Golf Arabasına Benzer Akülü Araba Yapımı

asturab

Üye
Katılım
17 May 2016
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
38
Merhaba arkadaşlar öncelikle şunu belirtmek isterim.
Ben ne bir tekniker teknisyen nede bir mühendisim.Sadece yıllardır yapmayı istediğim birşeyi sizlerin görüş ve bilgilerine dayanarak belki yapabilirim diye bu konuyu açıyorum.

Golf arabasına benzer yaklasık 4 5 kısıyı tasıyabilecek.Genelde düz asfalt yolda ve arada bir egimli 20 30 derecelık yolda gidebilecek bir araç yapmayı planlıyoruz.Elimizde zaten böyle bir araç var fakat amerikadan gelme.Düz yol tepe aşağ max 20 30km hız yapıyor.Tepe çıkarken ise aşırı yavaslıyor.Yürüyerek yanından geçersin o derece yavaslıyor.BUnlar problem değil elbette.Düşüncemizde yine buna benzer bir taşıt yapmak.ARacın zaten ileri geri ve boş olmak üzere tek 1 tane dugmesı var. YOlda gıderken ayagınızı gaz pedalından çekınce kendı yavaslıyor. Buradakı aracın resımlerını örnek olarak koyuyorum
fBCN.jpg
33ff.jpg

Aracı kalıp olarak ve malzeme olarak her türlü işini tamamlayabilirim ama Asıl sormak istediğim;
-Bİz hangi motoru kullanacağız.Hangi akü yü kullanacağız. Bununla alakalı kaç kw motor nasıl bir akü olmalı.BUnunla ilgili net isimler ve linkler verebilirseniz çok sevinirim. Yurtiçi veya yurt dışı hangi firmalara soralım veya linkini alalım.
Bakınız örnek vermek gerekirse şu tipte bir araç olacak ama ön de iki koltuk arkada tekli uzun koltuk seklınde.

 

Ekli dosyalar

  • electric-car-axle-golf-cart-rear-axle.jpg
    electric-car-axle-golf-cart-rear-axle.jpg
    29 KB · Görüntüleme: 34
  • electric-car-rear-differential-axle-rickshaw-tricycle.jpg
    electric-car-rear-differential-axle-rickshaw-tricycle.jpg
    73.3 KB · Görüntüleme: 32
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Önce maksimumlarınızı tespit edin sonra minimumları çıkarmak kolay. Şu andaki gücünüz yeterli gelmiyor anladığım kadar. Mevcut motor gücü nedir 12 volt 4 adet akü olduğundan motorunuz 48 voltluktur. Kollektörsüz dc motor daha az Bakım ister. Her güçte motor bulmanız mümkün ama yurtdışından getirmeniz zor. Güç için örnek vereyim 250 vatlık motorlar düz yolda 120 kg yükü 25 km/saat hızda taşıyabiliyorlar. 12 derece çıkabiliyorlar ama hız 10 km ye düşüyor. Buna göre sizin motorunuz 2000 vat civarı olmalı.
 
hesap kitap yapmanız lazım bence. (enerjinin korunumu)
araç agırlıgı ne kadar olacak? yüklü yüksüz ? kaç derece egimi çıksın istiyorsunuz? çıkarken hızı ne olsun? gibi gibi... kriterleri belirleyin önce bence
 
Ozaman şöyle izah edeyim.
Elde bulunan mevcut elektrikli araçta 6 adet akü var.
Aracın hızı yukarda belirttiğim gibi.
Ağırlık olarak olarakta şöyle izah edeyim. Ön koltukta ıkı kişi arka koltugada 3 kişi sıkışarakta olsa binebiliyor.Araç düz yolda gayet iyi yokusta çok yavaslıyor. Tabı bunun yanında aracın kendi ağırlıgı demir şase vb gibi meteryal aksam agırlıgı motor ve aku agırlı+kişi agırlıgını eklersek zannedıyorum ki 500kğ rahat var ve üzerindedir diye düşünüyorum. Çünkü arac içindeki sırf uc kısı 100 kg :) geriye kalan iki kişi 160 180 kg gelse birde aracın agırlıgını eklersek 500kg ustune cıkıyordur.
O yüzden az çok net olabilmesi için motor ve akü resimlerini sizlere göstermeye ihtiyac duydum. Tabıkı elımde teknık net verıler yoktur ama görsel olarak az çok bir yorum yapabilirsiniz diye düşündüm.BU işi piri sizlersiniz.Ben sadece yıllardır heveslendiğim ve gerçekten bu işi başarmak için araştırıyorum.
 
Yüklü iken düz yolda max 20 30km yapabilen.Yokuş çıkarken belirtitğim gibi normal kişi yanında yuruyerek gidebiliyor.
 
Daha net olması için.Arac gorunumu bu sekle benzer olacaktır.Bu araç profesyonel tasarlanmıs oval ve kesimleri güzel.Bendeki de koselı duz yapılar olabilir.Net dusundugum arac seklı budur.

25NS.png
 
üstteki resimleri yapan şirketin tüm araçların altyapısını , bazılarının komplesini ben yapmıştım.

öncelikle tork - devir - güç oranları ,aktarma ,meyil tırmanma hesapları ,sürükleme - taşıma hesapları ,s1 s2 çalışma rejimleri , akü bilginiz , akü şarj bilginiz ,elektromekanik , ...... olmadan bu işe girmeyin.

Kendi işletmenize yada müşteriye zarar verirsiniz nihayetinde bu iş çok sürmez.

çin ,uzak doğudan uzak durun, aynı ürünün daha kalitelisini abd den alırsınız.
çinde ısrar ederseniz,
(aliminyum sargılı ) boyanmış bobin telli motoru satabilirler.
transaxle dana /graziano kalitesinde olmaz .


akü şarj cihazı için gemes
akü için direk sulu deep cycle ( sader trojan , mutlu mini trak , arı akü , meltem akü us battery )
transaxle için dana graziano
motor için D&D
ebay dan ADMİRAL golf car motor
controller ve elektromekanik için kellycontroller a git ( şimdilik)

bu işler yeterli olmayacak.
çıkma parça ile çözerim diyenler 1 - 2 ürün çıkartır.(sonucu belirsiz olur)
pratik bilgisi olanlardan uzak durun.(alaylılardan)

önce teorik ve pratik bilgisi olanlara danışın .forklift yada elektrikli araç konusunda bilenlere danışın yada çalışın.(üniversite takımları , forkliftçiler , v.b )

girişimci yatırmcı patron olmak ayrı bu işleri bilmek ayrı.
oto aküsü , tofaş yedekleri aklınıza geliyorsa hiç başlamayın.

2008 de ( krizde ) başladığımız iş halen devam ediyor.bizden sonra onlarca bu işe giren oldu ama japonlara % 80 abd parçalı mal satan kuzey afrikaya , askeri kurumlara oskar kadar satıp hizmet veren oldumu ?
zannetmiyorum.
daha kaliteli ürün çıkartan pilotcar var ama oda golf aracı çıkartarak hata yapmış.
Filipinler bile golf car üretiyor.

Amaca özel , özel araçlar daha akıllıca gibi ; https://belgi.info/2016/04/21/ahar-akulu-hizmet-araclari/

şanzıman için şurdaki italyan şanzımancılara yada yerli başkent frezeye bakın https://belgi.info/2016/08/02/sanziman-ureticileri-almanagi/
 
takip ediyorum.
 
üstteki resimleri yapan şirketin tüm araçların altyapısını , bazılarının komplesini ben yapmıştım.

öncelikle tork - devir - güç oranları ,aktarma ,meyil tırmanma hesapları ,sürükleme - taşıma hesapları ,s1 s2 çalışma rejimleri , akü bilginiz , akü şarj bilginiz ,elektromekanik , ...... olmadan bu işe girmeyin.

Kendi işletmenize yada müşteriye zarar verirsiniz nihayetinde bu iş çok sürmez.

çin ,uzak doğudan uzak durun, aynı ürünün daha kalitelisini abd den alırsınız.
çinde ısrar ederseniz,
(aliminyum sargılı ) boyanmış bobin telli motoru satabilirler.
transaxle dana /graziano kalitesinde olmaz .


akü şarj cihazı için gemes
akü için direk sulu deep cycle ( sader trojan , mutlu mini trak , arı akü , meltem akü us battery )
transaxle için dana graziano
motor için D&D
ebay dan ADMİRAL golf car motor
controller ve elektromekanik için kellycontroller a git ( şimdilik)

bu işler yeterli olmayacak.
çıkma parça ile çözerim diyenler 1 - 2 ürün çıkartır.(sonucu belirsiz olur)
pratik bilgisi olanlardan uzak durun.(alaylılardan)

önce teorik ve pratik bilgisi olanlara danışın .forklift yada elektrikli araç konusunda bilenlere danışın yada çalışın.(üniversite takımları , forkliftçiler , v.b )

girişimci yatırmcı patron olmak ayrı bu işleri bilmek ayrı.
oto aküsü , tofaş yedekleri aklınıza geliyorsa hiç başlamayın.

2008 de ( krizde ) başladığımız iş halen devam ediyor.bizden sonra onlarca bu işe giren oldu ama japonlara % 80 abd parçalı mal satan kuzey afrikaya , askeri kurumlara oskar kadar satıp hizmet veren oldumu ?
zannetmiyorum.
daha kaliteli ürün çıkartan pilotcar var ama oda golf aracı çıkartarak hata yapmış.
Filipinler bile golf car üretiyor.

Amaca özel , özel araçlar daha akıllıca gibi ; https://belgi.info/2016/04/21/ahar-akulu-hizmet-araclari/

şanzıman için şurdaki italyan şanzımancılara yada yerli başkent frezeye bakın https://belgi.info/2016/08/02/sanziman-ureticileri-almanagi/

muazzam bir açıklama olmuş gerçekten çok teşekkür ederim hocam.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,148
Mesajlar
915,463
Kullanıcılar
449,887
Son üye
ckiplano

Yeni konular

Geri
Üst