abb acs850 inverter ile yapılan frenleme

9411

Üye
Katılım
6 Şub 2008
Mesajlar
175
Puanları
1
abb acs 850 ile yapılmıs olan 22kw 3000 devir manyetik frenli motor devresinde fren bobini enerjileyen redresör 20 25 deneme sonrasında diyotları patlatmaktadır motor 2 devir (750-3000) çalıştırılmak ıstenmekte ve frenleme direnci kullanılmaktadır.manyetik fren bobin enerjilendiginde motoru serbest bırakmakta durus esnasındada rotor durdurulduktan sonra enerjısı kesılmekte konu hakkında bilgisi ola varsa yardımlarını beklıyorum aynı sistemi sadece 3000 devırde kullanıyoruz bir sorun yasamıyoruz
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Motorun torku ve frenin torkları nedir. Fren enerjiliyken kaç amper çekmekte.
 
şu meşhur çin malı 35 amper köprü diyotları kullanıyorsanız patlatabilir zira ben 8 tane üstüste patlattıktan sonra farkına vardım. yerine 8 amper yassı plastik kasa köprüyü diyodu 3 senedir kullanıyorum.
 
Motorun torku ve frenin torkları nedir. Fren enerjiliyken kaç amper çekmekte.

fren ve fren redresörü orginal kullanılmakta.zira ynı fren ve aynı redresör ile kontaktörliü sistemde sorun oluşmamakta ama inverterli denemede redresör diyotlarını patlatmaktadır ve kullanılan redresör devresi çin malı değil orginal redresörüdür.
2 devir kullanılmasının bir etkisi olabilir mi ??zira siz ne kadar hızlı olursanız olun ilk hamlede önce yavaş startınız sonra hızlı startını vermek zorundasınız (yavaş startı kısada olsa gelmekte)durma esnasındada joyistik hamlesine göre kısa bir surede olsa yavaş startı gelip durdurma gelmekte hızlı ve yavaş hamleleri aynı joyistikten gitmekte (orginal olarak) bu gecişler çok kısa olmakta ama yinede bu start değişimleri oluşmakta bunun etkisi olabilir mi ??
 
Bence yavaş ve hızlı start yerine bir tane start referansı belirleyerek devreye alın.İkinci kademede ise sadece hızı artırın.Joystick kontakları kalıcı tip değil sanırım.Bu durumda set-reset rölesi ya da logic kontrolör kullanmanız gerekebilir.Ya da sürücü içinde de halledebilirsiniz. Ama sorun bundan kaynaklı değildir muhtemelen.Sürücü röle çıkışlarını frenin varlığına göre ayarlamalı, frenin yegane kontrolü sürücüye verilmeli ve brake control kısmını aktif yapıp bazı iyileştirmeler girilmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: S7
sn 9411, fren bobininizin voltajı nedir? aynı sorunu 220 VDC beslemeli fren bobinlerinde yaşamıştım, frenleri 24 VDC olanları ile değiştirerek sorunu çözdük. 50 A semikron diyot kullansam dahi 220 VDC beslemeli bobinlerde diyotlarım delindi (bobinin çektiği akım 3.5A civarında). ayrıca hansandersen arkadaşımızın dediği gibi fren kontrolünü sürücüye vermeniz ve uygun parametre ayarlarını yapmanız sistemin sağlıklı çalışması için gereklidir.
 
şimdi dostum,sadece tek devir çalışacak vede fren kontrolü kumanda olarak inverterde olacak şekilde tüm bağlantıları yaptık.vede frenleme zamanı 0,5 sn ayarlandı rotor durduktan sonra manyetik frenin enerjisi inverter tarafından rölesi düşürülerek kesilmekte.
lakin bunları yapıp 90-100 deneme yapmamıza rağmen en sonunda yine redresörü patlattı.işin ilginç yanı redresör kontaktörlü sistemde sorunsuz çalışmakta ve bağlantı mantığıda aynı.sadece farklı olan redresör beslemesinin invertere gelen besleme fazlarından birinden alınıyor olması.redresör orjinal ve giriş 440 volta kadar olabiliyor.çıkış 110-120 vdc.
Sonuç olarak bir türlü kafamız nedenin ne oduğuna basmadı.hemde 2 elk.müh.ayriyetten bu konularda tecrübeli 3 eleman tam 2 haftadır kaşınır dururuz.
bu bir vinç motoru(yuk.-aşağı)ve 2 ayda bir kötü kullanımdan yanmakta.motoru daha uzun ömürlü kılmak istiyoruz.
ivedi yardımlarınızı bekliyoruz.
saygılarımla....
 
sistemde frenleme direnci kullandığını söylemişsin, eğer sistemin topraklaması sağlam değilse ( frenleme direnci enerjiyi toprağa aktarır) nötr üzerinden devre tamamlayabilir. ben manyetik frenler için izolasyon trafosu ve redresör girişlerinde varistör kullanıyorum.
 
manyetik fren bobinine ait redresörün beslemesini (220vac)fazı inverter çıkış kontaktörünün 3 fazından birinden ,nötr olarakta kumanda besleme izalasyon trafosunun nötründen aldık.bu şekilde kalkış rampasını 3 sn.duruş rampasınıda 0,5 sn.yaptık..
redresör bu bağlantıdan dolayı gidiyor olabilirmi?
 
fren voltajını inverter çıkışındanmı alıyorsun.yoksa inverter beslemesindenmi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,171
Mesajlar
915,630
Kullanıcılar
449,935
Son üye
mehmetenessunger

Yeni konular

Geri
Üst