380 V AC Vinc Motoruna İnverter Devir Kontrol

Katılım
10 Ağu 2015
Mesajlar
57
Puanları
1
Arkadaşlar fabrikada kullandığımız geniş bir alana hizmet veren vincin üzerinde 6 kW sanayi motor bulunmakta.Ve motor standart elektrikle kontaktöler vasıtasıyla sürülmektedir.

Hem daha esnetik bir kullanış kazandırmak için hemde elektronik frenleme için inverter devir kontrolcülerini kullanmayı düşünüyorum.

Sormak İstediklerim;
-Bu devri kontrol cihazları kullanıldığında (Simens PM240) motor devrinin yavaşlatılması torkta artış sağlayacak mı? Eğer sağlayacaksa bu oran hızla aynı orandamıdır? (Yani hız yarıya düştüğünde tork ikiye katlayacak mı?)
-Frenlemede nasıl bir sistem kullanılıyor? Yani devir kontrolü için girdiğimiz analog bir girişlemi frenliyoruz.Fren ne kadar güçlü oluyor? (Örneğin motorun kaldırma kuvveti kadar ..)
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Birde fiyat olarak 3500 TL ye yakın katolog fiyatı gözüküyor.Bu ürün için çok iyi yorumlar var.Daha avantajlı uygun fiyatlı önerebileceğiniz başka inverter devir kontolcüleri varsa önerilerinizi beklerim.
 
Slm.
6Kw motor özel bir motordur bunun için 7,5 kw sürücü temin etmeniz gerekir.
Tork meselesine gelince sürücü frekansı düşürdüğünde buna orantılı bir şekilde çıkış torku düşer dolayısı ile aldığınız motor sürücü vektör kontrollü değil ise düşük frekanslarda sıkıntı yaratır. Vektör kontrollü sürücü ise frekans düştükçe motorun ihtiyacı olan torku otomatik olarak hesaplayarak motora basar ve tork kayıplarını bu şekilde minimize eder. Dolayısı ile hız düştükçe tork ikiye katlanmaz aksine düşer ve bu oran basic sürücülerde %10 lara kadar olablir.

Frenleme ise sürücülerde ve dinamik frenleme mantığında Anlık olur. Motoru elektriksel olarak sürekli frende tutamazsınız motor yanar çünki elektriksel frenlemelerde frenlenecek motora DC akım uygulanır. sürücü üzerinden veya dinamik olarak frenlenen motor sadece durana kadar frenlenir durduktan sonra dc akım kesilir. Motorun frende tutulması gerekiyor ise sisteme 1 de elektro mekanik fren takılmalıdır.

Fuji Frenic Multi (vector) motor sürücüleri isminden de anlaşıalacağı gibi içerisinde kendisine yetecek kadar bir frenleme ünitesi barındırır motor üzerindeki yük çok fazla değil ise frenleme drencine ihtiyaç duymaksızın frenleme işlemin tek başına yapabilmektedir.
FRN7.5E1S-4E 7,5Kw ürünü 1800 Tl gibi bir rakama alabilirsiniz.
 
Öncelikle cavabınız için teşekkürler.
FRN7.5E1S-4E 7,5Kw ürünü bahsettiğiniz özellikleri içeriyor mu?[

Slm.
Vektör kontrollü sürücü ise frekans düştükçe motorun ihtiyacı olan torku otomatik olarak hesaplayarak motora basar ve tork kayıplarını bu şekilde minimize eder. Dolayısı ile hız düştükçe tork ikiye katlanmaz aksine düşer ve bu oran basic sürücülerde %10 lara kadar olablir.

Fuji Frenic Multi (vector) motor sürücüleri isminden de anlaşıalacağı gibi içerisinde kendisine yetecek kadar bir frenleme ünitesi barındırır motor üzerindeki yük çok fazla değil ise frenleme drencine ihtiyaç duymaksızın frenleme işlemin tek başına yapabilmektedir.
QUOTE]
 
Vektör kontrollü sürücü ise frekans düştükçe motorun ihtiyacı olan torku otomatik olarak hesaplayarak motora basar ve tork kayıplarını bu şekilde minimize eder. .

Birde bu bahsettiğiniz otomatik hesaplama ve tork kaybını minimize eden sistem hakkında bir kaç soru sormak istiyorum.
Bu sistem tork kaybını nasıl anlıyor.Yani motora harici takılan encorder falan mı var?
Yada çekilen ampere oranda frekansı mı arttırıyor.
 
Bunu siz belirlersiniz genelde sensörlü ve sensörsüz olarak vektör seçenekleri var, sensörlü seçenekte fiziksel olarak motora takacağınız encoder ile tork kontrolü yapılır. Sensörsüz seçilir ise sanal olarak sürücü çıkış akımına ve olası kayplara göre hesap yapar ve ona göre tork kontrolü yapar. Sensörlü mutlak değer verir sensörsüz ise sensörlü kadar kararlı olmaz fakat büyük ölçüde iş görür.
 
Peki önerdiğiniz sürücü 2 seçeneği de barındırıyor mu yoksa seçimimizi alırken mi yapmalıyız.
 
Sensörlü olarak kullanmadım fujide fakat,
Dinamik tork vektör kontrolü
kayma karşılamalı vektör kontrolü
isteğe bağlı arayüz ile vektör kontrolü vs. seçenekler mevcut.
 
Önerilere ek olarak, motorun miline baglı frene kumanda etmek gerekebilir. Bunun için bir seçenekde şöyle yapılabilir. Sürücü içinde menuden proğramlanebilen röleler varıdr. Menuden fren uygulamasına giderek, start verdiğinizde 5 hz de röle çekecek (kontaktör uzerınden de motor milindeki freni açdıracak) stop da da 5 hz de (rakam mısal olarak verilmişdir, yükünüze frenınze göre değişebilir) frenı cekdırecekdır. Ara mesafelerde motor durduruldugunda yük kaçırılmıyacakdır.
Dırekt olarak stop startda acdırdıgınızdında, motor devrini almadan fren acacak yükde kaçırma olacakdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,130
Mesajlar
915,291
Kullanıcılar
449,847
Son üye
AhmetK06

Yeni konular

Geri
Üst