220 dc motor bobin uçları bağlantısı lazım

djderman

Üye
Katılım
28 Ocak 2009
Mesajlar
15
Puanları
1
Yaş
34
ustalar bende 220 dc motor var ama bobin uçlarını nasıl bağlıcamı bilmiyorum yardım ederseniz sevinirim :mad::mad::mad:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
yastıkları fırcaya seri bagla kalan iki uca enerjini ver motorun dönsün . ters cevirmek istiyorsan fırcaların yönünü degiştir hızını ayarlamak istiyorsan ya encoder kullan yada tako genaratörü kullan .
 
ilk önce ilginizden dolayı çok teşekürler ali ustam yastıkları fırçaynan seri bağlantı yaptım kalan iki ucada 50 amper köprü diyottan çıkan + ve - ucunu bağladım ama motor ağır devir dünüyor aceba konnastörmü bağlamak gerekiyor yardım ederseniz çok sevinirim
 
Son düzenleme:
Konnastör demekle, kondansatörmü dediniz, Dc motorda, kondansatör kullanılmaz. Motorunuzun Dc sürücünüzü tanıtırmısınız, 50 amp. köprü dıyot dediğinize göre, büyük bir motor dan bahsedıyor olmalısınız. Fırcalardan gelen uclar, güç kaynagının (E-D) klmenslerıne, yastık tabır ettiğimiz uclardan (J-K) klemensıne baglayın. Ucları bulmak ıstersenız, motordakı fırcadan çıkan uclar kalın ve omajı, çok düşükdür. Ikaz ucları ise, daha ince, ve yaklaşık 180-200 ohm cıvarındadır. Sürücüde ise, j-k çıkışı genelde 200 V.DC sabıt gerılım, Fırçalara gidecek gerilim,0 dan baslayıp hız ayar pot.unu yükselttikçe değişen gerilimdir. Motorda, encodr-tako gıbı devır kontrolu varsa, gerilim ucları baglanmadıgı sürece gerılım anı yükselır, aynı arıza, encodr-tako uclarını baglamazsanız da oluşur.
 
ali ustam biz bu motoru poleratam makinasında kullancaz ama ilk önce motoru tam devirinde çalıştırmamız lazım motorun dc sürücüsü bozuk yaklaşık olarak 10 senelik sürücü sürücüde bir kaç parça eksik olduğuı için sürücüyü tamir edemiyoz ben sadece o dc motorunu sürücü kullanmadan köprü diyotlarla çalıştıra bilirmiyim motorun özellikleri

3kw
3000 devir
15 amper

ben sadece onu sabit devirde döndermek istiyorum sizin dediğiniz gibi fırçaynan yataktan gelen uçları seri şekilde birleştirdin 50 amper köprü diyotunan + ve- uçlarınıda motorda kalan diğer uçlara bağladım diyotun ac girişlerinede ac 220 v verdim ama ağır devir döndü motoru sürücüsüs çalıştırabilirmiyim
 
sayın djderman
sizin bu kullandığınız motorun fırcalardan gelen uçlarla bobinden gelen uçları köprü diyotta parelel olacak şekilde bağlarsan motorun nominal hızda dödüğünü göreceksin.

eğer devir ayarı yapmayı düşünüyorsan pek sıhhatli değil ama 2 adet köprü diyot kullanacaksın. fırcalara 220 volt veya yakın sabit dc gerilim vereceksin.
2. köprü diyotun AC giriş ucu önüne 5000 watlık dimmer bağla dimmerin cıkışını köprü diyotun ac uçlarına bağla bu diyotun DC uçlarınıda motorun bobininden gelen uçlara bağla ve motorun devir ayarlı çalışmış olacaktır. çalışma kararlı bir çalışma olmaya bilir. kolay gelsin.
 
sayın amasyalı arkadaşım bilgilerinizden dolayı gerçekten çok ama çok teşekür ederim dediğini aynen uygulayacağım... nominal hızda döndüğünü gereceksin derken enyüksek hızdamı döneceğini kastettin ..
gerçekten çok teşekürler beni büyük bi skıntıdan kurtardınız
 
Köprü diyottan dolayı gerilim 200 volt çivarında olacağı için nominal hıza yakın dönecektir. Ama bobine uyguladığın dc gerilimi motor etiketindeki gerilime kadar yükseltirsen nominal hızda dönecektir.
 
ustalar bende 220 dc motor var ama bobin uçlarını nasıl bağlıcamı bilmiyorum yardım ederseniz sevinirim :mad::mad::mad:

arkadasım,

dc motorun iki bobini vardır. biris armature, diğeri uyarma. Armatur sargısı yuksek akım ceker ve kalın kablosu vardır. Uyarma-ikaz sargısı ise dusuk akım ceker.
etiket degerlerine gore bence surucu al. yerli ve yabancı piyasada bulursun. aksi halde motoru yakabilirsin. eski sürücüyü adam etmeyede ugrasma. illede eski surucunun birebir aynı marka model almanada gerek yok. Tüm marka sürücüler aynı işi yapar. bosuna ızdırap cekersin. cunku hız, moment, yon, ivmelenme ve yavaslama gibi kontrollar onemlidir. mekanigede zarar verirsin.
ayarlanması ise bildiğimiz ac motor suruculerınden pek farklı degildir. bence dusunmeden sagı solu yakmadan sürücü al.

cunku ikaza sabit bir voltaj vermen lazım. oda standart dogrultacagın voltaj olmaz. ne bileyim 120Vdc veya 82Vdc gibi garib bir voltaj olması lazım bunu elde etmek için kac volt ac gerekir oturup hesap yapmak lazım. trafo cıkıs voltajını (ac) 1.41 ile capmanız lazım kısaca. trafo cıkısını dogrulttuktan sonra birde kondansator koyulması gerek 1200-2200uF degerinde. Ama asıl sorun armature gerilimini elde etmeniz gerekir. birde bunların zamanla azaltılıp cogaltılması sınırlanması lazım. o nedenle detaylara girince cok ızdırap verir. o nedenle sürücü alın medel veya femsandan olabilir.
 
Son düzenleme:
ilginiz için çok gerşekten çok teşekütler ben sadece köprü diyotla motorların çalışıp çalışmamayacağını kotrol ettim motorlar sağlam çıkarsa sürücü alcam
sür hakkında fiyat bilginiz varmı arkadaşlar kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,921
Son üye
TursuBidonu

Yeni konular

Geri
Üst