24v araca 12v ses sistemi

Mr_YAMYAM

Profesyonel Üye
Katılım
6 Ara 2017
Mesajlar
1,717
Puanları
1,006
Konum
ANGARA
100A aküyü kısa sürede şarj edemezsin. İdeal süre akü tipine göre 14 saat ile bilemedim birkaç saattir.
Yüksek güç gereksiniminde akünün şarj işi baş belasıdır. Çünkü hem aküyü şarj edecek hem de ses sistemini besleyeceksin. Mantıklı olmaz.
12V dönüştürücü kullanmak bile daha ucuz olur.
Araç çalışmadığında şarj edemeyeceğin için bu işin tek yolu 12V 200A dönüştürücü kullanmandır.
Ancak 24V-12V dönüştürücü şaka değildir. kablolama bile normal yapılamaz.
Benim MJ15004 transistörlerden yaptığımızı varsayarsak (Yıllar önce bir arkadaşıma 100A lik yapmıştık) güvenli bir dönüştürme için en azından 40 adet transistör kullanılmalıdır.
40 adet kullanım normal seste dinlediğini varsayarak hesaplanmıştır.
Arada bir birkaç dakikalığına sesi max açıp köklesen de transistörler sorun çıkartmaz.
Ancak bu işi MOS-FET ler ile yapmış olanlar varsa araştırabilirsin.
İşte böyle bir cihazın sadece transistörleri değil, kullanılan iletkenler bile ciddi paralar tutmaktadır. Çünkü arkadaşıma yapmış olduğum 100A lik adaptörde bakır BARA'lar kullanmıştık. Bu baraların kestirilmesi, hesaplanması montajı ve tasarımı kolay olmaz.
500$ a satılan o ürün bile uygun fiyatlı sayılır.

ALPINE'leri ben zamanında acımasız testlerden geçirmiştim. Son derece kaliteli ürünler idi. Günümüzde hala üretiliyor mu bilmiyorum. Fiyatından dolayı beni döversin diye alpine markalara bakmadım. :D
 
Konu Sah
Ozkancan3466
Katılım
4 Ara 2021
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
27
100A aküyü kısa sürede şarj edemezsin. İdeal süre akü tipine göre 14 saat ile bilemedim birkaç saattir.
Yüksek güç gereksiniminde akünün şarj işi baş belasıdır. Çünkü hem aküyü şarj edecek hem de ses sistemini besleyeceksin. Mantıklı olmaz.
12V dönüştürücü kullanmak bile daha ucuz olur.
Araç çalışmadığında şarj edemeyeceğin için bu işin tek yolu 12V 200A dönüştürücü kullanmandır.
Ancak 24V-12V dönüştürücü şaka değildir. kablolama bile normal yapılamaz.
Benim MJ15004 transistörlerden yaptığımızı varsayarsak (Yıllar önce bir arkadaşıma 100A lik yapmıştık) güvenli bir dönüştürme için en azından 40 adet transistör kullanılmalıdır.
40 adet kullanım normal seste dinlediğini varsayarak hesaplanmıştır.
Arada bir birkaç dakikalığına sesi max açıp köklesen de transistörler sorun çıkartmaz.
Ancak bu işi MOS-FET ler ile yapmış olanlar varsa araştırabilirsin.
İşte böyle bir cihazın sadece transistörleri değil, kullanılan iletkenler bile ciddi paralar tutmaktadır. Çünkü arkadaşıma yapmış olduğum 100A lik adaptörde bakır BARA'lar kullanmıştık. Bu baraların kestirilmesi, hesaplanması montajı ve tasarımı kolay olmaz.
500$ a satılan o ürün bile uygun fiyatlı sayılır.

ALPINE'leri ben zamanında acımasız testlerden geçirmiştim. Son derece kaliteli ürünler idi. Günümüzde hala üretiliyor mu bilmiyorum. Fiyatından dolayı beni döversin diye alpine markalara bakmadım. :D
Ben araçla her gün en az 400 en fazla 700 km yol yapıyorum. Araç çalışmadığında zaten fazla kullanmam biterse de sorun değil. Teypten gelen 2 hoparlör yeter 😄benim derdim ana aküler bozulmasın.seyir halindeyken de 2000 rms sistemin güç ihtiyacı sanırım 160 amper bunuda sürekli tam güçte kullanmayacağımıza yani 80 Amp sürekli güç yeterli gibi bence. 200 amp akü koyduğumu farzediyorum. Bunu sürekli dibine kadar sömürmem zaten. Bu 200 amp dönüştürücü bence araç seyir halindeyken 2000 rms sistemi de çalıştırır aracın aküsünü de günlük 7 8 saat çalışma ile de doldurur diye düşünüyorum. Sizin fikriniz nedir?
 
Son düzenleme:

Mr_YAMYAM

Profesyonel Üye
Katılım
6 Ara 2017
Mesajlar
1,717
Puanları
1,006
Konum
ANGARA
200A dönüştürücüyü alırsan başka hiçbir şeye ihtiyacın olmaz.
Araçta bulunan 2 adet aküyü direk kullanacağın için aküler kolay ölmez. Sadece tek aküyü kullanırsan sorun olur.
Burada aracın kendi akülerini kullanmak istemezsen ucuz yollu iki adet akü daha alabilirsin. Bu iki adet aküyü aracın kendi sistemi ile 24V ta şarj edebilirsin.
 
Konu Sah
Ozkancan3466
Katılım
4 Ara 2021
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
27
200A dönüştürücüyü alırsan başka hiçbir şeye ihtiyacın olmaz.
Araçta bulunan 2 adet aküyü direk kullanacağın için aküler kolay ölmez. Sadece tek aküyü kullanırsan sorun olur.
Burada aracın kendi akülerini kullanmak istemezsen ucuz yollu iki adet akü daha alabilirsin. Bu iki adet aküyü aracın kendi sistemi ile 24V ta şarj edebilirsin.
Peki araç çalışmadığında alacağım iki aküyü ana aküler den sağlıklı Bi şekilde nasıl ayırabilirim?
 

Forum istatistikleri

Konular
119,211
Mesajlar
838,841
Kullanıcılar
432,403
Son üye
emreisseven

Yeni konular

Üst