Akülü Araba Devresi

Konu Sah
kaygısız

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,503
Puanları
108
Dedıgınız mantıktan dolayı 1 0 2 kullancam ama elimde 125v 3a var, voltajı bız 12v kullanacagımız ıcın kontakların akım tasıma kapasıtesı de artmaz mı ona takıldım
Elinizdekini kullanın gittiği kadar daha sonra değiştirirsiniz. Bir günde bozulmaz yenisi yedekte durur bozulunca gereğini yaparsınız. Mantık düşündüğünüz gibi görünüyor olsa da orada farklı durumlar mevcut. Transformotor mantığı bu durum için geçerli değil.
 

sdag

Üye
Katılım
18 Ara 2009
Mesajlar
225
Puanları
3
Hocam bu devrede fren yaptırabılır mıyız?

Çok aranan, yapılmak istenen ve kolay bulunmayan akülü araba elektrik devre şeması.
Kullanılan malzemeler:
1 adet 3 konumlu toggle anahtar
1 adet 2 konumlu toggle anahtar
1 adet pedal anahtarı
2 adet 6 volt akü
1 adet 12 volt motor
Motoru ileri, geri, hızlı, yavaş kumanda edebilirsiniz. Yavaş konumunda 6 volt aküler paralel bağlanarak 12 volt motora yarı gerilim veriliyor böylece hız düşürülüyor. Hızlı yavaş anahtarı iki konumlu ileri geri anahtarı üç konumlu olacak. Anahtarlar motor akımında olacak(15 amper). Pedal anahtarı normalde açık yaylı anahtar olacak. Motor hareketi bu anahtarla başlayacak.
2 tane 12 voltluk motoru ve 1 adet 12 volt aküsü olanlar biraz değişiklikle kullanabilirler. Anlaşılmayan yerleri daha detaylı açıklarım. Yıllar önce kullanmıştım başkalarına da yarar inşallah. Kendi tasarımımdır.

Ekli dosyayı görüntüle 20305
Sadece merak ettım, tekerlerde dişli olacağından gerekte yok gubı sanki de

Devreyı bu sekılde kurdum.ancak uzerıne 15a oto sıgortası taktım tedbır olsun dıye, arac ın önune engel koyup gitmesini biraz zorladogımda sıgorta atıyor. Cunku ıllakı dısarda t
 

Ekli dosyalar

Moderatör tarafında düzenlendi:
Konu Sah
kaygısız

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,503
Puanları
108
Bir anahtar ile motoru ayırıp uçlarını kısa devre ederseniz olur. Bazılarında bu uygulama kullanılıyor.
 

sdag

Üye
Katılım
18 Ara 2009
Mesajlar
225
Puanları
3
Hocam yuksrda paylastım devreyı. 15a oto sıgortasını emnıyet amsclı devreye bagladım. Patlıyor. 15a ı nasıl cekebılır? Ikı aku paralel 14a zaten bunu nasıl çözebılırım?
Bir anahtar ile motoru ayırıp uçlarını kısa devre ederseniz olur. Bazılarında bu uygulama kullanılıyor.
 
Konu Sah
kaygısız

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,503
Puanları
108
Devrenizde hata göremedim. Sigortanızı önce 20 patlarsa 30 amper yapın.
 

sdag

Üye
Katılım
18 Ara 2009
Mesajlar
225
Puanları
3
Bu akım degerlerıme motor dayanırmı onu bılmıyorym. Motorlar 6v 10000rpm, gücu nedır? Kac a bunları bulamadım. Bırde tesısatta kullanılan kabloların kesıtı 20a e dayanır mı? Yani 14a ın oldugu sistemde akım bu kadar nasıl çözemefım
 
Konu Sah
kaygısız

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,503
Puanları
108
Akü 14 ampersaattir yani 14 amper 1 saat verebilirse 28 amper 30 dakika verir demektir. Gerçekte bu surede bu kadar amper veremez açıklama kolaylığı için. Normalde 20 saat 700 miliamper verebilir. 20 saatten kısa sürelerde ampersaat kapasitesi düşer. Akünüz 30 amper ile verebilir. Yüksek akımlar sürekli olmadığından kablolarınız dayanır.
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
110,942
Mesajlar
781,488
Kullanıcılar
409,198
Son üye
Necomm

Yeni konular

Üst