Akü saklama

Katılım
4 Haz 2014
Mesajlar
290
Puanları
6
Yaş
47
Merhaba dağ evimdeki solar sistemde bulunan jel akümü 6 ay kullanmıyorum tampon şarjda sistmde sürekli durmasımı daha uygun yoksa şarjı dolu vaziyette kutup başlarını mı sökmeliyim
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Tam şarzlı vaziyette beklemesi uygun.
Lityum piller tam tersi yüzde 50 şarzda beklemesi daha doğru.
 
Eğer 2 yada 3 ay bekleyecekse kutup başını sökmeniz uygun tam şarzlı durumdayken.
Daha fazla bekleyecekse ayda bir tam şarz edin.
Jel aküler aşırı şarja dayanıklı değildir dikkatli olun.
Sulu akü olsaydı tampon şarz daha uygun derdim .
 
Merhaba, sn. Hayri Düzen; kurşunlu akü (sulu veya kuru fark etmiyor) Bakım talimatlarıyla ilgili olarak yazı yazan aşağı yukarı tüm kaynaklarda, kurşunlu akü şarjlarının, bunlar tam şarjlı olarak bırakılsalar bile ayda en az bir kere (30 günde bir) kutup başı ölçümüyle şarj durumu kontrolünü (yani hücre gerilimi olan 1.8 voltla 1.6 * 6= 10.8 voltluk kritik voltajının daha üzerinde bulunduğunun) yapılabilmiş olabilmesini bizlere şart koşuyor, yani 2-3 ay gibi daha esnek toleransı çoğu zaman da kabul edemiyorlar.

Bağ evinde çok uzun zamanlar boyunca tampon şarjlı olarak bırakılacak olan akünün sürekli tesisata bağlı olması, aslında evin elektrik kaynaklı yangın güvenliği veya cihazda oluşabilecek sürpriz (!) iç sıkıntılarda büyük riski oluşturabilir, cihazın patlaması ve parlamasıyla yangın riskleri nedenleriyle ben (Sürekli insan gözetiminde kaldığı sürece de bilakis en ideali veya ömrü en çok uzatan şarj şeklidir) pek uygun bulmuyorum, zira tampon şarjdaki kuru/sulu aküler ömür kavramı açısından daha uzun ömürlü olur, tampon şarjda sürekli bırakılarak, şarj/deşarj döngüsü sürekli olmayıp sürekli en ideal voltajda elektrolit içinde kalan bu plakalar aşırı sıcakta veya soğukta bile beklemelerine karşı akü ömür kavramı kendi lehlerine işler.

Kutup başlarını söküp (Araçlarda kutup başları sökülmediğinde akım çeken alarm, radyo, vb. cihaz olmadığı halde daha kolay yolla boşalabilen sızıntı akımları nedenli akü boşalmalarını şarj kontrol cihazında geri (ters) akımın boşalmasını her zaman olabilir bir risk olarak varsayan aşırı güvenlikle
olması gerektiği de düşünülerek) ayda bir kereliğine genel kontrol amaçlı bağ evine geldiğinizde, akü kutup başı voltajını avometreyle ölçüp, akü voltajları düşükse şarja bağlamanız ve gelecek yaz/bahar sezonuna kadar bu şekliyle akü bakımını yapmanız kendi kanımca gayet yeterlidir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. Sn. by lent; bu konuda aklınızın biraz karıştığını sezinliyorum, Varta ve Mutlu akü bayileri 12.40 voltu kritik bir voltaj sınırı olarak belirtip bu voltun aşağısında yeniden şarjı çok uygun görmüşler. Ancak tam şarjlı bu aküler sıfır olduğunda belki 3-6 ay kadar rafta sulu olarak (Linklerdeki anlatım sıfır olanlarını mutlaka kapsamış olmalıdır) şarjını hiç kaybetmeden kesin bekleyebilir, ancak sürekli kullanılmakta olanlar (sıfır olamayanlar) için ayda bir kontrol edip voltajlarını ölçmekte büyük yarar vardır. Kuru olarak (susuz) satılanlarında bu süre daha uzun olabilir, ancak akü içindeki şarjlı kuru plakalarının havayla temasının olmadığı, çift valf kapaklarının tam kapalı olduğu varsayılarak. Akü sıfırsa bu süre 3 - 6 aya kadar ancak o zaman (Bu şartta) fazla uzayabilir şeklinde düşünüyorum. Zaten sn. Hayri Düzen'in uzun zamandır akülerini bağda solar sistemde kullanmakta olduğunu iyi bildiğimden bu kontrolü 1 aya kadar indirmiş oldum.

Akü üreticileri kuru (jel) olanlarını tampon şarjda belirli şarj düzeyinde tutup bize satıyorlar, satın aldığımızda bunlar şarjlı oluyor. sulu olanlarının da Mutlu'da olduğu gibi kendiliğinden plakaları şarjlı olup saf su ilavesiyle anında aracınıza konulup araç marşını çalıştırabiliyor. Bbunlarda tampon şarj olayı zaten yoktur, çünkü fabrika çıkışı plakaları zaten şarjlı olup sadece saf su ilavesiyle araçlara direk (şarj cihazına bağlanmadan) (En son Mutlu'dan araca satın aldıklarım böyleydi) konuluyor. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Sayın @Hayri düzen'in ihtiyaçları çerçevesinde eğer paneller sürekli güç üretmeye devam ediyorsa ek bir devre ile sürekli akü voltajını ölçüp, daha doğrusu akü voltajının belli bir değerin altına düştüğünde tetiklediği bir röle ile panelden gelen beslemeyi şarj kontrol cihazına bağlayıp ya da şarj kontrol cihazı zaten bağlıysa çıkışını devreye alıp belli bir şarja çıkarabilir. Aslında araya herhangi bir devre ilavesiz de bu durum şarj kontrol cihazının alt üst voltaj sınırları ile oynanabiliyorsa da çözülebilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,895
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst