250 kw 3000 d-dk motor koruması

canberk_45

Üye
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
19
Puanları
1
arkadaşlar 250kw santrifuj fan motorumuzu ABB sürücü ile kalkındırıyoruz,sürücü ayarları servisi ile birlikte yaptık.fakat bizim motor 2 kez yandı.ilkinde rulman dağılmasından dolayı parçanın sargıya saplanması,ikincisinde motor kapakları açtığımız zaman sargıların tümünde kavrulma vardı.
1- arkadaşlar rulman dağılmasına karşı motoru nasıl bir koruma altına alabilirim.
2-motorumuz normal çalışırken 230-240 amper çekiyor sürücü ayarında akım limiti 430 amper ama motorun 430 ampere ulaşmadadan yandığını düşünüyorum.
değerli önerilerinizi bekliyorum ve şimdiden teşekkürlerimi iletiyorum
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sürücü ilemi,soft sarter ilemi yol veriyorsunuz ?Sürücü ile ise,devrede reaktör varmı ?
 
sürücü ile yol veriyoruz,devrede reaktör mevcut değil.
 
Sürücü ile sürülen bir motor için fazla sorun yaşamışsınız. Akımdan anlaşıldığı kadarı ile motor fazla yüklenmiyor. Rulmanlar için titreşim sensörü kullanabilirsiniz. 400 kW fan motorlarında kullanıyoruz, işe yarıyor. Belki sürücü parametrelerini tekrar gözden geçirmek ve sarım sırasında motor sargılarına sıcaklık sensörü eklemeniz iyi olabilir. Sürücü sensörü destekliyordur büyük ihtimal.
 
Sürücü ile çalıştırılan büyük güçlü motor devrelerinde,giriş ve çıkış reaktörleri olması gerekir.Ayrıca,motor rulmanlarnın da seramik olması önerilmekedir.Bu konuları,iyice araştırmanızda yarar var.
 
rulmanlar için titreşim sensörü araştırıyorum fakat hem kuruluşu basit hemde kullanımı basit olabilecek sensör araştırıyorum.elektrikçi arkadaşlarımın elektronik cihazlar kurma,kullanma,ayarlama gibi sıkıntıları kolay aşamıyorlar
 
arkadaşlar 250kw santrifuj fan motorumuzu ABB sürücü ile kalkındırıyoruz,sürücü ayarları servisi ile birlikte yaptık.fakat bizim motor 2 kez yandı.ilkinde rulman dağılmasından dolayı parçanın sargıya saplanması,ikincisinde motor kapakları açtığımız zaman sargıların tümünde kavrulma vardı.
1- arkadaşlar rulman dağılmasına karşı motoru nasıl bir koruma altına alabilirim.
2-motorumuz normal çalışırken 230-240 amper çekiyor sürücü ayarında akım limiti 430 amper ama motorun 430 ampere ulaşmadadan yandığını düşünüyorum.
değerli önerilerinizi bekliyorum ve şimdiden teşekkürlerimi iletiyorum


Merhaba

Motoru nasıl kalkındırıyorsun sürücü ile yükteyken veya boştayken kalkındırma süreleri farklıdır bunları hesaplanıpdamı parametreler girildi veya frenleme eğer rulmanda böyle bir sorun ortaya çıkıyorsa ya yükte bir anormallik ya sürülmede yada rulmanın kalitesinde sorun olduğunda tekrar sorabilirsin ;)
 
Titreşim sensörü,sizin düşünebileceğiniz en son uygulamadır.3e dergisinde yayımlanmış bir makalenin sonucu,aşağıya kopyalanmıştır.Siz,bahsettiğim konulara odaklanırsanız,daha olumlu sonuçlara ulaşabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • Frekans konvertörü ile sürülen motorlar.doc
    21 KB · Görüntüleme: 21
Son düzenleme:
Motor, az akım cekdiğine göre, belkı tam devırde calıstırmıyorsunuz, bu nedenle motor kendını soğtamıyor olabilir. sargılar kavrulduguna göre, bu fikri düşündüm. Bu durumlarda akım koruma pek işe yaramaz, böyle kaliteli bir sürücüde, motor sargılarının ısısını kontrol eden , PTC termistör veya benzeri sıcaklık kontrollerının baglantı termınallerı olmalı, Herhalde sız bunlaı proğramla ıptal ettınız. Madem , motor sargıya gıdıyor, bobınaj esnasında termistiör vya benzerı ısı kontrollerı sargılar içine yerleştirin ve devresini de sürücüye baglayın. proğramdanda ayarını yapın. 0/ veya 1 konumu olmalı.

Ayrıca motorun calısdıgı mahalli iyi havalandırınız. Devamlı calısan bir sulama motorun aynı devırde calısdıgına göre, neden ınvertör gereği duydunuz. Bu iş için soft straeterde yeterlı idi.
 
benim fikrim de diğer arkadaşlar gibi motor sarımı sırasında termistör koyup halledebilirsiniz.sürücüde termistör bağlantı terminali yoksa da star terminaline seri olarak bağlayıp deneyebilirsiniz.sürücüden motor anma akımı parametresinide 300-350 ye ayarlayabilirsin sıkışma,ısınma,zorlanma olduğunda sürücü hata verip devreyi kessin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst