380 kv şalt sahası

kenan35.

Üye
Katılım
10 Nis 2013
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
50
arkadaşlar bir konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var
380 kv şalt sahasında trafo çıkışından ana baraya kadar olan nakil hattında her bir faz için üç iletken bulunuyor bu iletkenleri bir birine temas etmemesini sağlayan üçgen bir aparat var bu nakilin bağlı olduğu tüm techizatlarda ise (parafudur ayırıcı trafo buşing gibi) üçgen klemensler bulunuyor bunun bir mantıklı açıklaması varmı yani neden yanyana değil neden üstüste değilde neden üçgen
bu soru olarak bir arkadaşa işe giriş sorusu olarak sorulmuş
yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler ekte örnek olması için bir resim paylaştım

acil yardım bekliyorum
saygılar
 

Ekli dosyalar

  • şalt.jpg
    şalt.jpg
    7.5 KB · Görüntüleme: 86
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Üç devreli bir hatla daha dar bir yerde daha çok enerji transferi yapmak ve telin atalet momentini (yan tarafa göre) artırarak yandan gelen yatay kuvvetlere direğin daha iyi dayanabilmesini sağlamak için.
 
bahsetttiginiz hırdavat malzemelerine ara tutucu yani diger bir adla SPACER denilmektedir.

Çok yüksek gerilimli elektrik enerjisinin hava hatları ile iletilmesi aynı faza ait iletkenlerin kesitleri yeterli olmadığı takdirde iletken sayısı 2-3veya 4'lü demet şeklinde tesis edilmektedir.

Aynı faz iletkenleri demet şeklinde olduğunda rüzgarın etkisi ile birbirine çarparak temas edebilir. Bu durumda iletkenlerde zedelenmeler olabilmektedir. Bu olumsuz durumun önüne geçmek için aynı faza ğalı iletkenler arasına bir esnek parça yerlestirilir. Buna ara tutucu yada SPACER denilmektedir. 380kV E.İ.Hatlarında bu spacerler aynı zamanda damper amortisman görevinide yapmaktadır.
 
slm
yani ara tutucunun üçgen olmasının farklı bir özelliği yok
peki hocam hem trafo buşing çıkışı parafudur giriş çıkışı akım ve gerilim trafosu giriş çıkışlarında kullanılan üçgen klemensleri dizayn gereğimi kullanılmıştır
bunu işe giriş sınavında sormuşlar benimde dikkatimi çekti yani bu ara tutucunun yanyana veya üst üste olması bişeyi değiştirirmi
soruda bunun bir açıklamasının olduğu söylenmiş
saygılar
 
ücgen klemens kullanılarak demet iletkenler tek noktada toplanmıs ve buşinglere akım ve gerilim trafolarına tek noktadan girmesi sağlanmış olur
 
ayrıca yüksek gerilim hatlarındaki elektrik alanın daha düzenli dağılmasını sağlayıp korona kayıplarınında azalmasına neden olur üçgen olması. diye biliyorum...
 
benim bildiğim kadarıyla bular hatların arasını tutuyor bunlar iletken sayısıyla birlikte 3-4 lü olabilmektedir. iletken kesitini arttırmadan korona kaybını azaltmak için amaç .
 
üçgen olması korona kayıplarını azaltır.
 
arkadaşlar bir konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var
380 kv şalt sahasında trafo çıkışından ana baraya kadar olan nakil hattında her bir faz için üç iletken bulunuyor bu iletkenleri bir birine temas etmemesini sağlayan üçgen bir aparat var bu nakilin bağlı olduğu tüm techizatlarda ise (parafudur ayırıcı trafo buşing gibi) üçgen klemensler bulunuyor bunun bir mantıklı açıklaması varmı yani neden yanyana değil neden üstüste değilde neden üçgen
bu soru olarak bir arkadaşa işe giriş sorusu olarak sorulmuş
yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler ekte örnek olması için bir resim paylaştım

acil yardım bekliyorum
saygılar
hocam ucgen olmasinin sebebi mutual coupling etkisini ortadan kaldirmakk
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst