Akü sarj soketi bağlantısı

Katılım
6 Mar 2017
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
37
CollageMaker_20170305_231521.jpg



Herkese merhaba.... elektrikli bisikletimin akü baglantısını yapacağım ancak sarj soketinin artı ve eksi uçları kafamı karıştırdı... fotodaki 1. resim dukkanlarda satılan soketlerden diğerleri bendeki sarj soketi.....şimdi sorum ise şu 1. resimdeki kırmızı yani artı uç soketin solunda iken bendeki soketin solunda yani mavi kabloda N isareti yani eksi uc var.. ve sağ tarafta kahverengi kabloda L yani artı uç var..yani tam tersi yerlerdeler artı ve eksi..nasıl bağlamam gerekiyor sizce yardimci olursaniz sevinirim..
 
L ve N uçları ..+ ve - olarak ifade edilmez senin anlıyacağın şekilde faz ve nötr olarak ifade edilir .. bağlantının ters olması 220 volt da herhangi bir problem olmaz olduğu gibi takabilirsin. eğer çıkş dc ise mavi kabloyu<<<<<+ uca bağlaman gerekir .resme göre
 
Bunu renk kodlarına bakarak artı eksi demek yanlış kazalara neden olabilir.

Şarj soketinin artı ve eksi çıkışları hangisi ise onu bağlamalısınız.

Yada nasıl söktüyseniz o şekilde bağlayacaksınız. Sökerken soldaki kırmızı artı ise yeni sokettede soldaki artı olacak. Yeni soketteki renk yada üzerindeki faz nötr ibaresi aklınızı karıştırmasın o ibarelere bakmayınız.
 
L ve N uçları ..+ ve - olarak ifade edilmez senin anlıyacağın şekilde faz ve nötr olarak ifade edilir .. bağlantının ters olması 220 volt da herhangi bir problem olmaz olduğu gibi takabilirsin. eğer çıkş dc ise mavi kabloyu<<<<<+ uca bağlaman gerekir .resme göre

Dediklerinize katılıyorum. Birde öyle denemeli.
 
Bu soket anladığım kadarıyla 220 voltun geçişini değil akülü bisikletin adaptöründen çıkan DC voltajın bisiklete bağlandığı ve akülere gittiği hattır. Soket standart olarak genelde 220 volt geçişinde kullanılan bir soket olsada malesef bisiklette bu amaçla kullanılmadığını düşünüyorum.

Bu hatta bağlantının ters olması kötü sonuçlar doğurabilir. Akülerin bozulması ısınması yanması yada şarj adaptörünün korumaya geçmesi yada geçmez ise hasarlanlasına neden olabilir. Yada yangın çıkmasına neden olabilir.

Aşağıda üye arkadaşımızın mesajından kırmızı yazı ile alıntıladım. Ben bu yazıdan bu soketin DC aktarımında kullanıldığını akülerinin şarj soketi olduğunu anlıyorum. Böyle ise yön son derece önemlidir.

Saygılar.

Ekli dosyayı görüntüle 36945


Herkese merhaba.... elektrikli bisikletimin akü baglantısını yapacağım ancak sarj soketinin artı ve eksi uçları kafamı karıştırdı... fotodaki 1. resim dukkanlarda satılan soketlerden diğerleri bendeki sarj soketi.....şimdi sorum ise şu 1. resimdeki kırmızı yani artı uç soketin solunda iken bendeki soketin solunda yani mavi kabloda N isareti yani eksi uc var.. ve sağ tarafta kahverengi kabloda L yani artı uç var..yani tam tersi yerlerdeler artı ve eksi..nasıl bağlamam gerekiyor sizce yardimci olursaniz sevinirim..
 
Tüm masaüstü pc'lerin psu'larında dişi-erkek şeklinde kullanılan 220 vac giriş (Faz, nötr ve toprak olarak 3 uçlu) soketi, bu elektrikli bisikletin şarj cihazının harici olarak şarj için beslenmesinde (L ve N faz ve nötr 220 vac'nin girişinde, en üstteki toprak ucu tam boşta bırakılıp) ve akü bağlantısında (+ ve - , sadece kırmızı ve siyah kablolara lehimlenerek, toprak ucu boşta bırakılarak) bir uygulama yoluna gidilmiştir.

Söktükten sonra + ve - kabloların veya akü kutup başlarının mevcut durumunu değiştirmediyseniz eğer, soketi olduğu gibi (Orijinal halindeki gibi) direk takmanızda ve bu durumda endişelenmenize ise hiç gerek yoktur. Sebebi soketin üst çıkıntısı (Toprak ucunun her iki kullanımda da boşta olduğu üst kısım) nedeniyle dişi ve erkek soketlerin ters takılmasının asla mümkün olmayacağıdır. Ancak taktıktan sonra içiniz yine de rahat edemezse şunu yapın. Dijital avometrenin prob uçları (+ ve - kablolu ölçüm uçları) avometrenin doğru bağlanan portlarında iken, kırmızı ve siyah akü kablolarına açık yerlerinden prob uçlarına temas ettirdiğinizde,bu avometre displayinde sayısal değer olarak okunan akü voltajının önünde - işareti hiç çıkmamalı. Çıkıyorsa kırmızı ve siyah (+ ve -) akü kabloları ters olarak bağlanmış demektir.

Ters bağlantı yapılması durumunda elektronik cihaz içinde ters akım koruma diyodu + sigorta hiç bulunmuyorsa işte o zaman devre yapısındaki mosfetleri,entegreleri,vb. ters bağlantıyla bozulabilecek bazı devre elemanları bu durumda kolayca da bozulabilir. Özellikle bu yönüyle üzücü sonuçları ve belki de bir yangın riski oluşturması açısından her zaman büyük önem taşıyabilir. Yalnızca buna çok dikkat edin.

NOT: Kahverengi-mavi kablolar Şebeke tarafındaki prize (220 vac) hattına, kırmızı ve siyah kabloların olduğu soket ise sadece akü tarafına yapılacak olan geçme dc. elektrik bağlantısında kullanılacaktır. Bu renk farkı ac. akım veya dc akım tarafındaki bir ayrımı özellikle belirtmesi açısından çok dikkat çekicidir. Bu amaçla konulmuştur, yoksa tüm kablolar siyah olarak veya ayni renkte konabilir ve bu konudaki bir ayrımı yapmak, herhangi bir karışma durumunda hiç mümkün olamazdı. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Mavi ucu artıya kahverengi ucuda eksi kutuba bağlayarak yaptım oldu..Yanıtlarınız için teşekkür ederim..
 
Birileri bana 12 volt 80 amperi sarj edebilecegim gibi sarj devresi onerebilirmi yada pratik bilgisi olan varmı mesela 14 volt batarya ile calisan sarjli matkaplatin adaptoru ile yapan görmüştum bunun gibi yada sadece hangi trafo degeriyle yapabilirim ama sadece trafo olursa .
 

Forum istatistikleri

Konular
128,149
Mesajlar
915,478
Kullanıcılar
449,892
Son üye
bekmezci

Yeni konular

Geri
Üst