2 pille en yüksek kaç volt elde edebiliriz

terecii

Üye
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
49
selam arkadaşlar ben 2 zamanlı minik bir motor yapmaktayım ama ateşlemeyi nası yapabilecegimi bulamadım....
silindir çapı 16mm benzinli bir motor küçük birde buji yapıp onu motor içinde kıvılcım atmasını nasıl saglaya bilirim...?
ilk aklımagelen transformatör yapmak oldu sizler ne dersiniz birde birkaç pille bu işi yapabilirsem yaptıgım motoru küçük bir arabaya monte edebilecegim...
eger sizlerinde tercihi trasformatörse hesapları nası olmalı...?
ilginize şimdiden teşekkürler...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
2 pil ile aslında birkaç kV a kadar gerilimler elde edilebilir ama 2 zamanlı içten patlamalı bir motordaki benzinin yanmasına elverişli olurmu bilemem.

İlk önce ateşleme devresini nasıl yapmayı düşündüğünü bizimle paylaşsan daha faydalı olabilir. Örneğin mekanik mi, elektronik mi?

Eğer elektronikse ateşleme süresi ve periyotları ve ateşleme gerilimi bellimi? Bu iş için indiksüyon bobinini ve kaskad devrenin dizaynı için gerekli.

Siz bu bilgileri bize temin ederseniz belki bir yardım sağlıyabiliriz.
 
2 pil ile aslında birkaç kV a kadar gerilimler elde edilebilir ama 2 zamanlı içten patlamalı bir motordaki benzinin yanmasına elverişli olurmu bilemem.

İlk önce ateşleme devresini nasıl yapmayı düşündüğünü bizimle paylaşsan daha faydalı olabilir. Örneğin mekanik mi, elektronik mi?

Eğer elektronikse ateşleme süresi ve periyotları ve ateşleme gerilimi bellimi? Bu iş için indiksüyon bobinini ve kaskad devrenin dizaynı için gerekli.

Siz bu bilgileri bize temin ederseniz belki bir yardım sağlıyabiliriz.

açıkcası elektronikten pek anlamadıgım için krank miline bir siwiç yerleştirip her tam turda bir defa basacak şekilde ayarlamayı düşünüyorum ama eger yardımlarınızla elektronik yapabilirsekte neden olmasın derim...
ama asıl önemli olan bu motoru model arabaya monte edecegim için taşımanın kolay ve tüm ateşleme sisteminin hafifligidir..;)
 
açıkcası elektronikten pek anlamadıgım için krank miline bir siwiç yerleştirip her tam turda bir defa basacak şekilde ayarlamayı düşünüyorum ama eger yardımlarınızla elektronik yapabilirsekte neden olmasın derim...
ama asıl önemli olan bu motoru model arabaya monte edecegim için taşımanın kolay ve tüm ateşleme sisteminin hafifligidir..;)

Size yardım edebilmemiz için ilk önce 2 zamanlı içten patlamalı motorların nasıl ateşlendiği ile ilgili çalışmalar yapmanız gerekir. Hayatım boyunca bulaşmaktan hep kaçtığım bir konudur. Bir kez 1980 model bir 131 vardı arkadaşın. ona yardım etmiştim. o senelerden buyana çok zaman geçti.

Krank milinden alacak olduğunuz sinyal, mekanik bir parça yardımıylamı olacak oda çok önemli.
 
Selam
Önce ateşleme için
Şofben çakmağı ve deveresi kullan ( 1.5 ) volt

diğeri ise SENTE yani piston Tork noktasına ( En üst noktaya ) gelmeden 0,0005 saniye önceye ateşleme ayarı vermek lazım bunun içinde dönen bir tablaya ihityacın var

Yani Avans veya Rötar için
kolay gelsin
 
tamam arkadaşlar bana işte böyle devre lazım nerden bulacagım mekanik olarak bi sorun yok sadece devre lazımmmm
 
tereci bende senin gibi 2 zamanlı motor yapıyorum nerde oturuyorsun . bende ateşlicek bişey arıyordum şofpen çakmağını denicem . sen nasıl bir şey yapıcaksın birlikte resimlerimizi göstererek ilerlersek ikimizde başarıya ulaşırız mesajım çok uzun zaman sonra geldi çünkü yeni gördüm konuyu . msn vermek yasakmı burda ?
 
Evet yasak:D Yaşasın kötülük...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,100
Mesajlar
914,967
Kullanıcılar
449,800
Son üye
bukurt

Yeni konular

Geri
Üst