Abb ac ve dc sürücüler arıza hata ve devreye alma

Katılım
21 Ocak 2021
Mesajlar
34
Puanları
1
ABB MARKA TÜM MODEL SÜRÜCÜLERİNİZ İÇİN TÜM SORULARI SORABİLİRSİNİZ. İSTANBUL İÇİ TEKNİK DESTEK VE SERVİS VERİLİR.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Kolay gelsin.ABB 880 Fc yi profil buss ile sistem bilgisayarıyla haberleşmesini sağlayamadık.Local konum çalışıyor.Nod adresi girili,50-51-52-53 parametreleri daha önceden takılan 880 Fc ile birebir.Yeni taktığımız Fc de 51-31 parametresi çevrim dışı özelliği aktif..Değistiremedik.Hangi parametreleri gözden geçirilmesi gerekiyor.Cevabınız için teşekkür ederim
 
Merhaba,

Sürücünüzde profibus haberleşmesi için 3 temel ayar var. nod adresi, baud rate(haberleşme hızı) ve msg type dediğimiz ppo tipi. Bu 3 değeri kontrol etmeniz gerekli. bunların doğru olması durumunda 51.31 parametresi otomatik olarak çevrimiçi olacaktır.

Bunlar dışında eğer hala haberleşme alamadıysanın sürücü üzerindeki FPBA-01 opsiyon modülünün sağlamlığından emin olun.
 
Merhaba,

Sürücünüzde profibus haberleşmesi için 3 temel ayar var. nod adresi, baud rate(haberleşme hızı) ve msg type dediğimiz ppo tipi. Bu 3 değeri kontrol etmeniz gerekli. bunların doğru olması durumunda 51.31 parametresi otomatik olarak çevrimiçi olacaktır.

Bunlar dışında eğer hala haberleşme alamadıysanın sürücü üzerindeki FPBA-01 opsiyon modülünün sağlamlığından emin olun.
Cevabınız için teşekkür ederim.Tekrar kontrol edeceğim
 
Merhaba,

Sürücünüzde profibus haberleşmesi için 3 temel ayar var. nod adresi, baud rate(haberleşme hızı) ve msg type dediğimiz ppo tipi. Bu 3 değeri kontrol etmeniz gerekli. bunların doğru olması durumunda 51.31 parametresi otomatik olarak çevrimiçi olacaktır.

Bunlar dışında eğer hala haberleşme alamadıysanın sürücü üzerindeki FPBA-01 opsiyon modülünün sağlamlığından emin olun.
Hayırlı akşamlar olsun.Gündüz arıza yoğunluğundan yazamadım.Kusura bakmayın.
Çalıştığım yer fabrika..
Bu sistem de kullanılan daha önceki sürücüler ABB 850...850 ler arıza yaptığında yerine ABB 880 takıyoruz.Haberleşme 4 Fc aynı profilbuss kablo üzerinden devam ediyor.
Diğer 3 sürücü 850 haberleşiyor.4 üncü sürücü yeni taktık 880 haberleşmiyor.

51-07 Parametresi Dİsabled yapıldı.

1-Nod adresi tamam
2-Msg typ dediğimiz 51_04 parametresi PP04(Daha önce taktığımız 880 kırıcının parametresiyle aynı)
3-Baut rate(Haberleşme hızı) Bunun ne demek olduğunu anlayamadım.Şayet bahsettiğiniz 51_08----- 52_01 ve 52_02 -------53_01 ve 53_02 parametreleri de Çalışan haberleşmesi normal olan kırıcının FC ile aynı birebir.
4-FPBA modülü yenisiyle değiştirildi.

5-Fark olarak tesbit edebildiğim.

51_31 parametresi ve
51_33 parametresi (Kırıcı faal olan 300 hex----yeni takılan 880 nin ki 311hex)Bunun ne demek olduğunu bilmiyorum.

6-Şuanda Faal olan kırıcının parametre değerlerini yarın eklemeye çalışacağım.Fabrikada klasör de.(Telefonda yüklü ama atamadım)
7-Cevap yazabilirseniz sevinirim.Uzun yazdım bunun için de ayrıca özür dilerim.Allah razı olsun.
 
Merhaba,

Sürücünüzde profibus haberleşmesi için 3 temel ayar var. nod adresi, baud rate(haberleşme hızı) ve msg type dediğimiz ppo tipi. Bu 3 değeri kontrol etmeniz gerekli. bunların doğru olması durumunda 51.31 parametresi otomatik olarak çevrimiçi olacaktır.
IMG_20211001_235942.jpg

Bunlar dışında eğer hala haberleşme alamadıysanın sürücü üzerindeki FPBA-01 opsiyon modülünün sağlamlığından emin olun.
Parametreleri atıyorum
IMG_20211001_235600.jpg
IMG_20211002_000236.jpg
IMG_20211002_000500.jpg

Merhaba,

Sürücünüzde profibus haberleşmesi için 3 temel ayar var. nod adresi, baud rate(haberleşme hızı) ve msg type dediğimiz ppo tipi. Bu 3 değeri kontrol etmeniz gerekli. bunların doğru olması durumunda 51.31 parametresi otomatik olarak çevrimiçi olacaktır.

Bunlar dışında eğer hala haberleşme alamadıysanın sürücü üzerindeki FPBA-01 opsiyon modülünün sağlamlığından emin olun.
Tekrar teşekkür ederim.ilgi ve alakanız için.Biz nerde yanlış yapıyoruz en azından yol gösterebilir seniz sevinirim.Allaha emanet
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211001_235942.jpg
    IMG_20211001_235942.jpg
    229.2 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_20211001_235600.jpg
    IMG_20211001_235600.jpg
    182 KB · Görüntüleme: 6
  • IMG_20211002_000236.jpg
    IMG_20211002_000236.jpg
    273.6 KB · Görüntüleme: 6
  • IMG_20211002_000500.jpg
    IMG_20211002_000500.jpg
    270.2 KB · Görüntüleme: 6
Merhaba,

Şu şekilde ilerliyelim.

Öncelikle 4 paralel haberleşen sürücünüz var. bunlardan 3ü acs850 haberleşme aktif 1i acs880 haberleşmiyor.

Çalışmakta olan acs850 sürücülerinizde 51.03,51.04 ve 51.05 parametrelerini kontrol edin. Bunlar acs880 de aynı şekilde olmalı. Anladığım kadarıyla kablo daha önce çalışıyordu bu nedenle kablolamada problem olduğunu düşünmüyorum. Parametre ayarlarınızda bir problem görünmüyor fakat sorun parametresel olduğu kanısındayım. Çalışan sürücüler üzerinden kontrol ederek plc nizdeki doğru ayarları kontrol edebiliriz. Son olarak her değişiklik sonrası .51.27 parametresinden refresh yapmanız gerekiyor ki yeni ayarlar ile haberleşmeyi başlatabilelim.
 
Merhaba,

Şu şekilde ilerliyelim.

Öncelikle 4 paralel haberleşen sürücünüz var. bunlardan 3ü acs850 haberleşme aktif 1i acs880 haberleşmiyor.

Çalışmakta olan acs850 sürücülerinizde 51.03,51.04 ve 51.05 parametrelerini kontrol edin. Bunlar acs880 de aynı şekilde olmalı. Anladığım kadarıyla kablo daha önce çalışıyordu bu nedenle kablolamada problem olduğunu düşünmüyorum. Parametre ayarlarınızda bir problem görünmüyor fakat sorun parametresel olduğu kanısındayım. Çalışan sürücüler üzerinden kontrol ederek plc nizdeki doğru ayarları kontrol edebiliriz. Son olarak her değişiklik sonrası .51.27 parametresinden refresh yapmanız gerekiyor ki yeni ayarlar ile haberleşmeyi başlatabilelim.
Allah razı olsun abim.Kontrolleri bugün öğleden sonra inşallah yapacağım.Bende parameresel olarak düşünüyorum.Ama çözemedim.Sayenizde bir yol katedeceğiz inşallah.İlgi ve alakanız için teşekkür ederim.
Saygılarımla.
 
Merhaba,

Şu şekilde ilerliyelim.

Öncelikle 4 paralel haberleşen sürücünüz var. bunlardan 3ü acs850 haberleşme aktif 1i acs880 haberleşmiyor.

Çalışmakta olan acs850 sürücülerinizde 51.03,51.04 ve 51.05 parametrelerini kontrol edin. Bunlar acs880 de aynı şekilde olmalı. Anladığım kadarıyla kablo daha önce çalışıyordu bu nedenle kablolamada problem olduğunu düşünmüyorum. Parametre ayarlarınızda bir problem görünmüyor fakat sorun parametresel olduğu kanısındayım. Çalışan sürücüler üzerinden kontrol ederek plc nizdeki doğru ayarları kontrol edebiliriz. Son olarak her değişiklik sonrası .51.27 parametresinden refresh yapmanız gerekiyor ki yeni ayarlar ile haberleşmeyi başlatabilelim.
Hayırlı akşamlar olsun.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
1-) Evet 3 tane 850 haberleşiyor 880 de haberleşme yoktu.
2-)Bizim bu yazılım işlerine bakacak firma (Bilgisayar, DCS arasında daha önceden eksik yapılan işlemleri tamamlayacak ) görevlisi yoktu.4-5 gündür fabrika bakımda.
Arıza Nod adresinde çıktı.DCS tarafından Nod adresi pano üzerinde ve dosyada yazmasına rağmen tanımlanma mış.
3-) Daha önce Benden daha yetkili bir arkadaşa;
Yan taraftaki 850 Fc nin nod adresini verip profil buss kablo bağlantısını aktaralım dedim(Bende kabloda sıkıntı olabileceğini düşünerek) fakat kabul etmemişti.Bu gün parametreleri tekrar tekrar gözden geçirince ikna oldu.
4-) Velhasıl arıza çözüldü gözüküyor.Yardımlarınız için teşekkür ederim.
5-)Bu Fc konusu çok teferruatlı bir konu.Birde bizde bu iş tamamen elektrikçinin üstüne yıkılmış durumda.Aslında işin çoğu Otomasyon yani elektronikçilerin yapabileceği veya ortak bakılacak bir konu.Maalesef bu konuda bilgi ve donanımımız çok eksik.
6-)Gün olur aşamadığım bir problem yaşarsam tekrar yardımınızı isteyebilirim.
ESKİŞEHİR den Selamlar.SAYGILARIMLA ,
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,864
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst