6 volt akülü arabayı 12 volta çevirme yardım

Merhaba,sn.Serkan_48.Bu yazıda adeta kendimi (binbaşı halimi) buldum gibi,sanki çok eski tarihlerdeki bir yazımı tekrar tekrar okuyorum mu dedim,kendi kendime.:)

Bir ara ben de sn.Kazım Uğur Hoca'mın kendi yazış tarzına çok yakın veya ona yakın bir yazı tarzını sürekli yazmayı kısa süreliğine seçmiş,ama kendi tarzıma (Paragraflı olanına) tekrar dönmüştüm.(Bunu forumdaki bazı yazılarımdan çok iyi de biliyorsunuz)

Bu stil çok iyi bir stildir,bu yolda devamlı yürüyün,hiç pişman olmazsnız,sn.Serkan_48..Yanlış anlamayın sadece bir Şaka şaka :):):) Kolay gelsin.Saygılarımla.

Merhabalar sayın @binbaşı

Yazılarımı yazarken sevgi saygı çerçevesinde ve olduğunca akıcı açıklayıcı anlaşılır akılda soru işareti bırakmadan yazmaya çalışıyorum. Sizinde yazılarınızda aynı titizliği gösterdiğinizi düşünüyorum. Bu anlamda sizide örnek aldığımı söylemek isterim. Yazılarınızı zevkle okuyorum takip ediyorum. Keşke kısmet olsa da bir etkinlik çerçevesinde forum içerisindeki sevdiğimiz arkadaşlarımız hep beraber toplanabilsek bir görüşme sağlayabilseydik.

Kısmet belki ilerleyen zamanlarda neden olmasın.

Saygılarımla.
 
Merhaba,sn.Serkan_48; güzel Türkçe'mizi oldukça güzel kullanıyor ve yazıları bununla en iyi şekilde değerlendirmeye de çalışıyorsunuz.Verilebilecek olan tüm teknik bilgileri olabildiği kadar iyi anlatmak veya tam karşıya aktarmakta,bu konu oldukça önem taşıyor.Çünkü tam belirgin olamayan bazı anlatım ve ifadelerden forumdaki bazı üyeler hiç bir şey anlamayabiliyor veya sizin doğru yazıp ifade ettiğiniz başka ağızlardan daha düzgün olarak (Ama ayni teknik bilgiyi veya konuyu) dinlemek de isteyebiliyorlar.Bu bir gerçek..

Noktalama işaretlerine,imlaya,anlam açıklığına ve okunurken tam anlaşılabilirliğe,yani mümkün olduğu kadar kısa ve öz (Çok açıklayıcı bazı bilgileri vermeyi gerektirici yazılarda zorunlu olarak daha uzun,ama okunurken yine hiç sıkmayan tarzıyla,vb.) yazmaya çalışmak,bazen çok itinalı ve çok dikkatli yazı yazmayı da gerektirebiliyor.Ama bunu tam olarak yaptığınızda, en idealini yapmanın verdiği bir mutlulukla tam bir gönül rahatlığı içinde oluyorsunuz açıkçası (Ama bu işlem daha fazla bir zamanı buna verebilmeyi veya daha fazla rötuş (düzeltmeler) yapmayı çok gerektirse bile) Ben bu şekilde her zaman düşünüyorum,yani sonuçta ortaya çıkan en ideal yazıların insana verdiği manevi huzur veya gönül rahatlığı bence bu kadar uğraşmaya her zaman için değer.

Siz de zaten şimdiye kadarki gördüklerim itibariyle bu işin en iyisi ve en güzelini, her zaman layıkıyle yapmaya çalışıyor veya çok özen gösteriyorsunuz,elinize sağlık.

Not: Son cümlenizde belirttiğiniz bu güzel temenniyi (fikri) samimi olarak destekliyor,ben de çok istiyorum.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Merhaba, bir önerim olacak.
12 volt akü, 12 V akü için şarj aleti, 3 adet röle, 1 adet diod ,1 adet motor almaktansa öncelikle bu araba mevcut haliyle ne kadar hız yapıyor onu ölçsek. Mesela 1 dakika da kaç metre gidiyor.
Ondan sonra motorun üstündeki dişli ve motorun karşısındaki dişli/dişlilerin çaplarını ölçsek kabaca motor devri hakkında fikrimiz olur.
Hızı ne kadar yapmak istiyorsak o devirde 6 volt bir motor arasak minumum masrafla bu iş çözülür.

Şayet 6 volt olarak istediğimiz motor yok ise o zaman 12 volt motor ararız. 6V dan 12 Volta dönüşümü ondan sonra düşünürüz. Ancak her halukarda bize şimdiki motorun devri ve bununla ilgili veriler lazım olacak. 12 volt motor için kaç devirlik motor bakacağız onu bilelim.
merhaba arkadaşlar bir müddet elim değmedi buraya yazamadım. geçenlerde sipariş ettiğim akü röle diyot geldi devre üzerinde gerekli değişiklikleri yapıp bağlantıları yaptım. Dün de oğlumla test sürüşü yaptık. Beklediğim gibi araba hem hızlandı hemde çekişi acayip derecede artı adeta yerleri parçalıyor. sıkıntı şuki arabamız arkadan sağ teker tek tekerden şanzuman bağlantılı itiş olduğundan araç şahlanıyor. aracın önünde yükselme olduğundan direksiyon hakimiyeti zayıflıyor. sürekli sola doğru zorluyor. özellikle yokuş çıkarken bu sorun oluyor. Benim düşüncem
1- arka sol tekere de bir şanzuman bağlamak ve arkadan itişi iki taraftan dengelemek.

2- birtane 3 kademeli düğme alıp motora giden bağlantının birini normalde olduğu gibi 12 volt vermek. diğer kademede ise araya direnç atarak voltajı 7 veya 8 volta düşürüp motorun daha yavaş dönmesini sağlamak. böylece düz yerlerde giderken hızlı mod kullanmış olacağım. Yokuş çıkarken yavaşa alıp daha dengeli ve şahlanmadan yere basan bir sürüş sağlamayı düşünüyorum.

3- bir sorunda şu. Gaz pedalına bastığımız zaman bazen elektiriği kesiyor üç-beş saniye araba duruyor sonra tekrar çalışıyor. tahminim rölelerden biri devre kesici gibi çalışıyor. bu durum 6 volt iken orjinal halindede vardı. bunu nasıl düzelte biliriz.

bu konudaki düşünceleriniz nedir. Fikirlerinizi bekliyorum.
 
Hayırlı olsun iyi eğlenceler, muhtemel sebep ön tarafın boş olması dolayısıyla ağırlık merkezi ortadan arkaya yakın rampa eğimiyle daha da geriye gidmekte, ön tarafa dengeleyici ağırlık gerekecek bu da ekstra yük oluşturduğundan pil şarjından ve kullanım süresinden çalar. Rampada çocuğun yaşını bilmiyorum, öne eğilmesi biraz fayda sağlar. Tekerlere lastik kaplama çekmek lastik şerit kaplamak tutunmayı artırır.

Yumuşak start devresi temin edilip süreyi biraz uzun tutmak bir çözüm, frenlemede durmada sıkıntı yok mu?

3. soru için elektronik karta ait resimler gerekli özel röle varsa normal röle ile değişim çözüm olabilr.
 
Sanırım şu an 100 beygir gücü olan bir arabaya 1000 hp gücünde motor takmış gibi oldu. :D Motorun gerilimi düşürülebilir veya çekeceği akım sınırlanabilir. Böylece arabanın gereğinden fazla seri olması önlenebilir.
Kolay gelsin, iyi eğlenceler genç arkadaşa. Aman dikkat bu arabaların hızlısı tehlikeli. Kask ile kullanmasını öneririm ;)
 
Hayırlı olsun iyi eğlenceler, muhtemel sebep ön tarafın boş olması dolayısıyla ağırlık merkezi ortadan arkaya yakın rampa eğimiyle daha da geriye gidmekte, ön tarafa dengeleyici ağırlık gerekecek bu da ekstra yük oluşturduğundan pil şarjından ve kullanım süresinden çalar. Rampada çocuğun yaşını bilmiyorum, öne eğilmesi biraz fayda sağlar. Tekerlere lastik kaplama çekmek lastik şerit kaplamak tutunmayı artırır.

Yumuşak start devresi temin edilip süreyi biraz uzun tutmak bir çözüm, frenlemede durmada sıkıntı yok mu?

3. soru için elektronik karta ait resimler gerekli özel röle varsa normal röle ile değişim çözüm olabilr.
Hocam resimler konunun ilk başlarında ilk sayfada olacak. Eklemiştim. Bir bakıp düşüncelerinizi paylaşırmısınız. Bide yumuşak start devresi hakkında biraz bilgi verirmisiniz nerden bulurum nereye nasıl bağlamalıyım bildiğiniz bir site filan varmı bunu anlatan
 
Sanırım şu an 100 beygir gücü olan bir arabaya 1000 hp gücünde motor takmış gibi oldu. :D Motorun gerilimi düşürülebilir veya çekeceği akım sınırlanabilir. Böylece arabanın gereğinden fazla seri olması önlenebilir.
Kolay gelsin, iyi eğlenceler genç arkadaşa. Aman dikkat bu arabaların hızlısı tehlikeli. Kask ile kullanmasını öneririm ;)
Hocam motorun gerilimini düşürmek veya çekeceği akımı sınırlamak nasıl olacak detaylı bilgi verirmisiniz
 
Hocam motorun gerilimini düşürmek veya çekeceği akımı sınırlamak nasıl olacak detaylı bilgi verirmisiniz

Motor kaç amper çekiyor, (çocuk üzerinde araba hareket halinde iken) Bu bilgiler lazım olacaktır. Ayrıca bu tip devreleri tasarlayabilecek daha bilgili arkadaşlar olduğu için onlar güzel öneriler de bulunabilirler. Bekleyelim olmadı araştırırız.
 
Motor kaç amper çekiyor, (çocuk üzerinde araba hareket halinde iken) Bu bilgiler lazım olacaktır. Ayrıca bu tip devreleri tasarlayabilecek daha bilgili arkadaşlar olduğu için onlar güzel öneriler de bulunabilirler. Bekleyelim olmadı araştırırız.
Sanırım 2 veya maximum 3 amper çekiyor motor. çünkü 6 volt iken 12 amperlik akümüz yaklaşık 4-5 saat çalıştırıyordu.
 
Röle kartında özel eleman yok ve röleler de aynı başka kart vardır diye yazdım. Soft start veya yumuşak yol verici diye aratabilirsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,254
Kullanıcılar
449,841
Son üye
nazoyata

Yeni konular

Geri
Üst