini çıkarmana yardımcı olabilir.
Direnç ölçümü yeterli olur mu ve ya akü ile çalışırken ampermetre ile çektiği akım ölçülerek sonucu sağlamak uygun mudur..
TRANSMA - MOTORLU ASMA İSKELE - CEPHE PLATFORM İSKELE SİSTEMLERİ - PERSONEL VE YÜK ASANSÖRLERİ - MOBİL İŞ İSKELELERİ - İZMİR - TÜRKİYE • 0 232 361 51 33 - 34
Bu gibi sitelerden benzer ürün bilgileri de en kötü ihtimal kullanılabilir.
--Tabi trafodaki elektrik doğrultularak kullanılmalı dc sistemlerde.--
Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
akülü iskelenın motorunu calıstırmak ıcın ne kadarlık bır transformator gerekır aku 12 volt 60 amper bilenyada hıc deneyen arkadaşalar varmı acaba

Merhaba.Elinizde bir pensampermetre varsa eğer,motoru süküp etiket bilgisine ulaşmanız (Veya etiket okunamayacak derecede de silinmişse veya hiç yoksa) bu çok gerekli de değildir.Pensampermetrenin clamp'larını,dc.elektrik motora giden, + kalın kabloya (Çünkü - uç otomobildeki gibi şaseden,metal gövdeden,kalın kablo görünmeden de bu devresini (Marş motoru gibi) tamamlıyor da olabilir.) kapatarak kablo içinde kalacak şekilde tam kapatarak,pensampermetre ile dc. ölçüm kademesinde geçen dc. akımının amperini direk olarak da okuyabilirsiniz.Bu okuma şekli direk olarak yükte iken (İskele açılması,kapatılması gibi) yapılacağından ayni zamanda yükteki akım ihtiyacını da (Marş motorunun direk dc.yükte,motoru çevirdiği esnadaki akım ölçümünde olduğu gibi) bu kablolardan motora net olarak da geçen bu amper miktarını bulursunuz.

Sn.cncaraştırma hocamın da çok iyi belirttiği üzere,dc.akımda bir alıcıdan geçen güç;P=V*I olduğundan;örneğin 20 amper akım şiddetini pensampermetreyle ölçtüğünüzde,motorunuzun o andaki güç gereksinimi; P=20*12=240 watt=0.24 kW kadar olacaktır.

Seçeceğiniz transformatörde,trafonun güç faktörü olan cos fi de bu hesaba katılarak (kVA olarak) bunu karşılayacak sekonder net çıkışı (Volt*amper) olarak bulunacak,1*12 volt ac.tek çıkışla bir köprü diyotla veya 2*12 volt ac. çift çıkışta ise,2 adet diyotla dc. doğrultmadan sonraki,bu motor için istenen güç değerindeki (Yukarıdaki örneğimizde 240 watt gibi) bu akımı ölçerek,gücünü tam hesapladığımız bu motor gücü kadar (Hatta emniyet için de en az %20 oranında da fazlası) bir gücün göz önüne alınması daha iyi olacaktır.Aksi halde trafo fazla ısınıp zorlanarak da yanabilecektir.

kVA cinsinden olan bu trafo gücünü (Aktif+reaktif karşılığını) tam olarak da bulmak için,tersten giderek,P=V*I=0,240 kW ise,köprü diyotlardan geçişte ve doğrultmadaki ısı kayıpları ve ac/dc.dönüşümündeki kayıplar da tam göz önüne alınırsa,trafo sekonderi biraz daha fazla, (0,275-0,280 kW kadar) sekonder çıkışının,en az bu gücü vermesi gerektiği,ac/ac dönüşümlü bu trafonun cos fi değeri örneğin 0.88 ise,bu trafonun kVA değeri de P2=P1/0.88 P2=0,280/0.88 P2=0,318 kVA aktif+reaktif güç karşılığıdır,%20 arttırırsak eğer; P emn=P2*0.20+P2 P emn=0.318*0.20+0,318 P emn=0,381 kVA (Aktif+reaktif güç toplamının karşılığı) bir örnek teşkil edecek şekilde de seçilebilir.Kolay gelsin.Saygılarımızla.Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
sayın cncarastırma ve sayın binbası verdıgınız teknık bılgıler ıcın cok tesekkurler ozellıkle formul cok faydalı olacak cok saolun bu sıteden edınılen bılgılerın bır cogu mutıs
 
Rica ederiz.
Kat edilen yol da anlatılırsa hem izleyenler için faydalı olabilir hem de belki sistemde yenilikler, düzeltmeler için fikir alma imkanı olur.
Başarılar, Hayırlı günler.
 
amperını ölctum ılk kalkısta 7 amper sonra ıse 2 amper cektı elimde mervesanın power supply vardı 10 ampere kadar cıkıs veren onunla denedım calısmadı bende cıhazın motor kapagını actım etıketınde 1.6 kw 12v 230amper yazınca kapagı gerı kappatım :D 230 amper bana baya ucuk geldı daha buyuk bır trafo bulmaya calısacagım ama etıketetıne gore 1,6 hesaba gorede 3 kw lık trafo dıyor fazla agır olmazmı o kumada kartını ayrı trafo ıle motoru ayrı bır trafo ılemı beslesm acaba 2 amper nere 230 amper nere goz korkutucu ölü yatırıma meyilli bır sey gıbıme geldı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,146
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst