4 ADET 110KW ABB SÜRÜCÜ İLE EŞ YAŞLANDIRMA ALGORİTMASI

Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
95
Puanları
3
Yaş
33
Konum
İZMİR
Merhaba arkadaşlar bir terfi projem var 110kw 4 adet abb sürücü ve acs500 pm 573 plc ile eş yaşlandırma yapmak istiyorum bir adet basınç transmiterim var set edilen basınca göre abb sürücüler pıd olarak devreye girecektir daha önce benzer uygulama yapmadığım için ne gibi sorunlarla karşılaşabileceğimi bilmiyorum daha önce yapan arkadaşlar varsa bilgi ve tecrübelerini aktarırlarsa sevinirim .
1-) ilk başlangınçta bir sürücü devreye pıd olarak girdi ve basınç yeterli olmadı 2.sürücü devreye girecek ben 1. sürücüyü pıd den sabit hız moduna çekip 2.sürücüyü pıd e almak istesem sorun oluşturur mu?
2-)ilk durumu göz önünde bulundurursak 1. sürücümüz 50hz sabit hızla çalışıyor 2. sürücümde pıd modda en yaşlı sürücüm 1. sürücü basınç yeterli seviyeye geldiğinde ben 50hz deki sürücüyü devreden çıkarırsam suda ve basınçta nasıl bir dalgalanma oluşur
bu ve benzeri uygulamalarda sorunlarla karşılaşan arkadaşlar tecrübelerini paylaşabilirler mi?
 

baybars

Üye
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
250
Puanları
3
Yaş
34
Devreye almada sorun yok.devreden çıkarırken ilk sürücüyü durdururken rampa kullan bu sırada düşen basıncı dengelemek için 2. sürücü hızlanacaktır.

8 pompayı eş yaşlandırdım ama işin içinde pıd yoktu.Bence bazı olayları sürücü fonksiyonlarından yararlanarak çözmeye çalış...
 
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
95
Puanları
3
Yaş
33
Konum
İZMİR
normal eş yaşlandırma algoritması yapıcam ama
pompa ekleme ihtiyacı olduğunda yada devreden pompa çıkarma gerektiğinde çalışma zamanı sıralamasına bakıcam devrede olan motorlarda en çok çalışanı pıd olucak eğer pompa çıkması gerekirse pıd çıkacak böylelikle ani basınç düşümünü engellemiş yeni pompa devreye girerken hızlanma ve yavaşlama sürelerinden yaralanıcam eğer tek pompa ihtiyacında m1 çalışmışsa pompa ihtiyacı 2 olduğunda m2 ve m3 çalışması gerektiği durumlar oluşacak pompanında bir verim devri olduğundan yavaşlama rampası bu verim devir değerine düşürdüğünde m1 i hızlanma rampasıda m2 ve m3 ü bu verim devirine getirmiş olacak böylelikle ani basınç artışınıda önlemiş olacağım teorik olarak en mantıklı algoritma bu gibi duruyor
 
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
95
Puanları
3
Yaş
33
Konum
İZMİR
algoritmamın en son hali şu şekilde oldu en sisteme yeni pompa eklenecek ise devrede olan pompalar 50hz alınır devrede olmayanlar kendi arasında sıralanır ve en devrede olamayanlar arasındaki en az çalışan pıd olarak devreye alınır. eğer çalışan pompalardan biri devreden çıkarılacak ise çalışan pompalar kendi aralarında sıralanır ve en çok çalışmış pompa pıd ye alınır ve sistemden çıkarılır isteyen olursa açık sıralamanın açık kaynak kodunu paylaşabilirim
 

izmirial

Katılımcı Üye
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
164
Puanları
53
Yaş
28
Konum
İzmir
Ben ST ile yazmıştım benzer uygulamayı
Hatta bir terfi için de yapmıştım 4*75kw için
İsterseniz yardımcı olurum
 

izmirial

Katılımcı Üye
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
164
Puanları
53
Yaş
28
Konum
İzmir
Mekanik hattı zorlamamanız için(Check valve vs) Driver'da rampa ayarlamaları yapmanız yararınıza olur
 

izmirial

Katılımcı Üye
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
164
Puanları
53
Yaş
28
Konum
İzmir
İnceleme fırsatı buldum,
Elinize sağlık, sanırım sürücülere referansı ve start-stop'u Modbus üzerinden yapıyorsunuz?
 

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
104,220
Mesajlar
733,073
Kullanıcılar
387,630
Son üye
Cengizhan85

Yeni konular

Üst