410 sisteme r22 motor takilirmi

Mr.pink

Üye
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
33
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba iyi gunler 410 üniteye r22 motor takmayi dusunuyoruzzk sizce sakıncası varmi motora zarar veriri
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Kompresör gücü yeterli mi. Birde sistemi temizlemek gerekebilir. Onun dışında sorun olacağını sanmıyorum. Denemedim şahsen
 
Kompresör gücü yeterli mi. Birde sistemi temizlemek gerekebilir. Onun dışında sorun olacağını sanmıyorum. Denemedim şahsen
18000 bu motor sisteme vakum yaptim aslinda klima inverterdi dis ünitenin kartı bozuk oldugu için Manuel çevirdim
 
R22 standart cihaz ise emis 4 bar basma 18 - 20 bar gibi dusunulebilir.

R410a cihazlarda emis 7-8 bar gibi basma 30 bar gibi dusunulebilir.

Degerleri ortalama söyledim simdi arkadasin biri cikip olurmu bu gaz su basincta calisiyor demesin.

Deginmek isyedigim nokta 22 li kompresorun olusturacagi fark basinci 10 - 12 bar iken 410 cihaz da 23 - 24 bar fark var.

Biz bu fark basinci durumuna "head pressure" diyoruz. Her kompresorun dizayninda bu deger onemlidir.

410 sisteme 22 gaza ait kompresörü takarsaniz bu basinc farkini olusturmak icin daha cok zorlanacaktır. Pozitif sikistirmali kompresorler pistonlu yada scrool kompresorler ilk basta calissa da kisa surede elektrik motorlari zorlanmadan dolayi asiri akim cekecek ve aşırı ısınacaktır. Bunun sonucu sargi kavrulmasi ve yanmasına dogru gider.

Sahsi fikrim olmaz. Takmayin.
 
Merhaba iyi gunler 410 üniteye r22 motor takmayi dusunuyoruzzk sizce sakıncası varmi motora zarar veriri
Gemi soğutma sisteminde (wcu a/c) değiştirdim kompresör btu akım değerleri kurtarıyodu herhangi bir sorun olmadı. Lakin R22 R12 gibi freon grubu gazların çalışma basınçları ile R410A gazının çalışma basıncı aynı değil R410A daha verimli ve yüksek basınçta çalışıyor yani kompresör daha çok güce ihtiyaç duyacak ve sistemindeki bakır boruların valflerin mukavemetide önemli. Kendi sistemimde emiş hattı R22de sıfıra çok yakın vakuma kaçma seviyesinde çalıştığı için bir sorun olmadı aynı şeyi küçük klima sistemleri için geçerli değil. Bir arkadaşım denedi bu durumu kompresör aşırı ısınıp arada termik açıyordu bende emiş hattına mayi (sıvı gaz) getirip kompresörü bir miktar soğuratak çalıştırmaya devam ediyorum demişti. Tabi bu kompresörün ömrünü çok çabuk bitirecektir. Benim kendi görüşüm bu şekilde çalıştırmamanız yönünde çünkü belli bir süre sonra kompresör yanabilir şişme yapabilir kablolar kavrulabilir borular sağlıklı değilse bağlantı yerlerinden delinebilir. İyi çalışmalar.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst