5-6kw lik enerji için tavsiye(alternatör)

Elektrik motoruyla üstad. Aslında bana şöyle söylense daha iyi olur(benim açımdan anlaşılır olur);
7kw lik alternatörle 5kw üretirsin, üzerinde yazan devirle dönse yeterli gelir vs.. yahut şöyle bir alternatörle şu kadar üretirsin gibi.. yani bu alternatör(ler) için elektrik motoruyla tahrik işlemi yapabilirim. Hatta bir motora 2-3 tane bağlayıp biraz verim düşmesi olsa dahi tek motorla birden fazla alternatör çalıştırabilirim. Bu motor (misal) 1kw lik mi olmalı yahut 3k devirlimi olmalı gibi şeyler.
Link yasaksa silebilirsiniz(örnek için atıyorum);
http://pmalternator.ticiz.com/p161107-7500-wat-500.html

Misal bu alternatör ile 7kw üretilenilir mi? Üzerinde yazan devire ulaştığında bu gücü verebilir mi? Gibi bilgiler gerekli üstad.
Elektrik motoru şebekeden mi beslenecek?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Aynen üstad. Yani elektrik maliyetini bi şekilde azaltmak için. Halihazırda şebeke elektriği var.
Elektriği bu şekilde ucuza mal etmeniz mümkün değil, kaba bir hesapla 10 kVA alternatörünüz olsun, verimini %80 kabul edelim. Bu durumda tam yüklüyken alternatörü çevirecek elektrik makinasının mil gücü;

10/0,80 = 12,5 kW olur, bu değer motorun mil gücü. Birde motorun %90 verimle çalıştığını düşünerek şebekeden çekeceği güce bakalım;

12,5/0,90 = 13,9 kW

Eskiden 10 kW elektrik harcarken 10 kWh lik ödeme yapıyordunuz, motor alternatör ikilisinde 10 kW elektrik için 13,9 kWh tutarında ödeme yapmanız gerekecek.

Yani kâr yerine zarar edeceksiniz. Üstelik bu sadece konunun en basit şekilde incelenmesi, burada yazmadığım birçok elektriksel sorunada sebep olabilir düşündüğünüz sistem.
 
Elektriği bu şekilde ucuza mal etmeniz mümkün değil, kaba bir hesapla 10 kVA alternatörünüz olsun, verimini %80 kabul edelim. Bu durumda tam yüklüyken alternatörü çevirecek elektrik makinasının mil gücü;

10/0,80 = 12,5 kW olur, bu değer motorun mil gücü. Birde motorun %90 verimle çalıştığını düşünerek şebekeden çekeceği güce bakalım;

12,5/0,90 = 13,9 kW

Eskiden 10 kW elektrik harcarken 10 kWh lik ödeme yapıyordunuz, motor alternatör ikilisinde 10 kW elektrik için 13,9 kWh tutarında ödeme yapmanız gerekecek.

Yani kâr yerine zarar edeceksiniz. Üstelik bu sadece konunun en basit şekilde incelenmesi, burada yazmadığım birçok elektriksel sorunada sebep olabilir düşündüğünüz sistem.
Çok sağol üstad. İşte bu tür bir cevaptı aradığım. Orantısal bir cevaptı. Ben bu konuyu tek motor ile ve birden fazla alternatörü kasnak ile bağlayarak çözmeyide düşünüyorum ancak bu oranlarla bile beni kurtarır gibi görünüyor.. en azından kurulum aşamasında alternatör sayısı tahminimden bi hayli fazla olacak gibi görünüyor. Çok teşekkür ediyorum şimdiden :)
İşte birde tahrik edecek motorun gücünün daha fazla olması biraz değiştiriyor işi. Yani benim işimi görür tabi o ayrı. Uzun vadede bana yine kazançlı. Ancak bir kaç başka olasılık daha var. Onlardan birisi olmazsa sanırım alternatörlerden bi hayli almam gerekecek :)
 
Slm.
Aslında kullanılan bir teknik var buna benzer.
Mesela torna tezgahı vardır işletmenizde bu tezgahın motoru sabahtan akşama kadar döner durur. Bu motordan bir alternatöre tahrik aktarılarak alternatör den alınan enerji ile aydınlatma ofis gibi kısımlara elektrik verilir. Fakat yok ben sadece bir motorçevirerek alternatöre tahrik vereceğim diyorsanız diğer arkadaşlarında söylediklerine (Harcadığından fazlasını üretemezsin) katılıyorum.
 
Çok sağol üstad. İşte bu tür bir cevaptı aradığım. Orantısal bir cevaptı. Ben bu konuyu tek motor ile ve birden fazla alternatörü kasnak ile bağlayarak çözmeyide düşünüyorum ancak bu oranlarla bile beni kurtarır gibi görünüyor.. en azından kurulum aşamasında alternatör sayısı tahminimden bi hayli fazla olacak gibi görünüyor. Çok teşekkür ediyorum şimdiden :)
İşte birde tahrik edecek motorun gücünün daha fazla olması biraz değiştiriyor işi. Yani benim işimi görür tabi o ayrı. Uzun vadede bana yine kazançlı. Ancak bir kaç başka olasılık daha var. Onlardan birisi olmazsa sanırım alternatörlerden bi hayli almam gerekecek :)
Sayın @Cengo81

Nasıl bir işe girdiğinizin farkında değilsiniz sanırım.

1: Mekanik olarak kasnak/kayış mekanizması ile girilen gücü artırmanız mümkün değil.Sisteme 10 birim enerji girecek sizi bunu 12-13 birim alacaksınız ? Bu mümkün olsa idi zaten dünya bedava enerjiye geçmiş olurdu.

2:Kayış kasnak mekanizmasında malum orantısal olarak ya devirden yada torktan feragat edeceksiniz ki alternatörü belirli devirde ve belirli güçle çevirmek zorundasınız yoksa hiç bir şey elde edemezsiniz.Mekanik olarakta fizik olarakta giren enerjiden fazla enerji üretmenizi mümkün değil.Hatta aynı enerjiyi bile kayıplardan dolayı alamazsınız.

3:Arkadaşlar yukarıda açıklamış. 14 KWh elektirik parası ödeyipte 10 KWh elde etmek mantıklı bir yatırım mı? her faturada 4 KWh boşa para ödemiş olacaksınız.

4:Boşa ödenen paranın yanında birde motor ve alternatöre dünya para yatıracaksınız.Niye 4 KWh zarar etmek için.Niçin parayı saçma isteği duyduğunuzu bu mantıkla anlamlandıramıyorum.

5:14 KWh parası ödeyip niçin 14KWh elektriği tamamen kullanmadığınızı da anlamadım.Bunu tasarruf mantığı ile yapıyorsanız bilin ki israfın ta kendisini yapıyorsunuz.

Sizin istediğiniz şey bedava enerji üretmenin bir türevi ve bu şu şartlarda mümkün değil bunu bilip ona göre işe girin derim.
 
Çok sağol üstad. İşte bu tür bir cevaptı aradığım. Orantısal bir cevaptı. Ben bu konuyu tek motor ile ve birden fazla alternatörü kasnak ile bağlayarak çözmeyide düşünüyorum ancak bu oranlarla bile beni kurtarır gibi görünüyor.. en azından kurulum aşamasında alternatör sayısı tahminimden bi hayli fazla olacak gibi görünüyor. Çok teşekkür ediyorum şimdiden :)
İşte birde tahrik edecek motorun gücünün daha fazla olması biraz değiştiriyor işi. Yani benim işimi görür tabi o ayrı. Uzun vadede bana yine kazançlı. Ancak bir kaç başka olasılık daha var. Onlardan birisi olmazsa sanırım alternatörlerden bi hayli almam gerekecek :)

Alternatörden alınan yük motor gücünden fazla olursa motoru kısa zamanda yakar, aradaki fark büyük olursa motor aniden devirden düşüp yanacaktır. Yani düşündüğünüz sistem çalışmayacak bir sistemdir.
 
Çok teşekkür ediyorum cevapların hepsi için. Ancak şöyle bir durum var;
Tek motor ile birden fazla alternatörü çalıştırma durumunda motor ile alternatör arasındaki kasnak/kayış/dişli her ne kullanılacaksa devir sayısını bunların çapları ile oynayarak artırmak mümkün elbette. Elektriksel anlamda tabi getiri ve götürülerini muhakkak siz benden daha iyi biliyorsunuz. Ancak tek motorla (misal) 4alternatörün tahriki harcanan enerjiyi(normalden biraz daha fazla kayıp olacak muhakkak, en azından torkta olacak ve buda devirede bir miktar yansıyacak) sabit tutarken çalışan alternatörlerin ürettiği enerjiyide artırmış(sayısından dolayı) olmayacak mı?
 
Çok teşekkür ediyorum cevapların hepsi için. Ancak şöyle bir durum var;
Tek motor ile birden fazla alternatörü çalıştırma durumunda motor ile alternatör arasındaki kasnak/kayış/dişli her ne kullanılacaksa devir sayısını bunların çapları ile oynayarak artırmak mümkün elbette. Elektriksel anlamda tabi getiri ve götürülerini muhakkak siz benden daha iyi biliyorsunuz. Ancak tek motorla (misal) 4alternatörün tahriki harcanan enerjiyi(normalden biraz daha fazla kayıp olacak muhakkak, en azından torkta olacak ve buda devirede bir miktar yansıyacak) sabit tutarken çalışan alternatörlerin ürettiği enerjiyide artırmış(sayısından dolayı) olmayacak mı?
İki tane alternatör kullanırsanız onların çektiği güç toplamında motor kullanmanız gerekir. Alternatörün boşta rahat dönmesi sizi yanıltmasın. Üzerine ne kadar yük alırsa milini çevirmekte o kadar zorlaşır.
 
1: Tek motorla 4 alternatör beslemek için: 4 altarnatöre yetecek devir ve güç + mekanik kayıpların toplamı kadar enerji lazım.

2:Şunu net anlamanız lazım. Alternatörler de güç üretmek için "gerekli devir ve güç" ikilisini beraber vermelisiniz.Bunu kasnak/kayış ile bunu yapamazsınız. Bu mekanizma ile ya devirden yada torktan vaz geçeceksiniz.

Yani elinizdeki alternatör 1000 devir ve 100Nm ile güç üretiyorsa bunu sağlamak zorundasınız.bu durumda tahrik motoru 1000 deviri çevirirken 400 NM de güç üretmesi gerektiği gibi (Yanlış bilmiyorsam) kasnak başı %10-15 civarı kaybıda üzerine koyacak ki alternatörler güç üretebilsin.Verim kayıplarınıda üzerine eklerseniz verdiğiniz gücün nerede ise yarısı kadar bir güç elinize geçer ki bunun mantıklı bir tarafı yok.

Zan ederim sizin mantığınız ben bir motora enerji harcatırım ama o motorla 4 alternatörü tahrik edip verdiğimden fazla güç alırım üzerine kurulu ki mümkün değil.

Bu işin mantığı gayet basittir. Belirli miktarda güç istiyorsanız,Alternatörün istenilen gücü üretmesi için gerekli tork ve devir + mekanik kayıplar+verim kayıplarını kayıpları toplamı kadar güçle besleyeceksiniz.

Sizin örneğinize uyarlamak gerekirse kabaca 10 KWh ile tahrik ederseniz verirseniz 6 KWH civarı enerji elde edersiniz.

Tabi tüm yazılanlara inanmayıp denemek sizin bileceğiniz iş.Bazen bir işin niye olmayacağını görmek için de uygulamak gerekir.Eskilerin söz ile: işte arşın işte Halep...
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,881
Kullanıcılar
449,600
Son üye
psychedelic

Yeni konular

Geri
Üst