Akülü arabada akü sorunu

morbeyaz

Üye
Katılım
21 Ağu 2008
Mesajlar
534
Puanları
6
Yaş
39
Bende çocukların kullandığı akülü arabalardan var. Bu arabanın şarj cihazını ölçtüm, aküsünü ölçtüm. Değerleri normal. Velhasıl bu arabayı 10 dakika kullandıktan sonra bayılıyor ve daha çalışmıyor. Akü akım mı tutmuyor acaba? Neden olur? Başka bir yerinde arıza mı var acaba? Arka tekerde servo motor var. Teşekkürler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
akü ölmüştür. ne zamandan beri kullanılıyor.servo motor degildir. o genel de kullanılan dc motordur.en iyi çözüm aküyü degiştirmen.
 
Akünün kapaklarını açıp,içine eğer akü, iyici kurumuşsa,bir pipet veya cif=cam suyu atomizörünün(Püskürteç) ince şeffaf hortumu yardımıyla, kapak seviyesini aşmayacak şekilde saf su veya ütü suyu(Tortusuz) koyun.Bunu yapmamızın sebebi de şudur aslında:Zamanla jel(Kuru) aküler; sıcaklık veya aşırı şarj durumlarına maruz kalıp, içlerinde jel olarak bulunması gereken iletken elektrolit seviyesinin iyice aşağısında bulunan bir seviyeye düşerek, elektrik şarj kapasitesini doğrudan etkileyecek ölçülerde şarj tutmayabilirler veya hemen boşalabilirler.

Bu yolla,ayni yöntemi kullanmak suretiyle; uzakdoğu kökenli, 4 voltluk 0,5-1 amperlik ve 3.8 volt ampül yakan el feneri akülerini, fazla sayılarda olmak üzere(Akülerine çeşme suyu koyarak,siz saf su koyun,nizamisi de budur) kurtarıp yeniden hayata(Eski şarj kapasiteli orijinal durumuna) döndürdüm.Sayıları 7-8 adettir ve enerji kesintisinde(Emergency) ups'nin mevcut olan kontrol paneline kolaylıkla ulaşabilmekte kullanıyorum.

Ancak akülerinizin saykıl çevrimi(Doldurma-boşaltma sayısı) çok fazla ise,yani aküleriniz çok eskiyse(6-7 yıllık) bu yöntemin şarj tutmada bir işe yaramadığını da bilmenizde ayrıca yarar var.Bu yöntemle,çok eski olmayan (3-4 yıllık olan) epeyce akümü kurtardım,ancak çok eski olanlarını kurtaramadım ne yazık ki.Çünkü ömürleri çoktan bitmişti.(Normal bir jel akü de,normal bir araba aküsü ömrüne ayni şekilde sahiptir.)Bu konuda da şansımı çok fazla zorladım herhalde, ısrarla şarj tutmamalarına rağmen.

Akünüz çok eski değilse, su ilave ederek şarj kapasitesini gerisin geriye, normal çalışan orijinal bir durumuna döndürmeniz de mümkündür.
 
Arkadaşlar benimde tıpkı mesajlardaki gibi bir sorunum vardı sonradan öğrendim aküler zamanla sülfatlanma yapıyormuş çabuk şarj ve deşarj oluyormuş.
Bir cihazla tanıştım aldım kullandım ve çok memnun kaldığımı söylemek isterim cihaz akülerime takılı iken sorunsuz kullanıyorum aşağıda link paylaşıyorum alın kullanın çok memnun olacak dua edeceksiniz

https://www.sahibinden.com/ilan/iki...-onleyici-aciklamayi-okuyunuz-640284282/detay
 
Akünün kapaklarını açıp,içine eğer akü, iyici kurumuşsa,bir pipet veya cif=cam suyu atomizörünün(Püskürteç) ince şeffaf hortumu yardımıyla, kapak seviyesini aşmayacak şekilde saf su veya ütü suyu(Tortusuz) koyun.Bunu yapmamızın sebebi de şudur aslında:Zamanla jel(Kuru) aküler; sıcaklık veya aşırı şarj durumlarına maruz kalıp, içlerinde jel olarak bulunması gereken iletken elektrolit seviyesinin iyice aşağısında bulunan bir seviyeye düşerek, elektrik şarj kapasitesini doğrudan etkileyecek ölçülerde şarj tutmayabilirler veya hemen boşalabilirler.

Bu yolla,ayni yöntemi kullanmak suretiyle; uzakdoğu kökenli, 4 voltluk 0,5-1 amperlik ve 3.8 volt ampül yakan el feneri akülerini, fazla sayılarda olmak üzere(Akülerine çeşme suyu koyarak,siz saf su koyun,nizamisi de budur) kurtarıp yeniden hayata(Eski şarj kapasiteli orijinal durumuna) döndürdüm.Sayıları 7-8 adettir ve enerji kesintisinde(Emergency) ups'nin mevcut olan kontrol paneline kolaylıkla ulaşabilmekte kullanıyorum.

Ancak akülerinizin saykıl çevrimi(Doldurma-boşaltma sayısı) çok fazla ise,yani aküleriniz çok eskiyse(6-7 yıllık) bu yöntemin şarj tutmada bir işe yaramadığını da bilmenizde ayrıca yarar var.Bu yöntemle,çok eski olmayan (3-4 yıllık olan) epeyce akümü kurtardım,ancak çok eski olanlarını kurtaramadım ne yazık ki.Çünkü ömürleri çoktan bitmişti.(Normal bir jel akü de,normal bir araba aküsü ömrüne ayni şekilde sahiptir.)Bu konuda da şansımı çok fazla zorladım herhalde, ısrarla şarj tutmamalarına rağmen.

Akünüz çok eski değilse, su ilave ederek şarj kapasitesini gerisin geriye, normal çalışan orijinal bir durumuna döndürmeniz de mümkündür.
Iyi gunler benimde akulu araba akusu ile ilgili sarz tutmama sıkıntım var. Sarzdan cekiyorum bitik gosteriyor ama 2 saat gibi normal biniliyor. Bitik halinin multimer ile volt ve akım degerlerini ölçtüm. 12 volt akunun degeri 8 volt çıktı. Akim degeri de 7 çıktı. Bu arada 7 amper orjinalide. Sizin bahsettiginiz sorun sanırım benim akümdede var. Benim anlamadigım bu akunun su kapağı yok suyunu nereden dolduracagiz.
 
Akude 6 göz var, senin akudeki 2 göz gitmiş. Bu arada artık su eklenebilen akü kalmadı. Anca üst kapaklarını koparip erisebilirsin
 

Ekli dosyalar

  • 15630589474782638936894866578769.jpg
    15630589474782638936894866578769.jpg
    287.2 KB · Görüntüleme: 47
  • 15630591964006743393486708765104.jpg
    15630591964006743393486708765104.jpg
    352.7 KB · Görüntüleme: 42
Son düzenleme:
Üst kapağın kenarından birkaç yerden bıçak sokup yukarı kanirtarak kapak açılır. Çünkü yapıştırma kapak. Açtığında 6 tane kapakçık var. Enjektor ile su koyabilirsin. Biraz toparlayabilir ama duzelmez. Denemek istersen bu şekilde.

Tabi bu aküler bakımsız akü, bozulduğunda kurcalanmadan değiştirilmeli .Ben olsam ugrasmam, yenisini alır ona iyi bakarım sonuçta asit var içinde. Çocuğun ters çevirdiğini farzet, ya akarsa etrafa.
 
Son düzenleme:
Üst kapağın kenarından birkaç yerden bıçak sokup yukarı kanirtarak kapak açılır. Çünkü yapıştırma kapak. Açtığında 6 tane kapakçık var. Enjektor ile su koyabilirsin. Biraz toparlayabilir ama duzelmez. Denemek istersen bu şekilde.

Tabi bu aküler bakımsız akü, bozulduğunda kurcalanmadan değiştirilmeli .Ben olsam ugrasmam, yenisini alır ona iyi bakarım sonuçta asit var içinde. Çocuğun ters çevirdiğini farzet, ya akarsa etrafa.
Tesekkurler
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst