3 kutuplu motor yapmak

Yalnız bulduğunuz sitedeki videoda fırçalı dc. motor tam olarak da anlatıyor, sonuna kadar izledim şu anda. Fırçalıda mı karar kıldınız siz, en son olarak, çünkü 3 fazlı fırçasız olanlar özel sürücü devresi içeriyor, yabancı verdiğim bir sitedeki gibi. Okul veya bitirme ödevi de değilse, hobi amaçlı ise böylesi çok daha iyi olmuş bence. (Yapımının daha kolay ve basit olması açısından) Kolay gelsin.

Aslında benim yapmak istediğim, satın aldığımız kırsal bir arazide ki ırmağın kenarına ilerde bir dinamo yapmak. Şimdilik sadece kendimi bu konuda geliştirmek için küçük prototip motorlar oluşturarak bir nevi deneyim kazanmak. İyi akşamlar diliyorum...
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Aslında basit bir bilgi almak için konu açtım. Burada verilecek cevapta aslında çok basit. Kimse burada bir cevap yazmak zorunda değil, bunu da çok iyi biliyorum lakin forum sitesi "İyilik yap deniz at" mantığı ile işler, danışmanlık ücreti söz konusu değildir yani... Lakin vermeye gönlün yoksa birde ipe un serersin. Kimisi armudu elmayı karıştırır, kimisi uzuuun uzun nutuk çeker amma ve lakin netice = sıfır artı sıfır, haaa! birde elde vardı bir sıfır o da eşittir edeeeer yine sıfır..! :oops: Uzun lafın kısası : Yine mi çaylak, olamaz !!! Sav başından gitsin.

Basit bir motor yapabilmek için illa mühendisliği okumaya da gerek yok pek sayın, muhterem arkadaşlar!:cool:

Ben burada birilerini adamdan sayıp adam gibi soru sorduysam, evet mutlaka ki kabahat bende. :(

Burada cevap yazan sözüm ona, iki saygıdeğer! o_O bu formda eminim ki sözü geçen zatı muhteremler ! Beni gönül rahatlığı ile banlayabilir yada banlatabilirsiniz. Ben bu forma bir daha girmeyi düşünmüyorum. Bir işe de yaramıyor zaten, boşuna vakit kaybı yahu ! Yalnız buradaki sorularımın cevabını her zaman olduğu gibi yine yabancılara ait bir siteden ve yine bir yabancıdan öğrenebiliyorum.

Aslında neyi bilmediğinizi bilmediğiniz bir durum içerisindesiniz.İlk önce kalkıp 3 faz diyorsunuz sonra dc motor diyorsunuz 3 kutup diyorsunuz Yayınladığınız video da bildiğimiz basit dc dinamo dan başka bir şey değil ve her tarafı yapıştırma çıkma parçalarla dolu verimi muhtemelen çok kötü bir motordur.Kendinizi mucit gibi görüp en ufak eleştiride çıtkırıldım moduna geçmeniz de çok komik ayrıca size yabancı sitelerde bolca başarılar dilerim.Muhtemelen yarın öbür gün sonsuz enerji işine de el atarsınız emsalleriniz hep bu işlerle uğraşıyor.Bu tür videoları yapanlar zihin mastürbasyonun dan başka bir şeyle uğraşmıyorlar.Forumda artık yazmamanız bizi (özellikle beni) çok üzer muhtemelen bir hafta yas tutarız.
 
Aslında neyi bilmediğinizi bilmediğiniz bir durum içerisindesiniz.İlk önce kalkıp 3 faz diyorsunuz sonra dc motor diyorsunuz 3 kutup diyorsunuz Yayınladığınız video da bildiğimiz basit dc dinamo dan başka bir şey değil ve her tarafı yapıştırma çıkma parçalarla dolu verimi muhtemelen çok kötü bir motordur.Kendinizi mucit gibi görüp en ufak eleştiride çıtkırıldım moduna geçmeniz de çok komik ayrıca size yabancı sitelerde bolca başarılar dilerim.Muhtemelen yarın öbür gün sonsuz enerji işine de el atarsınız emsalleriniz hep bu işlerle uğraşıyor.Bu tür videoları yapanlar zihin mastürbasyonun dan başka bir şeyle uğraşmıyorlar.Forumda artık yazmamanız bizi (özellikle beni) çok üzer muhtemelen bir hafta yas tutarız.

Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır. 3 faz demişim yada dc demişim ne fark eder, esas önemli olan yanlışı düzeltip doğru cevabı nazikçe verebilmek. Doğrusu önceki yazdıklarımdan sadece sayın binbaşıya karşı mahcup oldum.

Benim sonsuz enerji gibi bir niyetim yok :)
 
Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır. 3 faz demişim yada dc demişim ne fark eder, esas önemli olan yanlışı düzeltip doğru cevabı nazikçe verebilmek. Doğrusu önceki yazdıklarımdan sadece sayın binbaşıya karşı mahcup oldum.

Biz sana biraz espirili kibarca cevap verdik.Peki sen ne yazdın bu forum işe yaramaz gibi anlatıp sana cevap veren insanları küçümsedin birilerini adamdan sayıp tabiri de hiç hoş değil böyle konuşursan sürekli lafı yersin altından kalkamazsın rezil olursun yabancı sitelere hayranlık duymanızı da anlayamadım doğrusu video da ki olay tamamen amerikayı yeniden keşfetmek yani bildiğin basit dinamo youtube de bu tür videoları yayınlayan binlerce sahtekar insan var ve bir çoğunu kendim denedim çalışmadığını gördüm.Hatta bir tanesi çakmakların üzerindeki anlık elektrik üreten platinle prizin topraklamasına bir defa çaktırıyor du 300-500 wattlık yükü sürekli besliyordu.Bunun sahtekarlık olduğunu anlamanız için bu meslekten biraz temelinizin olması gerekir.Neyse uzun lafın kısası Allah yolunuzu açık etsin bana karşı mahçup olmamanız sizin seviyenizi gösterir ayrıca umrumda da değil
 
Son düzenleme:
Fırçalı dc. motorlarla fırçasız dc. motorlar arasında stator-rotor arasındaki itme-çekme ilişkisi arasında hiçbir fark yoktur aslında. Fırçalı dc. motorlarda fırça-kollektör grubu, motora girmeden önce giren giren dc. akımını tam sinüse çevirip motora öyle uygular. Fırçasız dc. motorlarda ise motora girmeden önce H köprülü inverterle (3 fazlıysa 3 fazlı H köprüsüyle olur örneğin) ac akıma çevrilip (3 fazlısında faz farklı 3 ayrı faza) motor içerisine son veriliş şekli ac akım şeklinde olur. Fırçalı dc motor dinamo (Üreteç) olarak dönerse eğer,fırça-kollektör üzerinden içindeki sargılarda oluşan ac doğrultulup dc'ye döner, tıpkı köprü diyottan geçmiş gibi olur, bir sonuç olarak.

Fırçalı bilezikli ac motorlarda ise (tek veya 3 fazlı) gelen akım zaten ac (sinüs eğrisi) şelindeki bir akımdır, dönerken bileziklerden değişmeden, yani olduğu gibi iletilip rotor veya statora öyle uygulanıp da verilir, itme ve çekmelerle (Kuvvet çiftleriyle) ac motor yine döner. Fırçalı dc motorlardaki fırça-kollektörler, dc-ac invertere, fırçalı dc. dinamolardaki fırça-kollektörleri ise doğrultucu bir diyoda benzetebilirsiniz. Ama tek bir diyoda değil, doğrultulan akımın doğru akıma çok yakın olmasında çoklu doğrultmalı diyotlar bileşimi gibi düşünmelisiniz bunu.(3 fazı dc.’ ye 6 adet diyotla az dalgalanmalı olarak ve dc.ye çok yakın formda çeviren redresör grubu bağlantıları gibi.)

Böyle düşündüğünüzde dc. fırçalı, dc. fırçasız, ac fırçalı, ac fırçasız veya senkron, asenkron motorların çalışma prensibini anlamak kolaylaşır. Senkron ve asenkron motorlarda döner mağnetik alan olması (tek faz veya 3 faz olsun) rotorun dönmesi için de şarttır. Motorun rahatça dönmesini sağlayıcı suni (Yalancı, gölgeli) yardımcı kutuplar veya yardımcı sargılar (bazen kondansatörlerle bir faz farkı suni olarak yaratılıp) oluşturulur ki tek fazlı asenkron motorlar kolayca yol alabilsin. Tek sarımda her iki yöne doğru da hem itme hem de çekmeler oluşturacak mağnetik akılar oluşur çünkü. Bu durumda da elle ne yöne döndürseniz o yöne dönerler. Ama konulan yardımcı sargı veya yalancı kutup, hem ilk yol almaı, hem de dönüş yönünü değişmez kılar. Senkron (Statoru sabit mıknatıs) olan motorlarda ilk kalkış kendiliğinden olur.

Motorlar hakkında bu ön bilgileri bilmeniz kanımca her alanda (İleride alternatör, dinamo, vb. üreteçler yaparken, veya bizzat da imal ederken) çok iyi olacaktır, en son olarak, sn. darkonset. Bazı deneyimleri kazanmak için bu ön bilgiler çok yararlı olacaktır bence. Kolay gelsin.
 
fırçasız dc motorlarda bobin tel çapını ve kaç tur tel saracağımızı nasıl bulucaz
12 oluklu bir fırçasız dc motor bobini sarmak istiyorum da hesaplamaları nasıl yapacam
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,247
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst