80w solar sistem kurulumu

Katılım
21 Eki 2018
Mesajlar
4
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
21
#1
Herkese merhaba. çatıya 80 w panel kurdum,küçük bir de panel vardı bunları birbirine Seri bağlayınca 27v gerilim elde ettim bu panelle neler çalıştırabilirim ve bu panel için kaç ah akü şarj kontrol cihazı ve kaç w inverter ihtiyacım olur.Saygılarımla....Not istediğim için bir sistem
 

Ekli dosyalar

Katılım
12 Ağu 2018
Mesajlar
69
Beğeniler
23
Puanları
3
Yaş
24
#2
80W / 27V = 2,962A akım elde ediyorsunuz. Akü şarj kontrol cihazında ve inverte de biraz kayıp olacaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ara 2017
Mesajlar
442
Beğeniler
185
Puanları
33
Yaş
42
#3
80 watt / 27 volt = 2,962 amper /saat yapar bunu gerilm boşta ölçtüğünüz için 24 volt olarak ele alalım...
3,333 amper/saat eder yani tam verimle saatte bu panelden 3,333 amper elde edersiniz. günde 6 saat güneşten verim alsanız 3,333 x 6 (19,998) 20 amper eder 2 adet 12 volt jel akü kullanılacak enaz 40 amper solar şarj regülatörü ile sistemi kontrol ettikten sonra...220 volt isterseniz uygun watt değerine sahip 24 dc den 220 ac ye invertör almalısınız...kolay gelsin...

27 x 80 = 2160 Wgüç elde ediyorsunuz. Akü şarj kontrol cihazında ve inverte de biraz kayıp olacaktır.
sevgili ercanersoy kardeşim iyi günler sanırım bir hesap hatası var 2160 watt etmez siz voltla wattı çarpmışsınız gibi sistemin panel toplam gücü zaten 80 watt watt/volt=amper yapar amper x volt =watt yapar.sanırım bir karışıklık oldu iyi günler dilerim...saygılar...
 
Katılım
21 Eki 2018
Mesajlar
4
Beğeniler
0
Puanları
1
Yaş
21
#6
80 watt / 27 volt = 2,962 amper /saat yapar bunu gerilm boşta ölçtüğünüz için 24 volt olarak ele alalım...
3,333 amper/saat eder yani tam verimle saatte bu panelden 3,333 amper elde edersiniz. günde 6 saat güneşten verim alsanız 3,333 x 6 (19,998) 20 amper eder 2 adet 12 volt jel akü kullanılacak enaz 40 amper solar şarj regülatörü ile sistemi kontrol ettikten sonra...220 volt isterseniz uygun watt değerine sahip 24 dc den 220 ac ye invertör almalısınız...kolay gelsin...
Ustam akülerin tanesi kaç ah olarak onu açıklayabilir misiniz
 
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
9
Beğeniler
2
Puanları
3
Yaş
29
#8
Herkese Merhabalar. Bende @phoenix97 gibi bir sistem kurmaya çalıştım amacım evdeki tüm lambaları 9w 220V tasarruflu lamba yapıp aydınlatmayı güneş panelinden sağlamaktı ama başarısız oldu.

elimdekiler: 40W güneş paneli, 1 adet 12V 18Ah 1 adet 12V 12Ah akü. 1 adet 30A solar şarj cihazı 1 adet 360w ups cihazı.

sistemi deneme amaçlı kurdum fakat 1 tane 9w 220v lambayı 3 - 4 saat falan yakıyor. (18Ah'lik akü ile) solar.png
 

Ekli dosyalar

Katılım
16 May 2010
Mesajlar
9
Beğeniler
2
Puanları
3
Yaş
29
#10
video baya bi yardımcı oldu fakat benim sistemimin yetersiz olmasına bi anlam veremiyorum.

hesaplamalara göre 40w panel en kötü 1A besleme yapsa (kış şartlarında verimi düşük olduğu için 1A diyelim ve 6 saat üretim yapsın ) 6 saatte 6A doldurması lazım yani 6Ax12V=72w gücünde bir aküm olmuş oluyor, 10w lık lambayı 72/10=7,2 saat yakması gerekmez mi?
 

Benzer konular

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
100,369
Mesajlar
705,927
Kullanıcılar
376,158
Son üye
Bahadır Arık

Son mesajlar

Yeni Konular

Üst