ac-dc yüksek gerilim sualtı iletimi?

ibosch01

Üye
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
545
Puanları
1
Yaş
39
Konum
adana
merhaba sular altından yüksek gerilimi dc olarak gönderilmesi hakkında birşeyler duydum.bu konu hakkında bilgisi olan arkadas paylaşırsa tşk ederim.avantajları nelerdir?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
sağolunn tsklerr
 
ınvertör sayesinde ac-dc dc-ac ye çevriliyor peki 1 ampül kadar enerji tüketen klima reklamları görmüşsünüzdür nasıl oluyor ac-dc dc-ac invertörler sayesinde yani inverter klima reklamlarda x firmada çıkmıştır olay bu enerjidede bir atlantik bölgede dc enerji kullanılıyor.
 
...AC-DC su altı iletimi, mutlaka su altında dayanabilen ve suyun erozyonuna dayanan kablolar kullanılmalı ki gayet tabi bu kablolardan piyasada mevcut. Daha önce başka bir forum başlığında dediğim gibi: DC enerji, kısa mesafeler için minimum kayıp ve düşük maliyette iletilebilir. Bu HVDC için de dahil. Ama belli bir mesafeden sonra, daha doğrusu çok daha uzun mesafeler için, ki günümüzde de her durumda teknik olarak geçerli, AC enerji taşınmaktadır. Yanılmıyorsam, bu AC ve DC enerji için söylediklerim, hem havayi hem de yeraltı ve konuyla ilgili olan su altı enerji taşıma için de aynı şekilde geçerli.

------------------------------------
"Bir konuyu bilmiyorsanız,
bir bilene daşın."
 
merhaba sular altından yüksek gerilimi dc olarak gönderilmesi hakkında birşeyler duydum.bu konu hakkında bilgisi olan arkadas paylaşırsa tşk ederim.avantajları nelerdir?

okyanus ötesi iletim hatlarında kullanılan bir sistem.tek hat dönüş ise denizden sağlanıyor.sanırım 1960 lardan sonra kullanılmaya başlandı.yanlış hatırlamıyorsam kullanılan ülke ingiltere.bilim teknik dergisinde okkumuştum kapsamlı olarak anlatılmıştı(hangi sayısı hatırlamıyorum ama öğrenir bilgilendiririm)
 
hatırladığım kadarıyla yazdım,verdiğim bilgilerin bazısı yanlış...
baltık denizinde kullanılan bir sistem.
ADI KAPASİTESİ YILI
gotland ... 2x130 MW ... 1954,1983,
konti-skan ... 250+300MW ... 1965,1988
skagerrak ... 2x250+440MW ... 1977,1993
fenno-skan ... 500MW ... 1989
baltik cable ... 600MW ... 1994
kontek ... 600MW ... 1995
swepol hattı ... 600MW ... 2000(dönüş kab.kull.ilk hat)

2000 yılında yapılan sistem 450kv dc 600Mw 1x2100mm2+2x630mm2(dönüş) iletken denizden çekilmiş kablolar döşenirken 5-10m ile 20-25m aralık bırakılmış.250 km mesafe
dönüş kobloları 20 kv 2x630 mm2 og kablosu.....
DENİZLERİN YGDA KABLOSU İLE GEÇİLMESİ
herhangi uzun bir AA enerji kablosu hattında,yüksek kablo kapasitansına bağlı reaktif güç akışı mümkün olan maksimum iletim mesafesini sınırlayacaktır.bunun sonucu olorak,yaklaşık 40 km uzunluktakibir aa deniz altı kablosunda,kıyıdan beslenen şarj akımı kabloyu tamamen yükler ve gerçek gücün iletilmesi için yer bırakmaz.dc de ise böyle bir sınırlama yoktur ve uzun iletim hatlarında YGDA nın uygulanabilir tek alternatif olmasının nedeni budur.da koblosu kullanmanın diğer iyi bir nedeni ,aa kablosundan çok daha ucuz olmasıdır.
bir YGDA sisteminde,elektrik gücü üç fazlı aa şebekesindeki bir noktadan alınır,bir konvertör merkezinde da ya dönüştürülür,deniz altı kablosuile alma noktasına viletilir ve sonra diğer bir konvertör merkezinde tekrar aa ya dönüştürülerek şebekeye verilir.YGDA sisteminde iletim birkaç şekilde yapılır.
tipik YGDA kablosu ile iletim düzemi, dönüş akımı için toprağın ve denizin kullanıldığı tek kutuplu bir tesistir.iki konvertör merkezi arasında yalnızca bir kablo gerekli olduğundan,deniz yolu ile dönüş ara bağlantı giderini azaltır.dönüş yolu çok büyük bir kesite sahip olduğundan direnci ihmal edilebilir,kayıplarda minumumda tutulur.tek kayıp,anottaki ve katottaki gerilim düşüşleri nedeniyledir.yakındaki boru hatlarının veya diğer metalik yapıların korozyona uğramasından ve transformatör nötrlerindeki doğru akımdan kaçınmak için,elektrotların konvertör merkezinden ve ana YGDA kablosundan iyice uzağa yerleştrilmeleri gerekir.toprağın ve deniz suyunun iyi iletkenliği elektrotların dizaynını kolaylaştırır, ve tek kutuplu iletimlerdeki saha deneyimleri mükemmel dir.
tek kutuplu iletim planında diğer bir gelişme,iki kutuplu sistemdir.sistem aslında ,toprağa göre biri + diğeri - polaritede kombine edilmiş olan tek kutuplu iki sistemdir.her bir tek kutuplu taraf topraktan dönüş ile kkendi başına çalışabilir;ancak,her iki kutupta akım birbirine eşitse,her kutbun toprak akımı iptal olur sıfırlanır.bu gibi durumlarda ,kutuplardan biri servis dışı olduğunda kısa süreli acil durum işletmesi için toprak yolu kullanılır.
tek kutuplu bir metalik dönüş sisteminde,dönüş akımı og kablosu ile sağlanır ve toprak dönüş akımı ile ilgili potansiyel problemlerden kaçınılır
kaynak..... KAYNAK ELEKTRİK dergisi
sayı 154 yıl..2002

1954 yılında ilk hattı yapan firma ABB
 
Merhaba ,
dc iletim hattın 400 km den daha uzun olduğu , hatlarda karlıdır ,400 km altında masraflar ac de daha azdır , genel olarak türkiye sartlarına uygun değildir zaten ülkemizdede sualtından enerji götürmek gibi bir ihtiyaç yok en azından 400 km yok .trafoların cıkıslarına konan tristörler sayesinde ac gerilim dc ye cevrilerek , dc iletim gerçekleşir. Bunuda en iyi yapan firma isveç firması olan abb dir ve dünyada ilk kez isveçte denenmiştir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,160
Mesajlar
915,568
Kullanıcılar
449,919
Son üye
Serdar.59

Yeni konular

Geri
Üst