4. eksende milimetrik kayma 1000 turda santimetre bazında sorunlara yol açarsa?

Katılım
12 Tem 2021
Mesajlar
45
Puanları
1
Yaş
34
Arkadaşlar herkese merhaba
aklıma takılan bir problem var. 4. eksende kayış veya dişli mekanizma kullanılan durumda dişlilerdeki milimetrik farklar dahi daire formülü 2piR ye göre örneğin step motorun 1 tam turunda aktarma dişli 0.1 mm bir kayma yaşar.1000 turda ise bu durum ileri giderek 10 cm gibi bir kayma yaşanır.diyelimki 1000 tura göre dişlinin tur eksenini denedik göz kararı sıfırladık.yinede sonraki 10000 turda 1 cm kayma olacak.bu sorun nasıl aşılmaktadır ?
 
Arkadaşlar herkese merhaba
aklıma takılan bir problem var. 4. eksende kayış veya dişli mekanizma kullanılan durumda dişlilerdeki milimetrik farklar dahi daire formülü 2piR ye göre örneğin step motorun 1 tam turunda aktarma dişli 0.1 mm bir kayma yaşar.1000 turda ise bu durum ileri giderek 10 cm gibi bir kayma yaşanır.diyelimki 1000 tura göre dişlinin tur eksenini denedik göz kararı sıfırladık.yinede sonraki 10000 turda 1 cm kayma olacak.bu sorun nasıl aşılmaktadır ?
cycloid reduktor kullan sende :)
 
bro çok pahalı senin reduktörler.
zam yapmayı düşünüyordum :p
kesin çözüm cycloiddir. çelik işleme konusunda , titreşim sönümlemede , hassasiyet noktasında , tasarım neyse üretimde o çıkar...
 
Hata paylarını programına ekleyerek kısmen halledilir.
 
Benim demek istediğim, eğer programa müdahele edebiliryorsanız dönüşlerdeki hata miktarını otor kontrolu ile azaltmak mümkün. Örnek olarak backlash'i düşünelim. Eksen ileri geri geçişlerinde boşluk miktarınca motordaki dönüş miktarı kontrol edilerek giderilebilir...
 
Benim demek istediğim, eğer programa müdahele edebiliryorsanız dönüşlerdeki hata miktarını otor kontrolu ile azaltmak mümkün. Örnek olarak backlash'i düşünelim. Eksen ileri geri geçişlerinde boşluk miktarınca motordaki dönüş miktarı kontrol edilerek giderilebilir...
anladım teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,317
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst