3kw 220 volt jenarator yardım?

joker__

Üye
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
639
Puanları
16
Yaş
36
Merhabalar arkadaş lar elımde benzınlı 3 kw alternator bağlı jeneratör var benzın motoru sorunsuz çalışıyor altarnator donüyor altarnotorun cıkısında soketler var bunlar söyle ıkı kırmızı kablo bı sokette bundan cıkanlar pırızlere gıdıyor dıger sokette ıkı mavı kablo var ucları bos nereye baglanacagını bılmıyorum dıger ıkı kablolu soket kopru dıyoda baglı onu bılıyorum aku sarj ıcın bosta olan ıkı uc nasıl olacak onu bulamadım calıstırınca hıc bır soketten voltaj okuyamıyırum sargılarımı yanık acaba saglamlık testı nasıl yapılır bu tur jenaratorlerde sımdıden tesekkurler fotoraflarıda koyuyorum
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20150410_193234.jpg
    IMG_20150410_193234.jpg
    439.8 KB · Görüntüleme: 47
  • IMG_20150410_193237.jpg
    IMG_20150410_193237.jpg
    582.3 KB · Görüntüleme: 41
  • IMG_20150410_193244.jpg
    IMG_20150410_193244.jpg
    372 KB · Görüntüleme: 38
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
jenaratörler ler elektrikçilirin değimiyle uzun süre çalışmazlarsa tembelleşiyor diyorlar .Yastık uçlarındaki dc voltaj ver veya ordaki köprü diotlradan gelen voltajı kontrol et.
 
Calısırken hıc bır uctan voltaj gelmıyor
 
Kımse bılmıyomu arkadaşlar
 
Bunların rotoru dışarıdan uyartımlı tekli bobin yani 2 uç ölçüm yapacaksın, statoru yıldız bağlantı bunda ise 3 uç bulunur bunları tespit et ölç, motorla hareket varken ac de ölç voltaj varsa köprü diyot uçlarını ölç dc konumunda.
L9448VB-circuits.jpg
 
Merhaba.Bu içten yanmalı motor-alternatör grubu (Elektrojen veya jeneratör grubu) tam devrinde döndüğünde boşta elektrik üretmediğine göre,mutlaka sn.by lent'in de belirttiği gibi dıştan uyartımlı olmalıdır.Bunlarda jeneratörün ikaz uyartım sarımı olan rotor kısmı,elektrikle elektromıknatıs olması için dc. akımla dıştan beslenmesi gerekir.İçten uyartımlı jeneratörlerde ise bu işlem zaten kendi içinde olur,dıştan uyartım devresine de gerek yoktur,çok farklı olarak.İkaz uyartım sarımı uçlarını ve monofaze sistemdeki iki eşit sarıma bölünmüş (Simetrik olarak) bu monofaze stator sarımının (220 vac'nin alınacağı sarımı) uçlarını avometre ile omaj ölçümüyle bulmanız gereklidir.

Yani ikaz uyartım akımı,ikaz uyartımını alacak şekliyle bu rotora giremezse jeneratör elektrik üretemeyecek ve boşta dönecektir,tıpkı araçlardaki alternatörlerde konjenktörden otomatik olarak kesilen rotorun,statorda elektrik üretemeyeceğinde olduğu gibidir bu durum.Jeneratörün en başta bu yönüyle bağlantı uçlarını bir araştırın.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba.Bu içten yanmalı motor-alternatör grubu (Elektrojen veya jeneratör grubu) tam devrinde döndüğünde boşta elektrik üretmediğine göre,mutlaka sn.by lent'in de belirttiği gibi dıştan uyartımlı olmalıdır.Bunlarda jeneratörün ikaz uyartım sarımı olan rotor kısmı,elektrikle elektromıknatıs olması için dc. akımla dıştan beslenmesi gerekir.İçten uyartımlı jeneratörlerde ise bu işlem zaten kendi içinde olur,dıştan uyartım devresine de gerek yoktur,çok farklı olarak.İkaz uyartım sarımı uçlarını ve monofaze sistemdeki iki eşit sarıma bölünmüş (Simetrik olarak) bu monofaze stator sarımının (220 vac'nin alınacağı sarımı) uçlarını avometre ile omaj ölçümüyle bulmanız gereklidir.

Yani ikaz uyartım akımı,ikaz uyartımını alacak şekliyle bu rotora giremezse jeneratör elektrik üretemeyecek ve boşta dönecektir,tıpkı araçlardaki alternatörlerde konjenktörden otomatik olarak kesilen rotorun,statorda elektrik üretemeyeceğinde olduğu gibidir bu durum.Jeneratörün en başta bu yönüyle bağlantı uçlarını bir araştırın.Kolay gelsin.
Tesekkurler bın basım omaj olcumunu multımetrenın cesıtlı k bolumlerınde denedım ıkı sargıyıda olctugumde multı metre sıfır gosterıyo bu omaj yanı olcme ısını ılerdede ısıme yarar dıye acarmısınız vatandasın anlacagı dılde sanırım motor lardada aynı sekılde oluyor alternatorun ıkı sargısını multımetrenın dıyt bolumunde olctugumde makına otuyor. Dıger dedıklerınıze gelınce bır sargıdan cıkan uclar ıkı grı olarak devam edıyo ucunda termınal soket var ordan kucuk aku baglanır dıye kanıya vardım dedıklerınızden sımdı motoru calıstırdım 12 volt aku bagladım ac voltaj geldı Ama normal calısırken motor 100 volt ac verıyor gaza tam yuklendıgımde el ıle 150 voltu gecmıyor kopru dıyotun oldugu aku sarj sargısındansa 2 volt dc verıyor nedendır ne yapabılırım. No: altarnotorun rotorunu cıkarım guzelce sıldım startoruda aynı sekılde gram pas yok
 
100 veya 150 voltla yükteki testini,örneğin ampül yakmayı denediniz mi?Az da olsa (110 volttaki gibi) yanıyora jeneratörün ikaz uyartımında sorun (sargılarda kopukluk) yoktur diyebiliriz.Büyük güçlü jeneratörler genellikle tako jeneratör ile geri besleme (Servo sistemi) yakıtı governör sistemiyle azaltıp çoğaltarak sabit ac çıkışı sağlamasına karşın,küçük güçlülerde elle mekanik olarak ayarlanan bir yakıt sürgü kolu ile bu sabit devirdeki bu sabit voltaj çıkışı manuel olarak ayarlanıyor.İçini açıp yaptğınız bu kontrolünüzde bilezik-kömür sistemini hiç görmediyseniz jeneratör içten uyartımlı olup (İçten uyartım sisteminde herhangi bir arıza,bozukluk olsa bu voltaj çıkışı hiç olmazdı şeklinde de düşünüyorum ben),ayarlanan sabit bir devirde sürekli 220 vac'yi üretecek yapıda olabilir,kuvvetle muhtemelen.

Bu anlatımınıza göre yakıt kolunu sonuna kadar sürüp ayarlamanıza rağmen (Jeneratörü söküp olağandışı bir durum görmediğinize göre) motor devir sayısı yeterince de artamıyor,alternatörle yüke girdiğinde bir miktar daha devir düşmüş oluyor.Bence bu sisteminizdeki içten yanmalı motorun (Benzin veya dizel) yakıt sistemini iyice inceleyin.Dizelse motorin yakıt pompasından ve yakıt filtresinden yeterli miktarda silindirlere geliyor mu,benzinli ise karbüratör veya benzin pompasından yeterli olacak kadarı motordaki bu silindirlere geliyor mu,bu yönleriyle araştırmanızı tavsiye edebilirim.

Omaj ölçümü şu şekliyle yapılıyor;dijital multimetrenizin
siyah kablosu COM'da,kırmızı kablosu V mA (3 delikli basit dijital multimeterlerde,DT-832
TECHNIC gibi)veya siyah kablo COM'da,kırmızı kablo V HZ'de (4 delikli True RMS multimetrelerde) iken çevirme kolunu ohm (Omega) işaretli yere veya ses ikonu (işaretli) yere (Sesli omaj) ölçüm için getirirsiniz.Sesli olanında kısa devrede sıfır veya sıfıra çok yakın değerler verirken,buzzer ses verir,kısa devre olmayıp sağlam devre ise sayısal değerleri,ölçülen rezistans,sargı,vb.çeşitli devreler bozuk ise hiçbir sayısal değeri göstermeyip sonsuz değeri gösterir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
100 veya 150 voltla yükteki testini,örneğin ampül yakmayı denediniz mi?Az da olsa (110 volttaki gibi) yanıyora jeneratörün ikaz uyartımında sorun (sargılarda kopukluk) yoktur diyebiliriz.Büyük güçlü jeneratörler genellikle tako jeneratör ile geri besleme (Servo sistemi) yakıtı governör sistemiyle azaltıp çoğaltarak sabit ac çıkışı sağlamasına karşın,küçük güçlülerde elle mekanik olarak ayarlanan bir yakıt sürgü kolu ile bu sabit devirdeki bu sabit voltaj çıkışı manuel olarak ayarlanıyor.İçini açıp yaptğınız bu kontrolünüzde bilezik-kömür sistemini hiç görmediyseniz jeneratör içten uyartımlı olup (İçten uyartım sisteminde herhangi bir arıza,bozukluk olsa bu voltaj çıkışı hiç olmazdı şeklinde de düşünüyorum ben),ayarlanan sabit bir devirde sürekli 220 vac'yi üretecek yapıda olabilir,kuvvetle muhtemelen.

Bu anlatımınıza göre yakıt kolunu sonuna kadar sürüp ayarlamanıza rağmen (Jeneratörü söküp olağandışı bir durum görmediğinize göre) motor devir sayısı yeterince de artamıyor,alternatörle yüke girdiğinde bir miktar daha devir düşmüş oluyor.Bence bu sisteminizdeki içten yanmalı motorun (Benzin veya dizel) yakıt sistemini iyice inceleyin.Dizelse motorin yakıt pompasından ve yakıt filtresinden yeterli miktarda silindirlere geliyor mu,benzinli ise karbüratör veya benzin pompasından yeterli olacak kadarı motordaki bu silindirlere geliyor mu,bu yönleriyle araştırmanızı tavsiye edebilirim.

Omaj ölçümü şu şekliyle yapılıyor;dijital multimetrenizin
siyah kablosu COM'da,kırmızı kablosu V mA (3 delikli basit dijital multimeterlerde,DT-832
TECHNIC gibi)veya siyah kablo COM'da,kırmızı kablo V HZ'de (4 delikli True RMS multimetrelerde) iken çevirme kolunu ohm (Omega) işaretli yere veya ses ikonu (işaretli) yere (Sesli omaj) ölçüm için getirirsiniz.Sesli olanında kısa devrede sıfır veya sıfıra çok yakın değerler verirken,buzzer ses verir,kısa devre olmayıp sağlam devre ise sayısal değerleri,ölçülen rezistans,sargı,vb.çeşitli devreler bozuk ise hiçbir sayısal değeri göstermeyip sonsuz değeri gösterir.Kolay gelsin.
Tesekkurler motor da hıc bı sorun yok dedıgınız sıstemde mevcut motor blogundan dedıgınız tako sıstem jenaratordekı yuke gore karburatore gaz verıyor ama bu elle gaz vermeye engel olmuyor onun ıcın tam gaz verdıgımde rahat 3000 devır yaptırıyor alternatore yanı motornu eledım motorlar konusunda uzman sayılırım traktorun motorunu kendım yenılıyorum benzınlıde bır suru tarım aletım var cıftcı oldugum ıcın alternetordon oldugu kesın uyartımı 12 volt verıyorum acaba daha dusuk yada yuksek olabılırmı
 
Bence Uyartım Voltajı 24v. Şarj için ise köprü diodun sağlamlık kontrolünü ve doğru bağlantısını kontrol ediniz.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,960
Mesajlar
913,921
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst