AC ve DC motorlar kontrolü nasıl yapılmaktadır

cagtay

Üye
Katılım
4 Ocak 2009
Mesajlar
1
Puanları
1
AC ve DC motorlar kontrolü nasıl yapılmaktadır yardımıcı olursanız sevinirim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
eyer kontrol derken hız koynrol yön kontrol saglmlk kontrl arsndn hız kontrolünü sorysan
bir tristör yardımıyla alternatif akımın yalnızca bir yarım
periyodu motor uçlarına uygulanır. İki yönlü anahtar (triyak) yardımı ile alternatif akımın her
iki yarım periyodu kontrollü olarak uygulanmak suretiyle faz kontrollü bir A. A. motoru
çalışması sağlanır. Hız kontrol devresi ateşleme açısı el ile kontrol edilebildiği gibi, kullanılma
amacına uygun özel kontrol düzenleri yardımı ile istenilen özellikte moment / hız
karakteristikleri elde edilir. Motor ve kontrol düzeni bir muhafaza içine yerleştirilerek ekonomik
ve taşınabilir iş makineleri yapılmaktadır.

Devir Ayarı
Ø
( )
Kx
n U Ia Ra Rs - +
= Motorun devir sayısı bu formülle hesaplanır.
Formüldeki ifadeler:
n: Devir sayısı (d/d)
U: Uygulanan gerilim (volt)
la: Motordan geçen akım (amper)
Ra: Endüvi direnci (ohm)
Rs: Seri endüktör direnci (ohm)
K: Sabit sayı
Ø: Manyetik akım (maxwell)
n devir sayısı formülü incelediğimizde Ra, Rs, la, K’nin normalde sabit olduğunu
kabul edersek yük altında çalışan bir üniversal motorunun devir sayısının (n), motora
uygulanan gerilim (U) ile manyetik akıya(Ø) bağlı olduğu görülmektedir.
Üniversal motorların devir sayısı ayarında; Şekil 1.18 a'da motor devresine seri
bağlanan ayarlı bir dirençle veya şekil 1.18 b'de kutup sargılarının kademeli ve değişik
sargılarından uç çıkarılarak kademeli anahtar yardımıyla yapılır. Sarım sayısı düştükçe
devir yükselir, devir sayısı arttıkça devir düşer

sayn cagtay hız kontrolünü trisör yanı sıra ayarlı dirençde kullnlmaktadır.

aynı zamnda bnm bıldm kadryla diyotda kullnlmkdır diyot alternansları kırpar yanı alternanslar yarı yarıya düser böylece motor hızı nerdeyse yarı yarıya düsmüs olur

___________________________________

dc motor yön kotrolünde ise endüktör ve endüvi sargılarının uçlarının yerlerini degistiririz
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
yha bana nolur ac motorlarda hız ayarının nasıl yapıldıgı hakkında bılgı versın bırı yoksa bu hocalarda cekecegım var yha :(
 
yha bana nolur ac motorlarda hız ayarının nasıl yapıldıgı hakkında bılgı versın bırı yoksa bu hocalarda cekecegım var yha :(

ac motorlarda hız kontrolü için (f*60)/p formülünü kullanabilirsin f: frekans P:çift kutup sayısı hız kontrolü için frekansı veya kutup sayısını değiştirmen gerekir. kutup sayısını değiştirme ile yapılan hız kontrollerinde ara değerleri ayarlamak mümkün değildir ve motor sargılarında değişiklik yapılması gerektiğinden ve motorun içine çok sayıda kutup sargısı sığdıralamadığından dolayı genelde 2 ayrı hız olacak şekilde dahlender motorlar üretilir. frekens değişimi ile kontrolde motora uygulanan frekens değiştirilerek hız kontrolü yapılır günümüzde elektronik güç kontrollerinin gelişmesine paralel motor sürücüler imal edilmekte ve frekans değiştirilerek istenilen her hız elde edilebilmektedir.
 
merhaba herkese iyi akşamlar..dc seri motor ile üniversal motorun çalışma karakteristiklerini incelemem gerekiyor..yardımcı olursanız çok sevinirim..şimdiden teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,559
Kullanıcılar
449,917
Son üye
kasva1965

Yeni konular

Geri
Üst