220 Sürücü ile 380 motor çalıştırma.

zeybek

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
8 Şub 2007
Mesajlar
5,195
Puanları
2,757
Yaş
74
Konum
İZMİR
Motorları, sürücüden besleyerek, klemenslerınden üçgen baglamanız gerekır. Soruya cevap bu,,

Soruyu anlamadınız bence. Kontaktör sistemi bu işi yapacak biz kontaktörleri 380 ile beslemek için 220 sürücü kullanmayı düşünüyoruz. Bu da mümkün. Üç grubu da tek sürücüye bağlarsak sürücü sürekli start halinde olsa olur mu ? Yani 380 hat beslemesini 220 inverterle yapabilir miyiz soru bu.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.

kocamanusta

Profesyonel Üye
Katılım
14 Nis 2009
Mesajlar
1,514
Puanları
481
Soruyu anlamadınız bence. Kontaktör sistemi bu işi yapacak biz kontaktörleri 380 ile beslemek için 220 sürücü kullanmayı düşünüyoruz. Bu da mümkün. Üç grubu da tek sürücüye bağlarsak sürücü sürekli start halinde olsa olur mu ? Yani 380 hat beslemesini 220 inverterle yapabilir miyiz soru bu.

Olmaz.
 

elektrikçicüneyt

Profesyonel Üye
Katılım
6 Ağu 2007
Mesajlar
3,656
Puanları
1,306
Yaş
46
Konum
kocaeli
Soruyu anlamadınız bence. Kontaktör sistemi bu işi yapacak biz kontaktörleri 380 ile beslemek için 220 sürücü kullanmayı düşünüyoruz. Bu da mümkün. Üç grubu da tek sürücüye bağlarsak sürücü sürekli start halinde olsa olur mu ? Yani 380 hat beslemesini 220 inverterle yapabilir miyiz soru bu.
Bazı sürücüler motor sücüleri motor bağlı olmazsa arıya geçer ve çalışmaz ama LS M100 sürücüleri böyle değil bu sürücülere sürücü üstünden start verdiğinizde motor olmasada çıkış veriyor.
Bu şu demek oluyor siz motor sürücüsüne elektrik verdiniz ve kontaktör çekili değil (siemens ve abb sürücülerde gördüm sürücü arızaya geçiyor çıkışında motor olmayınca arızaya geçmesini) kontaktör çekili olmadığı için sürücü arızaya geçecek ve motor çalışmayacak ama LS M100 eski modeli de ic5 di elektrik verdiniz ve sürücü start aldı kontaktör çekili olmasada çıkışında elektrik olduğu için motor start alacaktır ama burada şöyle bir sorun var rampalı kalkış olmayacak motor direk hangi hıza ayarlıysa o hızda kalkacaktır.
Birde şöyle bir yanlış var 380 volt la 220 sürücünün verdiği elektrik aynı değildir biri 380 volt iken sürücü çıkışı trfaze 220 volta düşecektir motorların sorunsuz çalışması için üçgen bağlantı dediğimiz bağlantı yapılır.
Birde vinç sürücsü yukarda ve elektrik gitti sürücülerin parametreleri vardır.Bu parametrelerde elektrik gelince start al komutu vardır bunu aktif etmeniz gerekir
çok tefferuatlı bir iş bu konuda profesyonel destek alın
 
Konu Sah
Yavuz Demir
Katılım
2 Nis 2022
Mesajlar
29
Puanları
1
Yaş
26
Bazı sürücüler motor sücüleri motor bağlı olmazsa arıya geçer ve çalışmaz ama LS M100 sürücüleri böyle değil bu sürücülere sürücü üstünden start verdiğinizde motor olmasada çıkış veriyor.
Bu şu demek oluyor siz motor sürücüsüne elektrik verdiniz ve kontaktör çekili değil (siemens ve abb sürücülerde gördüm sürücü arızaya geçiyor çıkışında motor olmayınca arızaya geçmesini) kontaktör çekili olmadığı için sürücü arızaya geçecek ve motor çalışmayacak ama LS M100 eski modeli de ic5 di elektrik verdiniz ve sürücü start aldı kontaktör çekili olmasada çıkışında elektrik olduğu için motor start alacaktır ama burada şöyle bir sorun var rampalı kalkış olmayacak motor direk hangi hıza ayarlıysa o hızda kalkacaktır.
Birde şöyle bir yanlış var 380 volt la 220 sürücünün verdiği elektrik aynı değildir biri 380 volt iken sürücü çıkışı trfaze 220 volta düşecektir motorların sorunsuz çalışması için üçgen bağlantı dediğimiz bağlantı yapılır.
Birde vinç sürücsü yukarda ve elektrik gitti sürücülerin parametreleri vardır.Bu parametrelerde elektrik gelince start al komutu vardır bunu aktif etmeniz gerekir
çok tefferuatlı bir iş bu konuda profesyonel destek alın
Ben elektrik elektronik mühendisiyim. 2 yıldır da dediğiniz işlerin hepsini yapıyorum onlarca vinç uygulamasında görev aldım bu bahsettiğim makina zaten kontaktör kontollü bir makina o yüzden rampa durumu söz konusu değil. Sorun olmayacağını düşünüyorum ama yine de üç tane 220 sürücü ile grup grup çalıştıracağım.
 

Forum istatistikleri

Konular
123,627
Mesajlar
873,651
Kullanıcılar
441,673
Son üye
timuryol

Yeni konular

Üst