3 faz asenkron motor için kondansatör seçimi cezaya girmemek için

6 ay sonra, araki bulasın ne yazdığını .:rolleyes:İsbirto kokardı.Heralde,isbirto uçunca,yazılarda onunla beraber uçuyordu.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
6 ay sonra, araki bulasın ne yazdığını .:rolleyes:İs-
birto kokardı.Heralde,isbirto uçunca,yazılar-
da onunla beraber uçuyordu.
Nostaljinin madem dibine vuralım. Kamu işyerlerinde eskiden resimhane diye bir bölüm varmış ki bana sadece eski çizim masalarını görmek nasip oldu . Oturup incik boncuk her türlü teknik malzemenin resmini elle çizmişler ki şaşırmamak elde değil. Şimdi bizim çizim programları ile saatler içinde yaptığımız çizimlere belki haftalar veriliyordu .
 
İpli T cetvelli :rolleyes: Alttan yatırma ayarlı,adam boyunda.Birde pantoğraf.5000 den 1000 e harita büyütme var.o_OUzun süre kalacak projeler için muşamba aydınger.Hey gidi günleer heey. ;)
 
Son düzenleme:
Kıymetli Hocalarım nostalji güzelde bizim branş sürekli yenilenip güncelleniyor.Acizane elektrik-elektronik branşı tarih, matematik vb. branşlarına benzemiyor, en fazla 5 bilemedin 10 yilliktan eski kaynakların pek pratiği yok diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz ?
Ben de teksir makinası, facit çevirmeli mekanik hesap makinası neslindenim.
 
Kıymetli Hocalarım nostalji güzelde bizim branş sürekli yenilenip güncelleniyor.Acizane elektrik-elektronik branşı tarih, matematik vb. branşlarına benzemiyor, en fazla 5 bilemedin 10 yilliktan eski kaynakların pek pratiği yok diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz ?
Ben de teksir makinası, facit çevirmeli mekanik hesap makinası neslindenim.
Endüstri meslekte bir hocamiz elektrikte gece alim yatan sabah cahil kalkar derdi . Bu noktada bir teknik elemanda olmasi gereken en önemli hususiyet yeni teknolojileri algılama, çözümleyebilme ve kendi bünyesine dahil edebilme olmalıdır. Ama malesef yeni nesil teknik personeller bırakalım yeni gelişmelere adapte olmayı daha mesleğinin temellerine bile hakim değiller. Buraya gelip komik sorular soran mühendisinden işçisine kadar bir dolu insan var . İnsan bilmiyorsa ilk yapması gereken şey sanal ya da gerçek ortamdaki bütün dokümanları inceleyerek bu eksiğini ikmal etmek olmalıdır. Yumurta folluğa gelince buraya gelip yarrrdiimmm lüütttfeennn diye mesajlar atıp mesleğinin itibarını iki paralık etmek değil.
 
Esas hastalık :
- En büyüğü " bilmediğini bilmemek ".Bu sadece kendisi için değil,çevresi içinde en büyük tehlike kaynağıdır,
- Hep beleş peşinde koşmak.Yorulmadan,terlemeden,araştırmadan,acele ,fazla aramadan aradığını bulmak.
Bu hastalık,maalesef her kademede var.Hatırladığım kadarı ile,foruma 30-40 defa Y/∆ şema ve ucu kaybolmuş motorun uçlarının nasıl tesbit edileceğine ait,forumdan bir arkadaşımızın resimlendirdiği tarif ekledim.
Böyle olmasına rağmen,belki bir 30 defa daha yükleyeceğim.Buradaki beklenti şu :Her beyefendi,kendisine özel ilgi gösterilmesini bekliyor.Ana hastalıklardan birtaneside bu.Daha öncedende bahsettiğim gibi,burada
8000 e yakın mesajım var.Çok muhtemeldirki bunun yarısı, bahsettiğim 30 defanın içindedir.Öğrencilere kızmamım sebepleridir bunlar.Kopya çekerek alacağı 10 not,haketmediği / başkalarının hakkını yediği durumdur.Buradan sorarken,daha önce çalışıp takıldığı yeri sorsa amenna.Ama,bir bakıyoruz,be-
ye fendi 10 soruyu birden soruyor utanmadan Böyle kopya ile okul bitip Mühendis/Teknisyen /Tekniker olacaksa hiç olmasın daha iyidir.Herkes Mühendis/Tekniker/Teknisyen olacak diye bir şart yokki.Çalışan,hake-
den olsun.Aslında,acınacak durumdayız.Keske,bunun bile farkında olsaydık.
 
Son düzenleme:
Motorun Cosq değeri yüke bağlı olarak deği-
şir.Cosq değeride her marka motorda devir
sayısınada bağlı olarak değişir.Sabit yükte çalışmayan motor için konulacak kondansa-
tör hiçbir zaman çözüm olmaz.Lokal kom-
panzasyon , çoklu sistemler için hiçbirzaman
kesin sonuçlu çözüm değildir.Lokal kompan-
zasyon yapılan yerlerde dengeleyici ! merke-
zi kompanzasyon mutlaka yapılması gerekir.
Lokal kompanzasyon uygulaması için,mutla-
ka ayrı kontaktör ve koruma devresi kullan-
mak gerekir.Yapılacak lokal sistem için yine
bir tablo yapılacağına göre,tasarruf edilecek
birşey kalmadı demektir.O nedenle,çoklu !
sistemler için,merkezi çözüm en emniyetli
çözümdür.Lokalin,Bakım zorluğundan ! bah-
setmeye gerek bile görmedim.
Motorlar sabit yükte 28 sürekli 30A cekiyor 400v 3000d/d
 
Motor kalitesine ve yük durumuna
göre değilebilir.Karar size ait.
 

Ekli dosyalar

  • MOTOR KOND. 1.pdf
    62.5 KB · Görüntüleme: 2
  • MOTOR KOND. 2.jpg
    MOTOR KOND. 2.jpg
    155.5 KB · Görüntüleme: 4
  • MOTOR KOND. 3.pdf
    18.7 KB · Görüntüleme: 2
Motor kalitesine ve yük durumuna
göre değilebilir.Karar size ait.
Tabloya göre
Motor kalitesine ve yük durumuna
göre değilebilir.Karar size ait.
Tabloya göre 5Kvar yeterli oluyor o zaman tesekkür ederim ustam bilgiler için bide sunu sorayım farklı bir derin kuyu pompamız var onun trafo çıkış panosuna uzakligi 300 metre motora yol verdigimiz kondansatöründe icinde bulunduğu panoyu bu 300 metrenin sonuna yani motora yakın olan yere mi yoksa besleme aldigimiz bölgeye yakın olması mı gerekiyor
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,172
Mesajlar
915,633
Kullanıcılar
449,936
Son üye
AsilOzgenc

Yeni konular

Geri
Üst