8400 A'lik diyotlar 1000 A çeken bir makinada nasıl erir?

Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
440
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar ben zonguldakta panel radyatör üreten emko ısıtma sistemlerinde yeni işe başladım.Burada radyatörleri enine ve boyuna elektromanyetik yöntemle kaynak yapan bir makina var.Makinede yuvarlak bir elektrot (bakır elektrot) vasıtasıyla panelleri kaynak yapıyor.Makinanın trafosunda 8 adet 8400 A'lik silikon diyotlar var ve bunlar 4er 4er karşılıklı olmak üzere dizilmiş,makinanın çektiği akım 1000A.Makina arıza yaptı.Trafoda bulunan 8 adet silikon diyottan 4 tanesi eridi ve sırasıyla bıçaklı sigortalar attı, tristörler bozuldu ve kesiciler attı. İşin ilginç olan tarafı 8400 A'lik diyotlar 1000 A çeken bir makinada nasıl erir onu çözemedik yani bu makina bu haliyler nasıl arıza yapar.Ayrıca bu makinanın aynısı bide panelleri boyuna kaynak yapan boyuna kaynak makinası var oda aynı şekilde arıza yapmıştı.Bunu biz çözemedik arkadaşlar bu olay nasıl olabilir ban bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim fikirlerinizi yazabilirmisiniz.Bende yeni mezun olduğum için pek bi fikrim yok..... lütfen yardım!!!!

______________________________

ya arkadaşlar hiçbir fikri olan yokmu ne olur yardım edin elinde kaynak olan ******@gmail.com adresine gönderirse çok iyi olur...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
eğer makina ile ilgili bir çizim var ise veya sen çizimini yapıp gönderebilirsen bir fikir yürütülebir.
 
transistörlerin ısı ile ilgili bir problemi olabilir muhakkak soğutucuları olması lazım veya havasız çalışma ortamından olabilir.

___________________________________

pardon arkadaşım transistör yazmışım bir işle ilgileniyordum aklımda kalmış
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Diyotların 8400 A lik olduğuna ve makinenin 1000 A olduğuna eminmisin?çünkü bu değerler çok yüksek.Trafodan 4 lü gruplarla çıktılarsa köprü diyot yapmış olabilirler,ayrıca diyotların yananları aynı gruptamsa o gruba ait trafo sargıları zarar görmüş ve sebebi bu olabilir.farklı diyotlarsa trafonun tüm sargılarında bir problem olabilir.ayrıca eritmesi için çok yüksek bir desarj olmalı ,kondansatör gibi veya ona benzer bir malzemende arızalı olabilir
 
güç yönünden fazla güç çekilmiş olabilir üzerlerinden uygulanan gerilmden kaynaklanmış olabilir

YUKARIDA BAHSEDİLDİĞİ GİBİ KÖPRÜ DOĞRULTUCU OLARAK KULLANILDIYSA!!!!


Aşağıdaki yazı Silisyum.net | Temel Elektronik 'den alıtıdır.
MAVİ YAZILAR KONUNUN AÇIKLANMASI İÇİN KIRMIZI YAZILARDA BU KONUNUN SEBEBİ OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜM İÇİN EKLEDİM
Kondansatörlü Filtre Devreleri
Kondansatöre gerilim uygulandığında, plakaları arasında, uygulanan gerilime eşit bir gerilim oluşur. Bu gerilim oluşuncaya kadar, devreden giderek azalan bir akım akar.
Bu olaya Şarj etme (yükleme) işlemi denmektedir.

Kondansatör şarj olduktan sonra uçları arasına bir direnç bağlanırsa o direnç üzerinden de boşalır (deşarj olur).

Kondansatörlü filtrelerde, kondansatörün şarj-deşarj özelliğinden yararlanılmaktadır.

Şöyle ki:
Şekil 5.11 'de, kondansatörün filtre görevi yaptığı köprü tipi bir doğrultucu ve dalga şekillerindeki değişim gösterilmiştir.

Şekil 5.11(a) 'da doğrultucu girişine, tepe değeri, Vm=14V olan bir AC bir gerilim uygulanmıştır. Şekil girişinde gösterilmiş olan 10V AC efektif değerdir. Bilindiği gibi AC ölçü aletleri efektif değerleri göstermektedir.

Kodansatör bir anahtar yardımı ile devreye sokulup çıkarılabilmektedir.

Şekil 5.11(b) 'de kondansatörsüz doğrultucu çıkışındaki, yani anahtar açık haldeki, RL yük direnci üzerinde oluşan alternanslar görülmektedir.


Şekil 5.11 - Kondansatörlü filtre ve gerilimdeki değişimler
Kondansatörün Bağlanması Halinde
Şarj İşlemi:
İlk alternansta kondansatör şarj olur.
Şarj işlemi, Vm tepe değerine, yani 14V 'a kadar devam eder.

Deşarj İşlemi:
İlk alternans gerilimi inişe başladığı zaman, kondansatör de RL yük direnci üzerinden deşarja başlar. Deşarj nedeni ile, kondansatörün ve dolayısıyla da RL yük direncinin uçları arasındaki gerilim,maksimum değerden başlayarak yavaş yavaş düşer. Kondansatör ne kadar büyük olursa, gerilimdeki düşme o oranda az olur.

Bir yandan kondansatör gerilimi düşerken, öbür taraftan, Şekil 3.52(c) 'de de görüldüğü gibi, ikinci alternansın gerilimi yükselmektedir.
Kondansatörün deşarj işlemi, "VD" deşarj gerilimi, ikinci alternans gerilimine eşit oluncaya kadar devam eder.
Bu eşitlikten sonra, kondansatör ikinci alternans geriliminin tepe değerine kadar tekrar şarj olur. Bu alternansın gerilimi de tepe değerinden düşmeye başlayınca, kondansatör de deşarja başlar. Ve bu olay tekrarlanarak devam eder.

Ripl gerilimi:
Kondansatörün sürekli olarak şarjı ve deşarjının etkisiyle, RL yük direnci uçları arasında Şekil 5.11(d) 'de görüldüğü gibi dalgalı bir gerilim oluşur. Bu dalgalanmaya Ripl (Ripple) denir.
Gerilimdeki dalgalanma miktarı da "Vr" Ripl gerilimidir.

Burada iki önemli hususa dikkat etmek gerekir:
1. Kullanılan kondansatörün kapasitesi (C) ne kadar büyük olursa çıkıştaki dalgalanmada (Ripl) o kadar az olur.
2. Kondansatör gerilimi, Ripl gerilimi kadar düşerse VD değerine gelinceye kadar geçen zaman içerisinde, AC devresinden ve dolayısıyla da diyotlardan akım akmaz.

Bunun nedeni,
Kondansatör deşarja başladığında, Şekil 5.11(c) 'den de görüldüğü gibi, AC alternansı maksimumdan sıfıra kadar inmekte ve tekrar yükselerek VD değerine geldiğinde kondansatör gerilimine eşitlenmektedir. Bu zaman aralığında, kondansatör gerilimi AC gerilimden daha büyük olduğundan diyotlardan akım akışına engel olmaktadır.

Ancak V değerinden sonra, AC gerilim kondansatör geriliminden daha büyük olduğundan, Şekil 5.11(e) 'de görüldüğü gibi diyotlardan akım akmaya başlamakta ve kondansatörde tekrar şarj olmaktadır.

Diyottan akım akışı AC gerilimin Vm tepe değerine ulaşmasına kadar devam ettiğinden bu akıma diyot akımı denir.


Kondansatörlü filtrenin dezavantajları:
Diyottan bu şekilde darbeli akımın akışı diyodu yıpratacaktır. Bu durum, kondansatörlü filtre için önemli bir sakınca teşkil etmektedir
.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
yukarıda ki yazıdaki gerekli şekiller

sekil5.11.jpg
 
8400Amper diyotun ne akımı datasheete bisuru akim degeri var (tekrarli pik akimi tekrarsiz pik akimi nominal akim vs vs) datasheeti iyi okumaya bakin once
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,912
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst