90 kw motor

Katılım
8 Şub 2008
Mesajlar
52
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar 90 kw gücündeki asenkron motorun boşta çalışma akımı ve boştakalkınma demeraj akımı ne kadardır....motora yıldız üçgen yol verilecektir boşta...bu yüzden demerajı önemli bizim için test panomuz yetersiz kalıyor ...yardımlarınızı bekliyorum..
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Asenkron motorların boş ve yük akımları arsında çok büyük fark yoktur. Böyle bir motoru kontaktörle
yıldız üçgen kaldırmak artık ne teknik nede ekonomiktir. Onun için gücüne uygun bir soft starter kullanarak
işinizi halledin.

Kolay gelsin
 
Sayın savorana_35 anladığım kadarı ile test panonuzun akımı düşük 90kw motoru yıldız üçgen çalıştırmaya kalkıyorsunuz ve sigortalar açıyor motorun boşta çalıştırma amacınız motoru sardıktan sonra test etmek amacı ile çalıştırmak istiyorsanız motoru yıldız bağlayın ve motora bağlayacağınız r s t uçlarına seri olarak watlı direnç bağlayarak motoru çalıştırabilirsiniz
 
merhabalar 90 kw lık motora yıldız üçgen yol verbilirsiniz ama şunlara dikkat etmelisiniz.
öncelikle beslendiğiniz trafo size fazla uzak olmamalıdır ve de trafo limitlerde kullanılmamalıdır. birçok işletmenin kendi trafosu bulunmakta ve bu yolla beslenmektedirler. bizimde enerji santralimizde 2,5 mva lık bir iç ihtiyaç trafomuz var ve ancak kapasitesinin %45 ini kullanıyoruz. bizde büyük güçlü motorlarımızdan çoğunu yıldız üçgen yol veriyoruz. trafo ve hatlar yeterli olduklarından sorun olmuyor.
90kw lık bir motorun güç katsayısı yaklaşok 0,88 dir. ve motor anma akımı 169 Amperdir. ilk kalkınma anında motor boşta olsa bile 1-2 sn süre ile anma akımının 3-5 katı kadar bir akım çeker. tabi bu akım , eğer trafonuz baralarınız hatlarınız yeterli değil ise sistemin tamamında bir gerilim düşümüne neden olabilir. dediğim gibi bizde gücümüz yeterli olmasına rağmen böyle yolverme şeklini kullanıyoruz ancak 1 hafta önce aldığımız bir karar ile sürücülü uygulamalara geçiş yapmayı planladık. bu nedenle ilk önce 130 kw lık 3 motoru sürücü ile işleteceğiz. böylesi tabiki çok daha uygun olur.eğer sistemi yeni kuracaksanız bence softstarter veya invertör uygulaması yapın. başlangıçta biraz pahalı gözüksede en fazla 2 yıl içinde kendini amorti eden sistemlerdir. ayrıca motorun ömrünü uzatırlar.
 
kertenkelebek ' Alıntı:
...eğer trafonuz baralarınız hatlarınız yeterli değil ise sistemin tamamında bir gerilim düşümüne neden olabilir...

Bizim başımıza böyle bir sorun geldi.

110kW motor direkt üçgen çalışıyordu (Tünel-yeraltı deposu kazma makinası. Palet, fan, aydınlatma... hariç sadece kafa 110kW. Toplamda 120-130kW'ı buluyor). Mesafe trafodan bihayli uzaklaşınca (200m aster havai hat + 250m 3x95+50mm2 NYY) gerilim düşümü sınırda kaldı. Motora start verince demeraj akımı sebebiyle gerilim o kadar azaldı ki kontaktör bobinleri bıraktı. Motor durunca kontatör tekrar çekiyor, bobin gerilimi azalınca kontaktör tekrar bırakıyordu (Saniyede birkaç defa).

Çözüm olarak 200metre daha 3x95mm2 NYY alındı. Havai tattı iptal edip direkt trafodan çıkışla motor çalıştırıldı.
 
Motor üzerindeki değerler yıldız ve üçgen olarak anma akımları yazar bu değerler. (Start-Up) yük ve bağlantı nedenlerine bağlı olarak değişir. Mühendislik ve ekip işidir, deme ile sonuca ulaşmak zor ve is ve işçi sağlığı tehlikesi unsurlarıda göz önünde bulundurmalı.Genel bir sonuca ulaşabilmek için Sürücü kullanmanı tavsiye ederim bu da size % 40 ulaşan Enerji tasarrufu sağlar.Başarılar Dileklerimle.
 
bütün arkadaşlara yaptıkları yol gösterici yorumlarından dolayı teşekkür ederim..motorun kabloları yanmıştı...bi tamiratta geçirdim.. bütün kablolar ı değiştirdim motorun...test etmem gerekiyordu ama test panosunun yetersiz kalması sonucu test edemedim..motoru müşteriye gönderdim bir sorun yok..motorun tadilatını yapmak sarmaktan daha zor ...biraz daha itina gösteriyoruz tellerin emayei bozulmasın diye...bağlantıları sökmesi zaten başlı başına bir çile..lehilemesi makoronlaması iplemesi verniklemeside cabası...ama o kadar uğraştıktan sonra motoru çalıştırdığınızda bütün yorgunlugu gidiyor insanın....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,585
Kullanıcılar
449,925
Son üye
Taylor Quinntin

Yeni konular

Geri
Üst