Akü ile sorun

ugurlarola

Üye
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
62
Puanları
1
arkadaşlar 12v 60 amper akü arabamda mevcut kısa mesafelerde akü çok zayıflıyor marş basmaz hale geliyo ama uzun mesafe gittiğimde yani iki saatlik bir yol diyelim ozaman akü tam doluyor gibi bu sorun acaba aküdemi yoksa şarz dinamosundamı aküyüde yeni aldım iki yıl oluyo anlamadım gitti zayıf şarzmı ediyo araba ölçtügümde çalışırken 14.2v dijital voltmetre ile ölçülüyo yardımcı olan arkadaşlara teşekkür
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
47
Puanları
1
Yaş
38
Aracınızın kontak anahtarı kapalı olduğu halde aküden kaçak veya istenmeyen bir tüketim olabilir. Örneğin bir oto alarmı veya kapı swici gibi...
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,059
Puanları
3,256
Konum
BURSA
Eğer;14.2 volt dc. değerini motor rölantide çalışırken dijital olarak okuduysanız,şarj sisteminde bir sorun olmaması gerekiyor.(Eğer, şarj dinamosunun kömürleri kısalıp da,daha az basınçla anlık olarak rotor bileziklerine temas etmiyorsa)Zaten bu durumda öçltüğünüz voltaj değerinde de bir dalgalanma görülecekti,siz net bir ölçüm yaptığınızı belirtmişsiniz.Bu koşullarda,şarj sisteminde bir sorun olmaması lazım.

Kontak anahtarı çekildikten sonra aküyle beslenen kaynakları(Alarm,hafızalı olan oto müzik sistemi,çakmaklık,bagaj aydınlatma lambası,iç aydınlatma lambası,vb.) diğer bir ifadeyle,elektrik tüketen tüm birimlerin ve cihazların,ayrıca bir extra "sızıntı-aşırı akım" çekme durumları olup olmadığını araştırıp incelemeniz iyi olacaktır.Hepsini ayrı ayrı ele alıp incelemenizde(Mümkünse çektikleri akımları da ölçmenizde) büyük yarar vardır.

Aklıma gelen bir başka senaryo da,şarj dinamosu,eğer yakın zamanda,şarj-amper kapasitesinden daha düşük bir modelle değiştiyse,kısa mesafelerde gereken yeterli şarjı gerçekleştiremiyor da olabilir.Böyle bir durum yoksa,araç içi elektrikli tüketicilere yine ağırlığı verin.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

kaygısız

Paylaşımcı üye
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,572
Puanları
106
Aracınızı kısa mesafelerde çalıştırıyorsanız ve sık durdurup çalıştırıyorsanız alternatörünüz bataryanızı tam dolduramaz. Ayrıca yüksek güç harcayan cihazlarda çalıştırıyorsanız bataryanızın tam dolması gerçekleşmez. Kış mevsiminde olduğumuz için soğuktan motorun çalışması zorlaşır ve bataryanızında kapasitesi azalır. İki yıllık aküde yarı ömrünü bitirmiş demektir. Çözüm için kısa süreli beklemelerde aracınızı durdurmayın rölantide çalışmaya devam etsin. Bu marş motoru için güç kaybı olmaması ve daha fazla şarj kazanması sonucunu verir. Olmazsa bataryanızı yerine sığabilen en yüksek akımlı olanla değiştirin. İki saatlik çalışmadan sonra tam olunca kaç gün sonra sorun çıkmaya başlıyor. Ertesi günü oluyorsa dc pens ampermetresi olan birisinden kontak anahtarı takılmamış ve aracınızın kapıları kapalıyken çektiği akımı ölçün (kaput ışığınız varsa yaylı düğmesinden kablosunu çıkarın yada elinizle basılı tutun veya üzerine ağırlık koyun) harcama yoksa akünüzü değiştirin. Yüksek akım geçişi varsa nedenini araştırın gerekirse devre dışı bırakın. Sonuçları hakkında bilgi verirseniz yardımcı olan daha fazla olur.
Selamlar.
 

i.tandogan

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,293
Puanları
635
Yaş
54
sorun aküden kaynaklanıyor. şarj sisiteminiz aküyü şarj edebiliyor kısa mesafelerde zaman yeterli gelmiyor.
 

-Acemi-

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
2,909
Puanları
720
Arabaya sonradan teyp, amfi veya alarm bağlattınız mı? Bir de bagaj iç aydınlatma anahtarına bakın.
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,059
Puanları
3,256
Konum
BURSA
Yapılan tetkiklerde;kaçak akıma neden olan hiçbir cihaz bulunmuyorsa,bu takdirde Sn.İ.Tandoğan'ın da belirttiği gibi, tamamen aküden şüphelenmeniz gerekir.Akünüz tam olarak kaç senelik?Eğer 4-4.5 yılı geçtiyse az bile kullanılsa,yine de akünün kapasitesi veya gözlerinden biri,birkaçı bozulmuş,kısa mesafede bu arızalı gözler şarj olur gibi görünüp,ertesi günlerde,bu arızalı gözlerin de marifetiyle,kendiliğinden deşarjla akünün toplam kapasitesini ve görev yapma durumunu tamamen düşürmüş olabilir.Otoyu kullandıktan hemen sonra ve ertesi günlerde,araba stop etmişken,bir gün önce,ayrıca kutup başlarını söküp çıkardığınız akünün o anki voltajını,avometrenin 20 volt dc. kısmıyla bir ölçün.ikinci gün 12.42-12.60 volt arası bir değer (Sırasıyla;yüzde 75-yüzde 100 doluluk oranını temsil eder.)okunmuyorsa akünüzün, görev yapamayacak ölçüde eskimiş ve değiştirilmesine ihtiyaç duyulduğu da anlaşılmış olur.Ama bu kanıya,araba ile yeterli bir km.'yi yaptıktan ve evin önünde durdurup da,akü başlarından + olanını söküp,ertesi gün bu sökülmüş haliyle kutup başlarındaki gerilimi ölçtükten sonra emin olarak varabilirsiniz.Çünkü tahmin edilmeyen ve görülmeyen bir cihaz kaçak akımı da,akü konusunda yine sizi yanıltacaktır.Öncelikle,aküden kontak anahtarı çekildikten sonra hiç kaçak akım akmadığından(Alarm,hafızalı müzik sis.lerinin çektiği düşük akım hariç) emin olup, bunu da iyice teyit etmeniz gereklidir.Kolay gelsin.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
122,260
Mesajlar
862,481
Kullanıcılar
438,816
Son üye
vintage

Yeni konular

Üst