9.6 V Şarjlı Süpürge

calim

Üye
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
38
Merhaba arkadaşlar.

Elimde rowenta nın 9.6 voltluk şarjlı süpürgesi var.pilleri hiç şarj tutmuyor (8 tane 1.2 v, 1300 ma, Ni-Cd).arabada çakmakla çalıştırmak istiyorum.pilleri söküp makineyi bilgisayar güç kaynağıyla denedim güzel çalıştı.ancak arabada denediğimde saniyelik güç verip sonra elektriği kesiyor alet.üzerinde şarjı boşken yanan kırmızı lamba yanmaya başlıyor.çıkarıp tekrar bağlayınca yine aynı şeyi yapıyor.

anlayan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.şimdiden teşekkürler.
 
hocam pillerini degiştirirseniz düzelir o pillerin ömrü maksimun 2 yıl oluyor genellikle...
 
sayın usta murat, ben bu süpürgeyi biraz elden geçirip arabada kullanmak istiyorum.yani şarj derdi olmasın diyorum.bunun için bi öneriniz var mı?
 
Zor bir ihtimal fakat supurgenizde elektronik kontrol karti varsa aradaki voltaj farki nedeni ile calismiyor olabilir.
 
Çakmak uçlu bir kablo hazırla 5-6 m cihazı açpilleri, varsa elk. kartı çıkar, kablonun bi ucu anahtara diğerini motorun diğer ucuna tak bitti :)
 
teşekkür ederim yanıtlar için arkadaşlar.kontrol kartı var makinede, psu nun 12 volt çıkışına bağladım çalıştı.aklıma çakmak çıkışının akımı düşük olma ihtimali geldi ama emin değilim.çünkü psu 8A, makinenin anma akımını bilmiyorum çakmak kaldırmamış olabilir.bir de aküden direk bağlamyı deneyim.peki 9.6 volt olan motora dediğiniz gibi direk 12 v bağlasam uzun vadede sorun olur mu?bir de yanılmıyorsam akımı kendi ihtiyacı kadar çeker, fazlası zarar etmez değil mi?
 
Sabahtan aksama kadar calismayacaksa birsey olmaz.Amper olayi aynen dusundugun gibi.
 
Sabahtan aksama kadar calismayacak ise birsey olmaz.Akim konusu tam olarak dusundugun gibidir.
 
teşekkür ederim arkadaşlar, motoru 12 volt sardırıp daha verimli çalıştırmayı düşünüyorum
 
teşekkür ederim arkadaşlar, motoru 12 volt sardırıp daha verimli çalıştırmayı düşünüyorum

Bu çok iyi olur,çünkü motor sargılarının R direnci sabit kalıp da geçen akım 12-12.60 volt aralığında (Araba çalışmıyor iken) elektrikteki ohm.kanunu uyarınca I=V/R' den I1=9.6/R'de geçen ile I2=12/R' de geçen akımlar ayni değerde de kalamaz (Sargıların kesiti pek izin vermese de geçmeye çalışır bu fazla akım),voltaj fazla olduğundan uzun süreli kullanımda sargılar soğumaya fırsat da bulamayacağından,üniversal motorun veya dc fırçalı sabit mıknatıslı bu motorun sargılarının izolasyonu belki bozulabilir,ama kısa kullanımlarda bir olumsuz sonuca da neden olamaz,yani bu konuda diğer arkadaşlara da aynen katılıyorum.En fazla 9.6 voltta çalışmak için sarılmış bir üniversal veya fırçalı/fırçasız dc.motor,12-12.60 volt dc.arasında ayrıca daha yüksek bir devirle çalışacaktır.Çünkü üniversal veya sabit mıknatıslı dc.motorlar (Sizinki gibi),fırçasız dc.motorlar,kendilerine uygulanan bu gerilimle birlikte artan oranda devirlerini de lineer (Doğrusal) olarak arttırmış bulunurlar.Ancak kaymalı ve rulmanlı yapıdaki rotor mili çalışma yatakları belirli bir devire göre seçilmiş olduğundan (Özellikle rulmanlı yataklar) bu artan yüksek devirden etkilenip,mevcut kullanım ömürlerini de azaltabilmiş olurlar.

Yani kullanılan motorun anma geriliminde kullanılmayıp daha yüksek gerilim değerlerinde uzun süreli olan kullanımı,devir sayısının aşırı artmasına,ayrıca kullanılan tüm parçaların (Rulmanlar,bobindeki sarımların izolasyonu,vb.) ömür faktörü açısından olumsuz etkileneceğini de göz önünde bulundurmak gereklidir.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,098
Mesajlar
914,955
Kullanıcılar
449,798
Son üye
jsons

Yeni konular

Geri
Üst