Akülü Araba Devresi

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,504
Puanları
108
Çok aranan, yapılmak istenen ve kolay bulunmayan akülü araba elektrik devre şeması.
Kullanılan malzemeler:
1 adet 3 konumlu toggle anahtar
1 adet 2 konumlu toggle anahtar
1 adet pedal anahtarı
2 adet 6 volt akü
1 adet 12 volt motor
Motoru ileri, geri, hızlı, yavaş kumanda edebilirsiniz. Yavaş konumunda 6 volt aküler paralel bağlanarak 12 volt motora yarı gerilim veriliyor böylece hız düşürülüyor. Hızlı yavaş anahtarı iki konumlu ileri geri anahtarı üç konumlu olacak. Anahtarlar motor akımında olacak(15 amper). Pedal anahtarı normalde açık yaylı anahtar olacak. Motor hareketi bu anahtarla başlayacak.
2 tane 12 voltluk motoru ve 1 adet 12 volt aküsü olanlar biraz değişiklikle kullanabilirler. Anlaşılmayan yerleri daha detaylı açıklarım. Yıllar önce kullanmıştım başkalarına da yarar inşallah. Kendi tasarımımdır.

akülüaraba.jpg
 

Ekli dosyalar

sadikdurak

Üye
Katılım
2 Eki 2015
Mesajlar
42
Puanları
3
Yaş
39
Çok aranan, yapılmak istenen ve kolay bulunmayan akülü araba elektrik devre şeması.
Kullanılan malzemeler:
1 adet 3 konumlu toggle anahtar
1 adet 2 konumlu toggle anahtar
1 adet pedal anahtarı
2 adet 6 volt akü
1 adet 12 volt motor
Motoru ileri, geri, hızlı, yavaş kumanda edebilirsiniz. Yavaş konumunda 6 volt aküler paralel bağlanarak 12 volt motora yarı gerilim veriliyor böylece hız düşürülüyor. Hızlı yavaş anahtarı iki konumlu ileri geri anahtarı üç konumlu olacak. Anahtarlar motor akımında olacak(15 amper). Pedal anahtarı normalde açık yaylı anahtar olacak. Motor hareketi bu anahtarla başlayacak.
2 tane 12 voltluk motoru ve 1 adet 12 volt aküsü olanlar biraz değişiklikle kullanabilirler. Anlaşılmayan yerleri daha detaylı açıklarım. Yıllar önce kullanmıştım başkalarına da yarar inşallah. Kendi tasarımımdır.

Ekli dosyayı görüntüle 20305
Dostum merhaba. senin bu devreyi oğlumun akülü arabasına uyguladım ve sonuç gayet güzel oldu.ok istifade ettim. Açtığın konu tamda amacına ulaştı. hızlı yavaş, ileri geri gayet düzgün çalışıyor. fakat bunu şarja nasıl bağlamamız gerekiyor. Yani benim elimde 12 volt 1800Mah bir şarj adaptörü var. biz bu devre şemasında bataryaları 12 volt ilemi yoksa 6 volt ilemi şarj edeceğiz. Bilgi verebilirmisin. Birde Sarj adaptorünün bataryalara bağlantı kutuplarını resim üzerinde işaretleme imkanın varmı veya anlatırsan sevinirim.
Ben düşüncemide söyleyeyim. Biz bu devrede hızlı konumunda iken 12V aldığımıza göre araba park halinde hızlı konumunda iken 12V sarjı sisteme bağlarsak doğru olarak 12 volt sarj ederiz diye düşünüyorum. Sizcede fikrim doğrumu bilgi verirseniz sevinirim.
 
Son düzenleme:
Konu Sah
kaygısız

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,504
Puanları
108
Doğrudur hızlı konumda 12 volt ile şarz etmelisiniz. Akülerin artı ve eksileri şemada gösteriliyor dıştaki artı ve eksileri kullanabilirsiniz.
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,457
Puanları
2,508
Konum
BURSA
Dostum merhaba. senin bu devreyi oğlumun akülü arabasına uyguladım ve sonuç gayet güzel oldu.ok istifade ettim. Açtığın konu tamda amacına ulaştı. hızlı yavaş, ileri geri gayet düzgün çalışıyor. fakat bunu şarja nasıl bağlamamız gerekiyor. Yani benim elimde 12 volt 1800Mah bir şarj adaptörü var. biz bu devre şemasında bataryaları 12 volt ilemi yoksa 6 volt ilemi şarj edeceğiz. Bilgi verebilirmisin. Birde Sarj adaptorünün bataryalara bağlantı kutuplarını resim üzerinde işaretleme imkanın varmı veya anlatırsan sevinirim.
Ben düşüncemide söyleyeyim. Biz bu devrede hızlı konumunda iken 12V aldığımıza göre araba park halinde hızlı konumunda iken 12V sarjı sisteme bağlarsak doğru olarak 12 volt sarj ederiz diye düşünüyorum. Sizcede fikrim doğrumu bilgi verirseniz sevinirim.
Merhaba.Evet,seri halde (Hızlı devirdeki konumundayken) 12 volt akü şarj cihazıyla bu şarj işleminiz en uygunu olur.Ancak 6 voltluk akülerin amper-h kapasitesi en az 18 amper-h etiketindeyse,1.8 amper (1800 mA) 12 volt akü şarj cihazıyla bu şarjı yapmanız çok daha uygundur. 18 amper-h kapasite değerinden aküleriniz daha düşükse, şarj akımının 1/10'u kadarının bu aküye uygulanma kuralını tam dikkate alıp,seçilecek olan şarj cihazını buna çok uygun seçerseniz,aküleriniz için daha iyi olur.(kaynamama,aşırı ısınıp elektroliti kaybetmeme veya ömrünü çok çabuk bitirmemek açılarından)

Ama aküleriniz 18 amper-saat ve üstüyse eğer bu yazımı hiç dikkate almayın.Çünkü ancak 18 amper-h ve üstündeki değerlerde akülerde kaynama veya aşırı ısınma riski hiç olmayacaktır.Kolay gelsin.
 

sadikdurak

Üye
Katılım
2 Eki 2015
Mesajlar
42
Puanları
3
Yaş
39
Doğrudur hızlı konumda 12 volt ile şarz etmelisiniz. Akülerin artı ve eksileri şemada gösteriliyor dıştaki artı ve eksileri kullanabilirsiniz.
bende öyle tahmin etmiştim ama emin olmak için yinede sorayım dedim. Nihayetinde uzman elektronikçi değilim. bilgi için teşekkürler.

bende öyle tahmin etmiştim ama emin olmak için yinede sorayım dedim. Nihayetinde uzman elektronikçi değilim. bilgi için teşekkürler.
hocam benim akülerim Ttec marka 6volt 12Ah/20H. bu devre için bu aküden ikitane kullandım. Şarj aletimde özel aldım. çıkış gücü: 12V1800Mah. çıkış veriyor. Sanırım bu malzemeler sizin belirttiğiniz şartları karşılıyor değilmi?
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,457
Puanları
2,508
Konum
BURSA
Merhaba.Evet,karşılıyor,herhangi bir sorun olmaz.Ancak ben akünüzün amper-h kapasitesini çok daha düşük,şarj cihazını ise 15-16 volt dc.,1800 mA çıkışlı olabilir şeklinde ilk andaki bir varsayımla düşünüp yazmıştım.Çünkü şarj akımı çok iyi biliyorsunuz, I=V/R'ye göre,voltaj fazla ise ve amper de yeterince varsa bu şarj cihazında,akü oldukça da boşsa o zaman çok fazla olarak geçiyor.Şarj cihazınız 12 volt dc.;1800 mA çıkışlı olup en fazla 13 volt dc.'ye şebekenin (piklerinde) yükselmesinde,12 amper-h'lik bu seri akülerden çok güvenli sınırlarda geçecektir.Bu konuda içiniz rahat olsun.Kolay gelsin.
 

sadikdurak

Üye
Katılım
2 Eki 2015
Mesajlar
42
Puanları
3
Yaş
39
Merhaba.Evet,karşılıyor,herhangi bir sorun olmaz.Ancak ben akünüzün amper-h kapasitesini çok daha düşük,şarj cihazını ise 15-16 volt dc.,1800 mA çıkışlı olabilir şeklinde ilk andaki bir varsayımla düşünüp yazmıştım.Çünkü şarj akımı çok iyi biliyorsunuz, I=V/R'ye göre,voltaj fazla ise ve amper de yeterince varsa bu şarj cihazında,akü oldukça da boşsa o zaman çok fazla olarak geçiyor.Şarj cihazınız 12 volt dc.;1800 mA çıkışlı olup en fazla 13 volt dc.'ye şebekenin (piklerinde) yükselmesinde,12 amper-h'lik bu seri akülerden çok güvenli sınırlarda geçecektir.Bu konuda içiniz rahat olsun.Kolay gelsin.
teşekkür ederim bilgiler için. Dün akşam son bağlandtılarıda yapıp arabayı topladım. montaj işi bitti. Bu gün kısmet olursa iş çıkışı oğlumla deneme sürüşünü yapacaz. Balkonda denediğimiz kadarıyla bir sorun görünmüyor. Tabi tam kapasitesini yük altında gösterecek.
 
Konu Sah
kaygısız

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,504
Puanları
108
akülüaraba.jpg
Şemaya istek üzerine eklenti yapıldı.
 

Ekli dosyalar

by lent

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
10,658
Puanları
3,258
Konu Sah
kaygısız

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,504
Puanları
108
O resimi düzeltemediğimden düzeltilmiş resmi tekrar koydum. İki resim farklı.
 

Sponsor Bağlantı

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
110,952
Mesajlar
781,569
Kullanıcılar
409,222
Son üye
gulay2525

Yeni konular

Üst