220v Motor hizi kontrol trafosunda bozulma

serkank

Üye
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
151
Puanları
1
Yaş
39
Trafonun 6 primer girisi var. Cikisindaki motoru 3 kademe olarak hizini degistiriyor.
Primer girislerden 1 notr , 2, 4, 5 mono faz
Seklinde giris yapiliyor. trafonun primeri surekli yaniyor.
1- primer 1 notr , 2 ve 4 e ayni anda tek faz verirsek trafonun primeri yanarmi ? (1sn Kisa sureli ve uzun sureli)
2 bundan baska ne gibi nedenlerden yanmasina neden olur? ( gerilim dusumu , yuksekligi ve bunungibi)
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
1-2 180volt
1-4 230volt
1-5 330volt olduğunu farzedersek 1-2 ye 220 uyguladığımızda tabiki zamanla yanacaktir.

Trafoyu değiştirin veya yeni sardirin, sekonder tarafta kademe olsun. Hatta 7-8 kademe de yapabilirsiniz.
 
Merhabalar,

Benzer trafo bazı uygulamalarımızda kullanıyoruz. Sizin kullandığınız trafoyu görebilir miyiz ? Ve nasıl bağlantı yaptığınızıda öğrenebilirsem bazı önerilerim olabilir.
 
Ilk 3 resimdeki fanlara bagli gelen orjinal trafoydu
En son resim ise orjinal trafolar yandiktan sonra yerlerine takilan trafo.
Resimler uzerinde trafonun ve motorun degerleri yaziyor.
Mono faz olarak trafoya giris yapiliyor.

Trafonun primer sargisindan 1 notr - 2 , 4 , 5 monofaz olarak fan hizi baglaniyor.
Benim merak ettigim su. Monofaz olarak cok kisa bir sure belki 1saniye kadar ayni anda 2 giristen faz girmesinin trafonun primer sargisinin yanmasina neden olurmu?
Veya Voltaj yuksekligi - dusuklugu buna sebeb olurmu?
Trafonun motora bagli seconder sargisinda yada motorda hic bir sorun yok..
Trafonun sadece primer sargisinda sorun oluyor.
1562910257217.jpg
1562910257364.jpg
1562910257493.jpg
1562910306815.jpg
 
Bence bunlar ototransformatör. Primer sekonder ayrı sargı yok. Tek sargılı.

Resimler okunaksiz. Hiçbir şey anlasilmiyor
 
Bu resimlerin arasindan en sondaki trafo su an kullaniliyor. O birazdaha anlasilir.

Resimlerin okunaksiz olmasi kucuk oldugu icinmi yoksa resimdeki ortamin karmasasindan dolayimi ?
Bugun tekrar daha duzgun resimler cekip atarim ..
 
Evet resimler ya yeniden boyutlandırıldığından yada küçük boyutlu çekildeğinden okunmuyor.

Resimlerden trafo bilgilerinin olduğu yerler daha okunaklı olursa iyi olur.

Bu tür trafolu ( bu trafo bizim uygulamalarımızda oto trafo olarak kullanıyoruz ) uygulamalarında bizim bağlantı şeklimiz daha farklı. Birazdan bu bağlantı şeklimizle ilgili resim atarım.

Bizim uygulamamızda ,

Trafoya sabit 220 volt girer. Trafonun 1 den 10 a kadar çıkışları mevcuttur. Motorun ise nötr ucu Şebeke nötr ile birleşiktir. Trafodan çıkan 1 ile 10 adet devir çıkışları bir komütatör vasıtası ile motora verilir. Motor komutatörün bulunduğu çıkışına göre devrini değiştirir.

Sizin uygulamanızda anladığım kadarıyla tam tersi uygulamanız var. Motor uçları trafoya sabit giriliyor. Siz fazı trafonun 1 den başlayarak sırası ile komutatörle uyguluyorsunuz. Bizim uygulamamızın tersi mantıkla ilerliyorsunuz.

Sorunuza gelirsem ,

Monofaz olarak cok kisa bir sure belki 1saniye kadar ayni anda 2 giristen faz girmesinin trafonun primer sargisinin yanmasina neden olurmu? Trafonuz bu uygulamaya uygunsa çok kısa süre iki sargıya faz vermeniz sorun olmaz.
Veya Voltaj yuksekligi - dusuklugu buna sebeb olurmu? Voltaj elbette etkiler.

Birde trafonun arızalanmasına bir neden daha var. Bizim uygulamamızda transformatörlerin etiketinde izin verdiği bağlanacak yük gücü yazar. Mesela bu trafo 100 wattlık fan motorunu çalıştırır. Bir büyük modeli 130 watt bir üstü 160 watt gibi.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Mesajlari telefondan attigim icin fotograflarin yanlislikla thumbnail goruntulerini eklemisim
Tekrar resim aldim.
cihaz uzerinde birlikte gelen trafodan 2 resim cektim digerleri bunun yerine kullandigimiz trafonun resimleri


Bu trafonun grisleri otomasyondan kontrol ediliyor.

Motor bilgileri
220v - 240v~
50/60hz
0.67A
47/155W
4mikrofarad kapasitor bagli
 

Ekli dosyalar

  • 20190713_182218.jpg
    20190713_182218.jpg
    214.1 KB · Görüntüleme: 10
  • 20190713_182121.jpg
    20190713_182121.jpg
    162.2 KB · Görüntüleme: 10
  • 20190713_182130.jpg
    20190713_182130.jpg
    144.7 KB · Görüntüleme: 11
  • 20190713_182207.jpg
    20190713_182207.jpg
    162.3 KB · Görüntüleme: 10
  • 20190713_182159.jpg
    20190713_182159.jpg
    174 KB · Görüntüleme: 11
  • 20190713_182148.jpg
    20190713_182148.jpg
    223.7 KB · Görüntüleme: 11
Son düzenleme:
2 girişten faz girmesi demek bu iki girişin birbirine kisadevre edilmesi anlamına gelir. Her giriş arasında bobin olduğuna göre her giriş arasında voltaj farkı vardır. Bunu kisadevre etmiş olursun ve bence yanma ihtimali var. Sonuçta kullanılan bakır tel 1 amper taşıyacak incelikte.
 
İnternette çok aradım ama bulamadım.

Yarın vaktim müsait olursa bizdeki trafolara ve termostat şemalarına bir bakayım. Bir ara burada forumda paylaşmıştım ama deniz derya bulmak zor.

Artık piyasadaki fan coil motorları devir ayarları trafolu değilde sargı içiden çıkartılan uçlarla ayarlanıyor. Bu tür trafolar eski model fan coillerde devir ayarı olmadığında kullanılıyordu.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,901
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst