355.KW.Elektrik motoru,ısıtıcı,devresi

cakir18

Üye
Katılım
15 Eyl 2006
Mesajlar
22
Puanları
3
Yaş
35
Genelde yüksek güçlü ve genelde önemli motorlarda kullanılır. Sargıların motor çalışmadığı durumlarda nem almaması için kullanılır.
 

projessor

Üye
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
86
Puanları
3
Vinç motorlarına dış ortamlarda yağmur,kar vs gibi etkilere maruz kaldıklarından dolayı ısıtıcı konulur.
Örneğin;Vinci -20 derecede çalıştırmak isteyebilirsiniz. Eski kamyoncular depoların altında mazotu ısıtmak için ateş yakardı.Siz de o hale gelmemek için ısıtıcı bırakırsanız rahat edersiniz. Sargılarının nemlenmesini,Yataklarının buz tutmasını kimse istemez. :)
Ayrıca çeliklerin devamlı ısınıp soğuması istenen bir durum değildir.

Tabii ülkemizde vinç üreticisi geçinen demirciler,ısıtıcı bırakmıyorlar.
 

fahri yetiş

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
5 Tem 2007
Mesajlar
5,136
Puanları
858
Motor klemens kutusundaki ısıtıcı bağlantı terminalleri motordaki nemden dolayı terlemeyi önlemek amacı ile konmuştur.Ekteki rar dosyasında motor içersindeki ısıtıcıyı inceleyebilirsiniz.
Bu motor, kaç kw ve kaç kv luk aceba ?
 

i.tandogan

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,256
Puanları
637
Yaş
51
evet bu siteyi bu yüzden seviyorum yeni bir şey daha öğrendim
bütün arkadaşlara teşekkür ederim
 
Konu Sah
ahnur

ahnur

Paylaşımcı üye
Katılım
5 Şub 2008
Mesajlar
1,154
Puanları
108
Arkadaşlar hepinize teşekür edrim motor ısıtıcı devresi motoru çalışmadığı zaman belirli bir ısıda tutmak ve nemden korumak için motorun içine konduğuna inandım.

ama bir arkadaş diyorki asıl amaç motor direncini sabit tutmak ve sürücü ayarlarındaki
motor direnç değerlerinin sabit tutmak için diyor.
sürücülere girilen motor direnç değerleri değişince sürücüde hata veya sorun olurmu.
kolay gelsin.
 

atakan641

Üye
Katılım
21 Şub 2007
Mesajlar
19
Puanları
1
Yaş
35
Elektrik Motorlar?


IEC Normal Motor
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
B3 AYAKLI MOTOR
B5 FLAN?LI MOTOR
PARÇA HAR?TASI

6", 8" ve 9" dalg?ç motorlar?
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
Parça Listesi
Dalg?ç Motor Grafikleri
Kablo Kesiti Seçimi
6" Mekanik Ölçüler
8" Mekanik Ölçü?er

Derin Kuyu (VHS) Motorlar?
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
Mekanik Ölçüler
Kaplin Ölçüleri

?çten So?utmal? Motorlar
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
Mekanik Ölçüler

Alternatör
Genel Bilgiler ??letme De?erleri

Alev S?zd?rmaz
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
Ba?lant? ?emalar?

Vibrasyon Motorlar?
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
Seçme Talimat?
Kullanma Talimat?

Asansör Motorlar?
Genel Bilgiler ??letme De?erleri

Bilezikli Asenkron Motor
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
Yol Verme
Mekanik Ölçüler
S2-S4-S5 Çal??ma Rejimi

Frenli Motor
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
??letme De?erleri(Çift H?zl?)
Mekanik Ölçüler

Çift H?zl? Motorlar
Genel Bilgiler ??letme De?erleri
??letme De?erleri(Fan)
B3 Ayakl? Motor
B5 FLAN?LI MOTOR

Daire Testere Motoru
Genel Bilgiler ??letme De?erleri

Teknik Bilgiler
Genel Bilgiler


KULLANIM ALANLARI

Bilezikli asenkron motorlar (BAM) sanayide, motor karakteristiğinin yük şartlarına ve karakteristiğine göre ayarlanması gereken hallerde sincap kafesli motorların yerine kullanılırlar.

BAM’ ların kullanımını gerektiren belli başlı durumlar şunlardır:
Yükü (tahrik edilen makinayı) hareketlendirmek için gereken kalkış momentinin çok yüksek olması veya yük ataletinin büyük olması,
Motorun çektiği kalkış akımının şebeke kapasitesinin üzerinde olması veya şebekede gerilim dalgalanmasını önlemek amacıyla kalkış akımı üzerinde olması,
Yavaş ve yumuşak bir kalkış istenmesi,

Bu gibi hallerde rotor devrelerinde reosta (direnç) bulunan bilezikli motorlar şu avantajları sağlarlar;
Motorun kalkış momenti kalkış süresi boyunca belli sınırlar içinde tutulabilir.
Kalkış sırasında rotorda kaybedilen enerjinin büyük kısmı reosta üzerinde dağıtıldığından, rotorda aşırı ısınmalara yol açmadan sık ve uzun süreli kalkışlar yapılabilir.
Kalkış akımı kalkış süresince kullanıcı tarafından belirlenen sınırlar içinde tutulabilir.
Kısa süreli olmak kaydıyla devir ayarlama imkanı vardır.
İmalatımız olan bilezikli asenkron motorlar S1, S3, S4, S5 rejimlerinde çalışabilecek şekilde dizayn edilmişlerdir. Her türlü, vinç, kreyn, malzeme aktarma (Materials handling) makinaları, ağır merdaneli makinalar gibi zor tatbikatlar için özel olarak imal edilmişlerdir.

TSE ve IEC Standartlarına uygun şekilde boyutlandırılmışlardır. Devrilme momentleri yüksektir. Fırça ve bileziklere erişilmesi ve bakımı kolaydır. Servis ihtiyacı asgariye indirilmiştir.

MEKANİK YAPI

Gövde, kapak ve ayaklar GG20 kalite kır demir dökümdür. Ayaklar gövdeye civata ile tesbit edilmiştir, kırılma halinde kolaylıkla değiştirilebilir. Gövde üstünde kaburgalar vardır. Soğutma milin arka ucunda bulunan pervanenin gövde kaburgaları üzerine üflediği hava vasıtası ile temin edilir. Dönüş yönünün soğutmaya tesiri yoktur. Motorların her iki tarafında mil çıkışı mevcuttur.

GÜÇ

Bilezikli Asenkron Motorların güç tesbiti çalışma rejim türüne göre tesbit edilir.

Çalışma Rejimi Türleri:

Sürekli Çalışma (S1): Motorun ısıl dengeye erişilene kadar yeterli bir süre değişmez yükle çalıştırılmasıdır. (Şekil 1)
Kısa Süreli Çalışma (S2): Motorun ısıl dengeye erişilmesi için gereken süreden daha kısa bir süre çalıştıktan sonra sıcaklığın ortam sıcaklığından en çok 2°C yüksek bir değere ininceye kadar duracak ve enerjisiz kalacak biçimde çalışmasıdır. (Şekil 2)
Dönemli Kesintili Çalışma (S3): Motorun bir değişmez yükle çalışma ve bir durma sürelerinden oluşan özdeş dönemlerle çalışmasıdır. Bu çalışma rejiminde, yükleme çevrimi ve yol verme akımı, sıcaklık artışını önemli ölçüde etkilemeyecek biçimde olmalıdır. (Şekil 3)
Yol Vermeli Dönemli Kesintili Çalışma (S4): Motorun uzun bir yol verme ve bir değişmez yükle çalışma sürelerinden oluşan ve birbirini izleyen özdeş dönemlerle çalışmasıdır. (Şekil 4)
Elektriksel Frenlemeli Dönemli Kesintili Çalışma (S5): Motorun bir yol verme, bir değişmez yükle çalışma, bir hızlı elektriksel frenleme ve bir enerjisiz durma sürelerinden oluşan birbirini izleyen özdeş dönemlerle çalışmasıdır. (Şekil 5)
Çalışma Katsayısı (ED Faktörü): Motorun yol verme, çalışma ve varsa elektrikli frenleme zamanlarını kapsayan yükte çalışma süresinin toplam çalışma ve durma süresine oranıdır. Çalışma katsayısı (ED faktörü) % olarak ifade edilerek, toplam çalışma ve durma süresi 10 dakikalık süre için ED % olarak hesap edilir.

Tabloda gösterilen güç değerleri S3-S4-S5 çalışma rejimlerine göre verilmiştir. S3 dönemli kesintili çalışmada şalt sayısı 6, S4-S5 çalışma rejiminde 150-300-600 şalt/saat’ dir.

GERİLİM ve FREKANS

Motorlar normalde 380 Volt ve 50 Hz şebekede çalışacak şekilde tasarlanmışlardır. Rotor gerilimleri DIN 42681’e göredir ve verilen değerler ± %5 toleranslıdır. İstek üzerine değişik gerilim ve frekansda motor imalatımız vardır.


1) Yol verme akımı
2) Yol verme momenti
3) Devrilme momenti
4) Yol vermede en küçük moment Şekil 1 : Sürekli çalışma (S1)
N = Anma şartlarında çalışma
R = Durma
Qmax =Çalışma döneminde ulaşılan
en yüksek sıcaklık


Şekil 2 : Kısa süreli çalışma (S2)
N = Anma şartlarında çalışma
Qmax = Çalışma süresinde ulaşılan
en yüksek sıcaklık Şekil 3 : Dönemli kesintili çalışma (S3)
N = Anma şartlarında çalışma
R = Durma
Qmax = Çalışma döneminde ulaşılan
en yüksek sıcaklık.
Çalışma katsayısı =


Şekil 4 : Yol vermeli dönemli
kesintili çalışma (S4)
D = Yol verme
N = Anma şartlarında durma.
R = Durma
Qmax = Çalışma döneminde ulaşılan
en yüksek sıcaklık.
Çalışma katsayısı = Şekil 5 : Elektriksel frenlemeli dönemli
kesintili çalışma (S5)
D = Yol verme
N = Anma şartlarında çalışma
F = Elektriksel çalışma
R = Durma
Qmax = Çalışma döneminde ulaşılan
en yüksek sıcaklık.
Çalışma katsayısı =

YALITIM

BAM tipi motorlarda Rotor ve Stator “F” yalıtım sınıfında imal edilirler. Stator sargıları rutubete karşı tropik vernik ile ikinci bir kez daha verniklenirler.

Yalıtım Sınıfları İzin verilen en büyük sıcaklık °C
A 105
E 120
B 130
F 155

İstek üzerine rutubetli ortamda çalışacak motorlarda su yoğunlaşmasına karşı şu önlemler alınır:
Yoğunlaşan suyun dışarıya akışını en iyi şekilde sağlayacak delikler motorun her iki tarafına ve yapı biçimine göre en uygun yerlere özel biçimde açılır. Bununla beraber gövde içi sıcaklığını daima öngörülen düzeyde tutarak su yoğunlaşmasını önlemek için bobin sargı başlarına aşağıdaki çizelgede belirtilen güçlerde ısıtıcı yerleştirilir. Ancak ısıtıcı, motor çalıştırılmadan önce devre dışı bırakılmalıdır.

Tropik ortamda çalıştırılacak motor için duruk hal rezistans gücü:


http://aydinlar.com.tr/?el=urunler&katid=13&id=36


Buradaki linki incelersek ister üzerine yoguşmayı ve nemi önlemek için kullanılabiliyormuş
 
Katılım
12 Eki 2007
Mesajlar
134
Puanları
3
Yaş
36
nemli bir yer de bulunduğu için ısıtıcı kullanılmıştır.projede ısıtıcı devamlı enerjili mi
 

demirer34

Üye
Katılım
28 May 2009
Mesajlar
218
Puanları
3
Yaş
45
arkadaşlar danamayarak konuya giriyorum bazı akadaşlar motorda ısıtıcının ne işi var diyorlar motorlarda ısıtıcı olur motorlar sukunet halinde iken sargılarına monte edilmiş olan bu ısıtıcılar devreye girerek motorun nemlenmesini önüne geçerler .konuyu acan arkadasın dikkatine.
 

musabcelik

Üye
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
18
Puanları
3
Yaş
40
Motorlar uzun süre durdukları zaman sargılarındaki izolasyon değeri 1 MOHM altına düşer buda istenilmeyen bir durumdur. Bunun için büyük güçlü genelde AC motorların içine ısıtıcı konur.
Bunların yanında ön ve arka rulmanların bulunduğu yerlerede ısı sensörleri yerleştirilir. Herhangi bir yatak arızası meydana geldiği zaman tesbit etmek amacıyla.
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
105,116
Mesajlar
740,262
Kullanıcılar
390,830
Son üye
Celikx

Yeni konular

Üst