AC ve DC Sürücüler hakkında

Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
41
Puanları
1
Yaş
31
Merhaba, 2 Sorum olacak.

1-Ac asenkron motor bağlantısında Genellikle Sürücü tek faz olursa yıldız, 3 faz olursa üçgen bağlanıyor. Tek fazlı sürücü maks Hzde Faz-Faz arası gerilimi 220 mi uyguluyor ? (Plakası Kontrol Edilmelidir)

2-Teorikte Ac sürücüler Frekans ile hız kontrolü yapar, Dc sürücüler gerilim kontrolüyle Hız kontrolü yapar. Ac sürücü çıkışını ölçtüğümüzde gerilimin değiştiğini görüyoruz. Frekans la gerilimin İlişkisini formulle anlatabilecek varmı ? Dc sürücünün gerilim kontrolünü nasıl yaptıgını da merak ediyorum. İyi çalışmalar.
 
Son düzenleme:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
1.1-) Motorun bağlantısı; sadece sürücü beslemesine bakarak belirlenmez. Hataya sebep olabilir.
Motorun plakasından kontrol edip karar vermeniz gerekir.
1.2-) Sürücü, girişine uygulanan gerilimden fazlasını veremez. Tek fazlı besleme kullanıyorsan; motoru da o gerilim değerine uygun şekilde bağlarsın. ( Üçgen veya yıldız )
 
1.1-) Motorun bağlantısı; sadece sürücü beslemesine bakarak belirlenmez. Hataya sebep olabilir.
Motorun plakasından kontrol edip karar vermeniz gerekir.
1.2-) Sürücü, girişine uygulanan gerilimden fazlasını veremez. Tek fazlı besleme kullanıyorsan; motoru da o gerilim değerine uygun şekilde bağlarsın. ( Üçgen veya yıldız )

Aslında ben genel olarak sordum ,Evet haklısınız her motor aynı değil Plakasına göre bağlantı yapılmalıdır.
"Sürücü, girişine uygulanan gerilimden fazlasını veremez. " bu ifadenize göre 220 beslemeli bir sürücünün çıkışında faz faz arası en fazla 220 görebilirim doğru mudur ?
 
220 kare kök ortalama (RMS) değeridir. Tepe / sqrt(2) eşittir 220 olarak ifade edilir.

Aslında anladığım kadarıyla hem AC hem de DC motor kontrolü için PWM kullanılabiliyor.

DC motor kontrolü için oluşturulan PWM sinyali basit bir kare dalga sinyaline benzerken, AC motor kontrolü için oluşturulan PWM sinyali hem artı hem eksi bileşenlerden oluşan bir sinyal. AC motor için oluşturulan PWM sinyalinin integralini alırsanız bir sinüs dalgası oluşmuş oluyor. Daha sonra bu sinyali daha çok sinüse benzetmek için sığaç, bobin gibi enerji depolama bileşenleri kullanarak filtreleme yapıyor.


Hiç denemedim ama anladığım kadarıyla sinüs şeklinde PWM sinyali oluşturmak o kadar basit değil.

 
DC sürücülerin PWM kontrolüyle devir değiştirmesi "duty-cycle" oranı diyebileceğimiz PWM kare çıkış dalgasının bu kendi aralıklarının artması veya azalmasıyla, DC volt olarak ölçülebilen net voltaj değerininin artması veya yükselmesiyle bu olur, yani doğrudan 50'den 100 volta değişerek değil, PWM çıkış aralıklarını değiştirerek dolaylı yoldan uygulanacak olan bu DC voltaj değerinin değişmesiyle (analog yoldan voltla olan doğrudan değişim, dijital yolla bu dolaylı şekliyle) bu yolla oluşur .

3 fazlı asenkron motorların devirleri dijital yolla PWM kontrolüyle hem + hem - bölgede PWM kare dalga çıkışındaki aralıkların (duty-cycle oranı) değişimiyle sağlanmış olur. Anlog yoldan ise frekans konverterleri ile uygulanacak frekansı geniş aralıkta değiştiren bu özel asenkron motor sürücüleriyle devir kontrolü yapılabilir. Bunun optimum olarak uygulanabileceği frekans aralığı bulunur, çünkü çok düşük frekansların uygulanmasında bu motor sarımlarının kendi soğutma fanıyla soğutulmasında sorunlar ve çıkış milinde düşük tork dezavantajı da bulunur. Kolay gelsin.
 


Verdiğiniz cevaplar AC-DC hız kontrollerinin çalışma mantığını anlamama yardımcı oldu. Bu cihazların beslemeleriyle ilgili cevaplarınızı bekliyorum. ( tek faz 220 çıkışta nasıl 3 faz 220 veriyor, 2 fazlı Dc sürücüler nasıl çalışıyor, )
 
Verdiğiniz cevaplar AC-DC hız kontrollerinin çalışma mantığını anlamama yardımcı oldu. Bu cihazların beslemeleriyle ilgili cevaplarınızı bekliyorum. ( tek faz 220 çıkışta nasıl 3 faz 220 veriyor, 2 fazlı Dc sürücüler nasıl çalışıyor, )
Sürücülerde sizin girişinden verdiğiniz gerilim eğrilip büğrülüp çıkışa verilmiyor :) Girişe verilen AC ilk önce doğrultuluyor , sonra IGBT ler ile istenen frekansta AC ye çevriliyor . Yani girişten çıkışa direk bir yansıma yok .
 
Sürücülerde sizin girişinden verdiğiniz gerilim eğrilip büğrülüp çıkışa verilmiyor :) Girişe verilen AC ilk önce doğrultuluyor , sonra IGBT ler ile istenen frekansta AC ye çevriliyor . Yani girişten çıkışa direk bir yansıma yok .
Evet Eğrilip büğrülüp çıkışa gitmediği zaten bariz ortada :D Benim sorduğum biraz daha ayrıntısı. Bahsettiğiniz Doğrultma ve ıgbt lerle ilgili bi döküman varsa paylaşırmısınız.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,812
Mesajlar
920,676
Kullanıcılar
450,905
Son üye
user111

Yeni konular

Geri
Üst