Akü kurtarmak

Merhaba,
Otomobili bir hafta iki hafta hareketsiz durduğu zamanlarda aracın aküsünün 10 volt'a kadar indiği oluyor.
Elimin altında 12v7Ah kuru akü bulundurmak faydalı oluyor.
Bir takviye ile aracınız çalışıyor. Tabi bu kuru akünüz ful dolu olmalı.

Ayrıca 6 ayda bir araç aküsüne Bakım yapmak amacıyla aküyü söküp balkonumda şarj edeceğim.
Bu esnada aracın saat, teyp vs elektiriğini beslenmek içinde 12v7Ah aküyü bağlamak için kullanacağım.
 
Son düzenleme:
Eski (yılı fazla) olan araçlarda, uzun zaman motoru çalıştırılmadan bu akünün bekletilmesinde bu sıkıntı genelde (Aşırı bakımlı ve aküsü devamlı gözlemde olanlar bir istisnadır) olur, aracın DC elektrik tesisatındaki olası kaçakların fazlalaşması (Sabit akım çeken saat ve alarmın dışında) yüzünden bu olur. Çok yeni (sıfır) ve düzenli bakımlı araçlarda 1 ay binmeseniz marşı akü ile tek kerede yine çalışabilir. (Yakıt sisteminde ve diğer mekanik aksamında bir sıkıntı yoksa) Ama eski araçlarda en fazla 4 - 6 gün çok fazla km. yapmadan en fazla bu kadar sıklıkla rahatça ilk anahtar çevirişiyle motorun marşını bir kerede çalıştırırsınız. Yani eski araçlarda elektrik sistemi eskimişse ve bakımı normal (eski araçlar gibi değil) sadece sıfır araçlar düzeyinde kalırsa bu sıkıntının olmaması genellikle beklenemez.

Zor anlarda destek amaçlı 35-40 amper-h'lik normal araç akülerini (evde tampon şarjda bekleterek) tercih edip, örneğin 7 amper-h'lik jel (kuru) aküleri bence hiç tercih etmeyin. Tabi ki yanlışlıkla marşa basmadığınız sürece herhangi bir sıkıntı yoktur, aslında bu yanını belirtmek istedim. 26 yıllık broadway'den ayni konuda çok çektim, (satarak yeni kurtuldum) kaçak akımların tesisatta nedenini tam olarak da anlayamadığım ve kimseye de göstermediğim nedeniyle fazlalığı bu eski araçtaki kişisel tecrübemdi. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
bunun nedeni aracın çok yatması 10km den fazla yol yapmalı diyen vardı.
Merhaba,

Size katılıyorum binbaşım. Aracımı ilk acentadan aldığımda orjinal akü 6 yıl gitti ve çok sık olmasa da haftada bir kullanırdın. Sonra emekli olduğum için aracı daha az kullanmaya gayret ettiğim için 2 veya 3 yılda bir 60 Ah aküyü yeniledim.

Zaman oluyor bir hafta 2008 model benzinli fordfocus aracım yatıyor zaman oluyor 20 gün yatıyor. Hiç belli olmuyor bu süre zarfında bazen 5km. 10km. kısa mesafe aracı kullandığım da oluyor.

Gereksiz yere arabayı gezdirmek istemiyorum akü doldurmak için. Boş yere yakıt sarfiyatı.

Tebbir amaçlı açıkladığım yöntemi kullanacağım artık.

Bu arada belirtmekte fayda görüyorum ekstra çok elektrik tüketen anfi, buzdolabı, USB şarj vs. alet yok.

Tüm önerilere açığım. Arkadaşların tecrübelerinden istifade etmeye çalışıyorum.
Forumda bu konuyu paylaşmak ve faydalı bilgiler edinmek ve fikir vermek amacım.

Fikirlerinizi belirten tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
12v altına inen akü bozulmuş demektir, daha neyin muhabbeti bu anlamadım. Her gün vurdurup çalıştırın madem. 3 yılda bir 250 liralık akü almaya kiyamayan araba kullanmasın. Sineğin suyunu çıkartmaya calisiyo millet.
 
Merhaba,

Size katılıyorum binbaşım. Aracımı ilk acentadan aldığımda orjinal akü 6 yıl gitti ve çok sık olmasa da haftada bir kullanırdın. Sonra emekli olduğum için aracı daha az kullanmaya gayret ettiğim için 2 veya 3 yılda bir 60 Ah aküyü yeniledim.

Zaman oluyor bir hafta 2008 model benzinli fordfocus aracım yatıyor zaman oluyor 20 gün yatıyor. Hiç belli olmuyor bu süre zarfında bazen 5km. 10km. kısa mesafe aracı kullandığım da oluyor.

Gereksiz yere arabayı gezdirmek istemiyorum akü doldurmak için. Boş yere yakıt sarfiyatı.

Tebbir amaçlı açıkladığım yöntemi kullanacağım artık.

Bu arada belirtmekte fayda görüyorum ekstra çok elektrik tüketen anfi, buzdolabı, USB şarj vs. alet yok.

Tüm önerilere açığım. Arkadaşların tecrübelerinden istifade etmeye çalışıyorum.
Forumda bu konuyu paylaşmak ve faydalı bilgiler edinmek ve fikir vermek amacım.

Fikirlerinizi belirten tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Sn. ttcengiz, akü gerilimi ile çok eski araçlardaki marş motoru (dinamosu) arasındaki hassas (kritik) bir ilişkiden de bahsedeyim, yeri gelmişken. Marş motorunun bildiğiniz gibi çekme ve tutma selenoidleri, aküden yüksek amperin 2 kademeli olarak bu seri motordan geçmesini sağlar. Ama bazen akü + ucu ile marş motoru + girişi arasında tampon görevi gören aradaki yüksek amperi geçiren kontakların malzemesi çok fazla aşınır. Bu olumsuz aşınmada örneğin 12.50 - 12.60 voltta kalan akü kutup başı gerilimi bu aşınmadan hiç etkilenmezken, 12.00 voltun aşağısına kadar inebilen (akü iç sıkıntılarıyla) akü kutup başı gerilimlerinde, marş motoru anahtarla çevrildiğinde "tık" diye bir ses yapabilir, ancak motoru marşla çevirip çalıştıramaz. Çünkü çekme-tutma selenoidleri bu akü geriliminde çalışmakta, ancak aküden marş dinamosuna asıl büyük akım selenoid kontaklarından geçirilip iletilememektedir. Bu sıkıntılı şartlarda akü gerilimini mutlaka 12.50 ve üzerinde tutmanız gerekir. Aksi durumda düşük akü gerilimiyle selenoidlerdeki kontaklar tam olarak kavuşup birleşemez ve akım (büyük marş akımı aküden marşa doğru) geçmemiş olur. Sizin bir takviye olarak paralel devreye bağladığınız küçük akü, asıl akü gerilimini yükseltip marşın aküden yüksek akımı kontaklar yoluyla bu şartta çekebilmiş olabilir.

Sözünü ettiğiniz ekstra tüketim yapan bu tüketiciler sadece kontak anahtarıyla sisteme elektrik verildikten sonra çalışırlar. Kontak anahtarı çekili iken sadece, saat, alarm, uzaktan kumanda tuşuna basılınca kapı otomatikleri o anda sinyallerle birlikte yanıp çalışabilir. Yani kontak anahtarı çekili iken USB portundaki USB cep şarjörü, buzdolabı, USB'li pratik oto süpürgesi, CD çalarlı radyo, vb. diğer elektrikli aksesuarlar çalışamaz.

Not: Bir de akü geriliminiz 10 volta eğer marş yapıldıktan hemen sonraki ölçümde inmişse bu normaldir,
ancak marş işlemi dışında araçta sürekli beklerken bu voltta ise, bu akü gözlerinde (iç) sıkıntı (zamanla
şarj kaybetmenin çok dışında) var demektir. Marştan hemen sonra inmesiyle alınan ölçüm varsayımıyla önceki mesajımda buna değinmemiştim, sn. silvester'in mesajıyla buna değindim. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba,

Sn. Binbaşım sabırla ve detaylı bilgilerinizi paylaştğınız için teşekkür ederim.

Bu konuyu hortlatıp bazı forum üyelerinin başını şişirmiş olabilirim. Onlardan özür dilerim.

Bu forumda maksadım konuya vakıf insanların bilgilerini de öğrenip ben ve benim gibi tecrübeler edinmiş arkadaşların fikir edinmesiydi amacım.

Saygılarımla
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,942
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst