3~ sincap kafesli asenkron motorların en düşük çalışma gerilimi aralığı nedir?

doangun

Üye
Katılım
8 Tem 2007
Mesajlar
106
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar soruyu sormamın sebebi şu; yerden rakım olarak 40 metre yüksekliğe 2000m kadar bir mesafeye su basan 22 kw 3 adet motorun üçü de çalışmaya başladığında trafo çıkışı 372 v ,motorların bulunduğu alandaki gerilim ise 346 v seviyesine düşmekte. ben bu gerilim düşümünün sıkıntı olusturacağını söylerken bir elektrik mühendisi büyüğümüz motorlar için bunun sıkıntı olmayacağını, 340 v kadar motorların çalışabileceğini söyledi. bu doğru mudur? doğru ise alçak gerilimde hesap yapılırken %3 gerilim düşümü şartının bir manası kalır mı?
bu nedenl 3~ sincap kafesli asenkron motorların en düşük çalışma gerilimi aralığı nedir?
not: motorların çalıştığı yer ile trafo binası arasındaki uzaklık 400 m civarında bu mesafenin 300 m kadarı 120 mm2 kablo ile yer altından çekilmiş kalan 100 m kısmına ise 95 mm2 kablo ile devam edilmiş vaziyette.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
trafonu çıkış voltajını 1 kademe arttırabilirsin.ayrıca her elektrik aparatları %10 +- rahat çalışır.buna izin verilir.daha yüksek kabul edilemez ve motor ısınmaya başlar sonucuda bobinajcıyla tanışman olur.kolay gelsin.
 
voltaj düştükçe akım artar, akımın artması motorun ısınması yanması anlamına gelir.gerilim düşümünü engellemelisin.
neren arkadaşın dediği gibi trafo kademe ayarı ile oynayabilirsin.
sisteminde kompanzasyonyak ise merkezi veya sabit kompanzasyon yapmanı tavsiye ederim kompanzasyonyaptığın zaman şebekeden çekeceğin akım düşeceğin için gerilim düşümüde azalacaktır
kolay gelsin
 
kolay gelsin motorlar 330 volt dada çalışır ama akım fazla çekmeye başlar sen trafonun enerjisini kesip bir kademe düşür voltaj istedigin gibi olacakcünkü bunu devamlı başımıza geliyor
 
arkadaşlar önceklikle şunu belirteyim Trafoya müdahale etme şansım yok çünkü enerjiyi BEDAŞ'ın trafo postasından alıyoruz.Ayrıca geçen yıl bu olaylar tekrar olurken (ki ben 8 aydır orada çalışıyorum) BEDAŞ'tan gelip ölçüm yaparak trafonun gerilim kademesini yükseltmişler.
nacak_68; sistemde kompanzasyon var ve güç katsayısı net -1- olacak şekilde ölçümleri yapıp ayarladım( kondansatör bataryaları yenilendi) fakat yine da 1 motor çalışırken ve kompanzayon da devrede iken her bir fazdan çekilen akım 55 A seviyesinde 3 motor devre iken 145 A buluyor.
artık motorların sargıları gövde sıcaklığına bağlı olarak tahrip olmasın diye motor milindeki pervanaleri çıkartıp yerine cebri soğutma ile gövdeyi soğutarak sorunu geçici olarak aşmış haldeyim.
 
3 motor içinde bağımsız kompanzasyon yap gerilim düşümünün azalacağını göreceksin. Motorların çektiği akımları ve faz açılarını ölçüp kondansatör gücünü öyle belirleyin, böyle bir imkanınız yoksa motor etiket gücünden yola çıkarak belirleyiniz. Kondansatörü kontaktör üzerinden enerjilendiriniz ve enerji keslidğinde kondansatör geriliminin motora zarar vermemesi için deşarj ünitesi kullanınız.
Trafo kademe ayarıyla oynamanızı tavsiye etmem sürekli çalışan sistem siz kademe değiştirip gerilimi yükseltirsiniz, Y.G. değeri gece yükseldiğinde sıkıntı yaratabilir risk almaya gerek yok.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,531
Kullanıcılar
449,907
Son üye
ayse.krcsarge

Yeni konular

Geri
Üst