5/2 elektrikli valfle 5/3 merkez kapalı valf arasındaki fark

Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
181
Puanları
1
Yaş
39
5/2 çift bobinli elektrikli valfle 5/3 kapalı merkez çift bobinli elektrikli valf arasındaki fark nedir?
Bugün 2 butonla önce 5/2 çift bobinli elektrikli valfi çalıştırdım. Ardından 2 butonla 5/3 çift bobinli kapalı merkez elektrikli valfi çalıştırdım.
1. butona bastım,piston ileri çıktı ve durdu. 2. butona bastım piston geri geldi ve durdu. Sonuç olarak her ikisinde de aynı olayı gördüm.Farkı anlayamadım.Fark nedir? Ne yaparsam farkı anlarım?
Eğer 5/3 açık merkez çift bobinli elektrikli valf kullansaydım ne olurdu? O valfin özelliği nedir?
Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Bağzı durumlarda valfe elektrik gönderilmediği zaman piston konumunu koruması gerekiyor. Enerji kesildiğinde piston konumunu koruması için 5/3 valf kullanılması gerekiyor. 5/2 valf ile konumunu tam koruyamaz. Sistemde iki yön arasında bekleme yapılması istenebilir vs.
Ben bunu acı bir tecrübeyle öğrendim, makina üzerinde olayı elektrikle çözmeye çalışarken parmağımı biraz yaraladım yani benim için çok farklı valfler.
 
5/2 Çift bobinli valfte, İki tane konum vardır, Valfin üzerindeki bobinlerden en son hangisine enerji gelmişse, Valf enerji kesilse dahi o konumda kalır ve aktif porttan sürekli hava verir, Yani her halükarda A veya B portundan çıkış olmak zorundadır.

5/3 Çift Bobinli Kapalı merkez valfte ise üç konum vardır, enerji verilen bobine ilişkin A veya B portundan hava verir fakat enerjiyi kestiğiniz zaman valf merkez konumuna döner ve tüm portlarını kitler, böylelikle çalıştırdığı silindir son hareket noktasında kilitli olarak kalır. Yani enerji verilmediği durumlarda A veya B portundan Hava çıkışı olamaz.

Stroğu kısa bir silindir kullandığında örneğin 5-10mm gibi her iki valfte de aynı tepkileri alabilirsin çünkü, sen butona dokunur dokunmaz zaten silindir stroğunu tamamlamış olur ve bundan dolayı arasındaki farkı göremeyebilirsin. Uzun stroklu bir silindir kullandığında farkı hemen anlayacağında eminim. Başka bir ifadeyle her iki valfinde P portuna havayı ver, 5/2 olan valfin A veya B portunun birinden(en son hangi bobine enerji geldi ise) sürekli hava çıkacaktır. 5/3.KM. olan valften ise enerji gelmez iken, A veya B portundan kesinlikle hava çıkışı olamayacaktır.

5/3 Açık Merkez valfin Kapalı Merkezden tek farkı Merkez konumuyla ilgili olup, Merkez konumda iken A ve B portlarının her ikisininde kendi eksozuna açılması demektir. Yani etki ettiği silindir, valf merkez konumda iken tamamen serbest bir şekilde hareket edebilecek haldedir. Bu valfi kullansaydın valfin bobinlerine enerji vermediğin zaman, bağlı olan silindirin pozisyonunu koruyamaz ve elinle rahat bir şekilde manuel hareket edebilecek halde olurdu, yine enerji verdiğin tarafa silindir hareket eder, enerjiyi keser kesmez yine boşa düşer.

Bunların haricinde özellikle hidrolik valflerde farklı merkez tipleri daha vardır, bunlar sistemin gereksinim duyduğu hareket şekline göre seçilir. böylelikle yerine göre daha az ekipman kullanaraktan işlem gerçekleştirilmiş olur.
 
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Yarın tekrar deneyip bakacağım.
 
Dün 5/3 çift hava uyarılı kapalı merkez valfi denedim.Eğer araya tek yönlü akış kısma valfi koyarsam butona ara ara basıp çektikçe pistonu ara konumlarda tutabilmem mümkün oluyor. Ama akış kısma valfi koymazsam butona bastığımda piston kolu direk son noktaya gidip duruyor.Yine direk ilk noktaya gelip duruyor. Demek ki akış kısma valfi ile pistonu ara konumda tutabiliyoruz.Akış kısma valfi olmazsa olmuyor.
5/3 çift bobinli elektrikli kapalı merkez valfi de denedim.Aynı şekilde oluyor.Enerjiyi kestiğimde A ve B çikışlarından hava çıkışı olmuyor.
5/3 çift bobinli elektrikli açık merkez valfi de denedim. Bunda enerjiyi kestiğimde piston kolu boşta kalıyor. Elimle de oynatabiliyorum.Anladığım kadarı ile bu valfle pistonu ara konumda tutamıyoruz.Peki bu valf uygulamada nerelerde, ne amaçla kullanılıyor?
 
Valfin nerelerde kullanılabileceği, sitemi tasarlayan kişinin yaratıcılığına kalmış birşeydir.
Piston aç-kapa yaparken pistonun yastıklama yapması istenirse valf orta konuma alınarak yastıklama yapılabilinir.
Sisteme sensörler eklenerek piston belirli bir konuma gelince piston durdurulabilinir.
Servo pinomatik sistemler için basit düzeyde çalışmalar yapılabilinir. vs.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,867
Mesajlar
921,140
Kullanıcılar
450,987
Son üye
YİĞİDO tamirci

Yeni konular

Geri
Üst