Merhaba. Cevaplar;
1- Dc türü bir motor olduğundan kondansatöre hiç gerek yoktur. Ac'den dc'ye (Trafo kullanarak) redresörle doğrultma yaptığınız halde yüksek sığalı 40-50 voltluk elektrolitik kondansatörlere iyi filtreleme amaçlı o zaman ihtiyacınız olabilirdi. Aküleriniz şarjsız olabilir, tek tek kutup başlarını avometrede dc. kısmıyla ölçtüğünüzde 12.6-13.2 volt (Normal dolu-aşırı dolu) aralığında olması gerekir. Bir tanesi tam şarjsız (iyice boş) olursa seri 24 volt dc. bağlı olan çıkışında, bu çıkış akımı çok düşük kalabilir
2- Bu pompa çok uzun süreliğine kullanılmadığında ilk çalıştırmada bu tür tutuk çalışmalar (Araç lastiklerini şişiren dc elektrikli kompresörlerinde de olduğu gibi) olabilir. Bu aksaklık bazen milinde ciddi bir sıkışma durumu yoksa, 24 volt dc. yerine örneğin 36 volt dc. gibi daha fazla voltajı kısa süreliğine 3 seri aküyle veya ayarlı bir güç kaynağıyla verildiğinde normal bir çalışma rejimine dönebilir. (Örneğin araçlardaki 12 volt dc.' lik hava kompresörlerinde bu tür bir uygulama uzun zaman kullanılmadan bekletilmiş olan hava kompresörlerinde çok işe yaramaktadır.)
3- Tüm bunlara rağmen normal çalışma rejimine yine geri dönüş olmuyorsa eğer, pompayı elektrik motoruyla bağlı olan akuplesinden ayırıp, temizleyerek, yağlayarak tekrar geri toplamanız gerekir. Elektrik motorunun fırça-kollektör kısmında da toz, kir, vb. yabancı maddelerle aşırı kirlenme durumu olabilir, varsa bunlar giderilmeli, fırçaların kollektöre çok iyi bir elektrik teması sağlanmalıdır. Pompa fanı santrifüj tipteyse kanatlarına veya miline toz, kir, vb. istenmeyen maddeler veya yabancı cisimler sıkışıp, pompa milini dönerken bloke etmeye çalışabilirler. Pompa içini de bu tür engellemelere karşı iyice temizlemelisiniz. Kolay gelsin.