Akülü Araba Devresi

2D6AA242-17B8-47C8-B08B-37DD7161DF52.jpeg


@kaygısız cevap icin tesekkur ederim .

Pilsan active 12v traktorun devre semasini yukarida ekledim .

6 numarali anahtar etkili bir sekilde fren islemi goruyor . Yegenim (35 kg) kullanirken Tekerleri kitliyecek kadar etkili . Sasirtici bisey ama yokus yollarda fren olmadigini dusunemiyorum .

Hepsinde bir sanziman (reduktor ) mevcut ama yokus asagi hafif ilerleyip gazi birakirsaniz ustundeki yukle araba zorlanmadan gidiyor.

Şemaya nekadar baktiysamda anlamadim, cozemedim.

Sizin yaptiginiz devreyi de baska bir aracta uyguladim . Cok basit ve cok kullanisli emeginize saglik .
 
İyi günlerde kullanın.
Şemada motor kısa devre edilerek fren yapılıyor. Dc motor hareket verilince elektrik üretir kısa devre edildiğinde yüksek akım vermek ister bunu hareket kaynağı veremediğinden firen etkisi oluşur. Doğal durum ama pazarlama taktiklerindendir. Bunu elektrikli bisiklet motorunda görürsünüz üç kabloyu kısa devre ettiğinizde motor neredeyse kilitlenir. Bu sistem ile fren yaparken hemde akü şarz edebilirsiniz.
 
@kaygısız

Tesekkur ederim cevap icin. Fren duzenegini herhangibir sekilde ekleyebilirim demekki motorlardan sonra herhangibir sivic ile semadaki gibi kisa devre yaptirirsam. Frende olmus oluyor .

Yanliz soft start devresi baglarsak farkli bir yontem bulmak gerekir .
 
Firen yaparken motor kısa devre ediliyor ama önce güç kesiliyor. Güç var iken motoru kısa devre ederseniz batarya bütün gücünü iletkenler üzerine boşaltır kendine ve/veya iletkenlerinize hasar verir.
 
Bahsettiginiz gibi Pilsanda Asal sivic buluniyor.

akuden gelen + kutup pedala girip kapali kontaktna devam ediyor frene basilinca kontak kesiliyor Diger kontak kisa devre yaptiriyor .
Dediginiz gibi kisa devre yaptiriyor akimi kesip .

Soft start devresindede bi sorun olabilirmis gibi geldi bana. Kutuplar ayni kaldigi surecte soft start yapacak fakat kutubun yeri degisince yani arac ileri giderken soft startla yol alacak geriye gitmesini istedigimizde kutuplarin yeri degistigi icin devre calismayacak yanlismiyim ?
 
Devre anahtardan önce bağlanırsa ileri ve geri çalışma olur.
 
Çok aranan, yapılmak istenen ve kolay bulunmayan akülü araba elektrik devre şeması.
Kullanılan malzemeler:
1 adet 3 konumlu toggle anahtar
1 adet 2 konumlu toggle anahtar
1 adet pedal anahtarı
2 adet 6 volt akü
1 adet 12 volt motor
Motoru ileri, geri, hızlı, yavaş kumanda edebilirsiniz. Yavaş konumunda 6 volt aküler paralel bağlanarak 12 volt motora yarı gerilim veriliyor böylece hız düşürülüyor. Hızlı yavaş anahtarı iki konumlu ileri geri anahtarı üç konumlu olacak. Anahtarlar motor akımında olacak(15 amper). Pedal anahtarı normalde açık yaylı anahtar olacak. Motor hareketi bu anahtarla başlayacak.
2 tane 12 voltluk motoru ve 1 adet 12 volt aküsü olanlar biraz değişiklikle kullanabilirler. Anlaşılmayan yerleri daha detaylı açıklarım. Yıllar önce kullanmıştım başkalarına da yarar inşallah. Kendi tasarımımdır.

Ekli dosyayı görüntüle 20305
Arkadaşlar bana yardım ede bilicek biri varmı acaba akülü araba kartı yandı düz bagliyacagim.ama bağlantılarında düz gidiyor ama geri yaptığımda gene düz gidiyor nasıl yapmam lazim
 
Şemayı uygularsanız sorun çözülür.
 
Arkadaşlar 6 wolt Luk akülü arabanın kartı yandı düz bağlantı yapıp arabayı calistirdim ama vitesi geri yaptığımda da ileri gidiyor ileri yaptığımda. Da ileri gidiyor nasıl yardımcı ola bilirsiniz bana
 
Toggle anahtar bağlantısında yanlışlık vardır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,108
Mesajlar
915,039
Kullanıcılar
449,809
Son üye
yucelsenolgm

Yeni konular

Geri
Üst