25v AC 3000w toroid trafo çıkışını DC'ye çevirmek?

Teşekkürler arkadaşlar.

7 tane 4700uF 35v kondansatör var elimde. Bunlar yeterli olur mu?
 
Cok kaba hesaplar ile; sebeke frekansi 50 oldugu icin dc ye cevirdigimizde 100 yarim dalga alirsiniz. Her yarim dalgada tepe noktasina ulasirken kond. Sarj olacak, tepe noktasindan sonra dejarş olacak. Yarim dalga suresi 1/100=10ms. Bunun yarisi 5ms desarj suresi. O halde kondansatorler 5ms boyunca sistemin talebini karsilamali...

Size 100 amper gerektigini varsayarak;

50.000uf kondansator baglasaniz 5ms dayanacaktir ama voltajda 5 ms boyunca 24 sabit kalmaz surekli dusecek...

Keske hazir smps i alsaydiniz.
 
Son düzenleme:
Peki daha fazla ve daha yüksek kapasiteli kondansatör kullanılırsa verim artmaz mı?
 
Hocam çalışmak istediğiniz değerler yüksek olduğu için fiyatlarında yüksek olması normal. Motor sürecek tiniz galiba Motor sürücüsünün ederi ile siz karar vereceksiniz. Bu kadar yüksek güçlerde tecrübem olmadı hiç. Teorik bilgim olsa da ben bu güçlerde regülesiz/korumasız bir düzenek kullanmaya cesaret edemezdim. Size gönül rahatlığı ile bağlayın şu kondansatörü bir şey olmaz diyemem. Fakat şahsi fikrim sağlıksız bir yatırım yapmışsınız. Belki sıkıntısız kullacaksınız belkide motor sürücünüzü bozacaksınız veya verim alamayacaksınız. Bu noktadan sonra bu risklere göre kararınızı kendiniz vereceksiniz. Size trafoyu atın diyemem. Belki bu güçlerde çalışmış arkadaşlar daha iyi tavsiyelerde bulunabilirler. Benim size yardımcı olabileceğim seviye buraya kadar. İşiniz rast gitsin...
 
O miktarda güç için, sizin 200binuF lık kapasitör kullanmanız gerekir. 47binuFx4 kullanırsınız. (36volt olanlar Piyasada mevcut.) Çünkü ben 30A için 100binuF kullanıyorum zor yetiyor.
Ayrıca köprü diyotlarınızın bu tür yüksek kapasiteli kondansatörlere ( ilk elektrik verildiğinde bu kondansatörler boşken yüksüzdür) yanmaması için "soft start" devresi şart. (Burası önemli ihmal etmeyin)
Siz kondansatörden önce softstart işini düşünün bence. Diyotlarınızın sağlığı için.
Not; Kondansatörlerin yavaş doldurulması gerekir. Ayrıca motorunuzda bağlı ise, ilk çalıştırma esnasında diyotlardan anlık yüksek akım geçer.
Softstart şart.

Kendiniz yapamazsanız, hazır sofstart alın. 220 girişine bağlanacak.

http://s.aliexpress.com/IFZrQ3y2

Şemalar google da mevcut.
Lakin ben şu anda cep tlf. dan bulamadım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Trafo doğrudan motora bağlı değil. Sürücüsüne bağlı. Dolayısıyla soft start işini o yapacak. Yalnız kondansatörlerin aşırı yüklenmesini ve patlama riskinin önüne geçmek için "discharge diode" veya "bleeder diode" önerildiğini okudum. Basitçe kondansatörün kutupları arasına bir diyot ekliyorlar. Henüz denemedim.

200k if elde etmek için elimdeki 2 adet 47000uf kondansatöre 2 tane daha eklersem amaca ulaşmış olur muyum?
 
Sorun o değil. Sorun olan diyot köprüsü.
Hemen sonra bağladığınız 200bin uF kondansatör gurubu normalde yüksüz olacak.
Elektriği verdiğiniz an, bu kapasitörler dolana kadar yaklaşık 1 sn kadar süre kısadevre durumunda bulunur. Bu arada köprü diyotlarınız bu durumu kaldırırmı sizce?

4 adet 47bin uF yeterlidir. Lakin bunların kapasitesini ölçün. Çin malları hayli fazla.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tamam soft start için dediğiniz kartı alayım.

Discharge diode hakkında bilginiz var mı? Kaclik diyot kullanacağımı bilmiyorum.

Bir deneme yapayım dedim. Şalteri korkudan saklanarak açtım. Bir süre de uzakta bekledim. Neyse kondansatörlerin çıkışı 24.0 VDC veriyor.

Son hali.
IMG_20180707_143723_HDR.jpeg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,108
Mesajlar
915,028
Kullanıcılar
449,808
Son üye
Baharnev

Yeni konular

Geri
Üst