2x200 kw motor için max -min gerilim ayarı fikir almak isterim.

Nacreseng

Üye
Katılım
15 Haz 2009
Mesajlar
46
Puanları
1
tesiste 400 ve 250 kva iki trafomuz var.ilk motoru 400 kva trafo ile yıldız üçgen ile iki üç defa ayarla anca kaldırabildik 630 tmş bile attrıdı.Neyse en son sıkıntı geçişte gerilime geldi ve kademeyi düşürdük 409 volt çıkışlara cıktı ve tesis verimli çalışıyo şimdilik.diger motorumuz ise 200 kw olan 250 kva trafo ile üçgende direk kaldıyo.yani birinci motor calışıyo paralele olarak devirlerini alınca 2 motor giriyo üçgen.arkadaşlar tesisi çalışıyo fakat benim sıkıntım gerilim de cok nadirde olsa. motor kalkışta kompanizasyonun devreye girmesi ile de gerilim 426 çıkıyo ve daha sonra 404 v ile tesis çalışıyo.kırıcı enerjisi kesildiginde kompanizasyon gruplar biraz geç bırakıyor ve gerilim direk artıyor koruma rölesi ile kumanda fazı kesiliyo ve tesis istemeden komple duruyor.motor gerilim koruma rölelerini kırıcı için ve kumanda fazı gerilim ayarları ile ayarladım ama içime uzan vada de sinmedi.sizce ne yapmam lazım.V kademe ayarı yapılmadıgında geçişte sıkıntı oluyor bunu mutlaka belirtmek isterim.etiket degeri 380 v olan bir motor için çalışmaya başladıktan sonra max gerilim ne ayarda olmalı.faz faz 245 v gözüküyor kalkış anlarında komp girdiginde devreye.tşkler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
voltaji 380 düşür zaten trafo yakın. kompanzasyon endüktif üretır voltajı nasıl yukseltıyor. dedigim gibi trafodan 380 çek dene.
 
kompanizasyon gerilim yükseltir.gerilim 360 kadar düşüyor.düşük olmasından yüksek iyidir dedim.
 
Gerilim niye düşüyorkı trafo uzaktamı? trafo 250 kw motor 200 kw başka alıcı yoksa sorun olmaması gerekır.motorun yıldız devrını uzat 10 sanıye. kompanzasyonunda kademe sürelerını uzat dene.
 
motora hemen yanında 50 kvar kondansator baglarsan işi duzeltirsin
 
ikinci motor devreye alınırken ku manda gerilimi kesiliyorsa her iki motoroda 100 ile50 kvar arası kondansator leri motora klemensten bagla senin sorunun gerilim yukselmesi degil duşmasinden kaynaklı 400 kva trafoda sorun olmaz 250 kva trafanun nominal akım 480 amp dir 200 kw mator kalkışta 600 amp ve yukarısını çektiğinden gerilimi duşürur matora baglayacagın kondansator sorununu halledertamam mı
 
Yanlış anlamadıysam, arkadaşımız motorların durmasından sonra, gerilim yükselmesinden bahsediyor. Reaktif Güç Kontrol rolesinin ayarlarında; devreden cıkma zaman ayarını düşürürse zannederım, stop etmeden sonrakı gerilim yükselmesi halledilmiş olacakdır.
 
zeybek beyin dediği gibi motorlar durdugunda gerilim yükselmesi oluyor.yani role entes min indirdim ama yinede anlık rölede kumanda ışıgı yanmadan faz koruma rölesinin devreyi açtırıyor hemen analizörden görüyorum..yani ben bu gerilim ayarını suan için motorlarda 245 monofaze max yaptım.gruplar çıkmasıyla gerilim düşüyor..ama kumanda panosunun mcc sistem kumanda koruma röle faz koruması 240 larda .bunun devamı olarak şebekeden aktif kullanımlarda var.şantiye personelinin ihtiyaçları için.bu anlık gerilim artışları uzun vadede sıkıntımı benim için.kumanda fazını yükseltigimde diger konveyir sistem su pompası derken hepsinin motorları için gerilimler artıyor.yani sadece buyuk motorlarımda olmuyor tesis başlangıc sırası yok değişebiliyor.ben bu kumanda fazınıda değiştircem biraz daha yukseltcem.uzun vadede sizce bunun opsuyunu kaç.cvp yazanlara tşkler.motorlara Sbt kondansatör baglamam neyi farkettircek anlayamadım bu faz dalgalanmasını uzatıp düşürcek mi.
 
öncelikle iyi çalışmalar herkese
soruyu doğru anladıysam eğer bu yöntem bi cevap olabilir dene sistemdeki diğer yükleri devreden çıkar dalgalanmaya sevep olan yükü devreye al kompzasyon toplam kaç kv kondansatör ile dengeliyor gör ? gördüğün değerde kondansatör grubu oluşdur ve kompazasyondan ayır sadece yüklen devreye girsin ve motorlan çıksın ancak (dalgalanmaya göre yükden önce veya sonra çıkması için zamanlama yapabilirsin)
sorunun cevabı bence şu senin trafonun maksimum çalışma gücüne yakın akım çektiğinden dolayı motor devrede iken cekilen akımdan yada voltajdan dalgalanmaya neden oluyor kondansatörler dengeliyor ancak yük devreden çıkınca akım çekilmediğinden kondansatörler üzerindeki enerji fazlasını sisteme basıyor anlık yükselmelerinde bu yüzden olmalı

şimdiden kolay gelsin
 
Merhaba Sercan Bey,


Sanırım bahsettiğiniz sistem bursa kemal paşada.

Öncelikle şunu belirteyim.
Yanlış hatırlamıyorsam Sizin sisteminiz şimdilik toplam 800 kva ileride 1600kva olacak.zaten trafoları aşırı yüklediğiniz için gerilim düşümü oluyordu
ayrıca kırıcının bir motorunu 400 kva beslerken diğerini 250 kva trafo besliyordu.Bu motorlar aynı kasnakta çalıştığı için herhangi bir trafoda enerji kesintisi olduğunda diğerini de kapatmak için faz koruma rölesi koyduk.Sisteminiz devreye girdiğinde gerilim düşümünden dolayı gerilim seviyesi düşmekte ve faz koruma rölelerini tetikleyerek motorların çalışmasını engellemekteydi
Dolayısıyla ilk çalışmada gerilim seviyesi çok düştüğü için trafoların kademelerini yükselttik.Yani gerilim sizin sisteminiz çalışmadığında 420v çalıştığında gerilim düşümünden dolayı 390-400 v olmaktadır.

İkinci olarak sizin kompanzasyon sisteminizi ileride kurulacak olan 1600kva trafoyu dikkate alarak abb röle ile tasarladık ama siz 500 kva ve 250 kva trafoların kompanzasyon sistemlerini kullanmaktasınız.

1600kva trafo devreye girdiğinde zaten sizin gerilim düşümü ile ilgili bir sıkıntınız kalmayacak ve sisteminiz sağlıklı bir şekilde çalışacak.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,238
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst