ac servomotor rotor mıknatısı

ayhan76

Üye
Katılım
21 Eki 2008
Mesajlar
201
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar bir makinamızda 142UMB 300 serisi ac servomotor var. bu motorlarda zaman zaman rotordaki mıknatıslar yerinden çıkıyor ve haliyle kırılıyor.bu esnada sürücü arızaya geçiyor ama iş işten geçmiş oluyor.rotorun mıknatısları neden yerinden çıkıyor,sebebi nedir bilen varmı.motor milindeki yüke bakıyoruz kitleme ve zorlama gözükmüyor,sebebi ne olabilir.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Neden çıktığını söyleyemem ama önceden önlem alabilirsinzi aklıma gelen takoyu takarken veya taktıktan sonra vidalara konan mavi sıvı "loctite" koymanuz başka önlemler de olabilir
 
Motor fazla ısınıyorsa olabilir yada motora önceden Bakım yapmanız gerekir ayrıca mıknatıs üstüne bandaj sarım yapılması gerekli statör içinde sıkışmayacak şekilde.
 
arkadaşlar bir makinamızda 142UMB 300 serisi ac servomotor var. bu motorlarda zaman zaman rotordaki mıknatıslar yerinden çıkıyor ve haliyle kırılıyor.bu esnada sürücü arızaya geçiyor ama iş işten geçmiş oluyor.rotorun mıknatısları neden yerinden çıkıyor,sebebi nedir bilen varmı.motor milindeki yüke bakıyoruz kitleme ve zorlama gözükmüyor,sebebi ne olabilir.

Merhaba.Rotorun üzerindeki oyuklarda mıknatıslar bulunduğu haliyle dinamik veya statik balans ölçümünü yaptırmanızda yarar olabilir.Mıknatıslar bir şekilde (Simetik dizilimli ve birden fazla yer alıyorsa) ağırlık (Kütle) olarak tam karşılığı olmayan diğer başka markada ve ağırlıkta,tam eşiti olmayan ağırlıktaki mıknatıslarla değiştirilmiş bulunabilir mi? Böyle bir durum olmuşsa eğer,tek bir değişik mıknatıs tüm rotorun dinamik ve statik balansını da etkileyebilir ve merkezkaç kuvveti etkisiyle de,diğer mıknatısları da dönerken savuracak şekle gelmiş bulunabilir.Bu varsayım doğru çıkmaz ve balansta herhangi bir problem bulunmazsa,sn.by lent'in de dikkat çektiği gibi kuvvetli bir yapıştırıcı ile (Loctite veya resin=plastik çelik,2 ayrı tüplü,katalizör tüplü ve plastik çelik tüple birebir karıştırmalı,geç katılaşan polimrer yapıştırıcısı) mıknatıs oyuklarına bu yapıştırıcıyı uygun miktarda sürüp mıknatısları da yerleştirdikten sonra,fazla taşan bu yapıştırıcı artıklarını,kurumadan önce bir bezle silip sıyırarak çok rijit (Sağlam olan) ve bir balanssızlık da bulunmuyorsa merkezkaç etkisi ile hiç savrulmayacak olan bir rotor konstrüksiyonu kolayca elde edilebilir diye düşünüyorum.Kolay gelsin.Selamlar.
 
arkadaşlar mıknatıslarda değişik ölçüde bir mıknatıs yok, hepsi aynı.8 parçadan oluşuyor.yapıştırıcıya gelince başka servo motorlarda kullandığım yapıştırıcıyı kullanıyorum.loctite firmasından özellikle mıknatıs yapıştırmak için kullanacagım diye almıştım.şu an hangi seri oldugunu hatırlamıyorum.işyerine gittiğimde bakar yazarım ama sorun yapıştırıcıda değil heralde.motorlar bir ay 45 gün çalışıyor,sonradan mıknatıslar yerinden çıkıyor.makinada sorun olsa o kadar zaman çalışırmı sizce.
 
Snç Binbaşının mesajını tekrar okuyun dış ölçü bakımından aynı fakat ağırlık yönünden orjinallere göre daha hafif veya ağırlık yönünden homojen olmayabilir demek istendi ki bu sebepler denge-balans bozulmasına sebep olur.
Tamiratı yaptırdığınız yere sorunu aktardınız mı tutumları nasıl olası görüşleri sebepleri?
 
Sayın binbaşı gerekli teknik açıklamaları yapmış. Benim söyleyeceklerim sadece yapıştırıcı üzerine.
Ben yaptığım alternatörlerin mıknatıslarını BİSON EPOXY METAL ile yapıştırıyorum ve çok sağlam oluyor. Loctite ve benzeri yapıştırıcıları denediğim halde en güçlü olarak BİSON EPOXY i gördüm.
 
teşekkürler arkadaşlar
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,881
Kullanıcılar
449,600
Son üye
psychedelic

Yeni konular

Geri
Üst