2+1 ses sistemini arabada çalıştırma

bysmile

Üye
Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
26
Selam arkadaşlar şimdi 2+1 i arabada çalıştırmak istiyorum fakat 2+1 in devresi şöle önce 220 Volt Transformatöre giriyor sonra trafodan 9V olarak 2+1 in devresini giriyor şimdi bunu trafosuz DC gerilim ile nasıl çalıştırabilirim


 
Selam arkadaşlar şimdi 2+1 i arabada çalıştırmak istiyorum fakat 2+1 in devresi şöle önce 220 Volt Transformatöre giriyor sonra trafodan 9V olarak 2+1 in devresini giriyor şimdi bunu trafosuz DC gerilim ile nasıl çalıştırabilirim



trafoya ihtiyacınız olmayacağından sökebilirsiniz.eğer simetrik besleme yoksa,trafodan sonraki köprü diot'un önündeki blok kondansatör kutuplarından bir çift kablo bağlantısı yapın.aracın 12v beslemesine bağlayın çalışacaktır.
 
Selam arkadaşlar şimdi 2+1 i arabada çalıştırmak istiyorum fakat 2+1 in devresi şöle önce 220 Volt Transformatöre giriyor sonra trafodan 9V olarak 2+1 in devresini giriyor şimdi bunu trafosuz DC gerilim ile nasıl çalıştırabilirim



Merhaba.Arabada çalıştırmanız demek;14 volt dc. ve üstü (14.40 volt dc.) ile çalıştırmanız da demektir.Bunun elinizdeki mevcut amfinizle bir sorun oluşturmayacağını küçük bir araştırmayla kolayca da anlayabilirsiniz.

1.Tadilat için kablo lehimlemede zaten bu amfinin devre kartına da ulaşıyorsunuz.Devrede kullanılan elektrolitik kondansatörler eğer 16-25 volt ise (Mikrofarad değeri burada büyük önem de taşımıyor) sizin otomobildeki max.14.4 volt dc.ye yükselen voltajında bir sorun (Şişme veya patlama gibi) hiçbir şekilde olmaz.

2.Devre kartını hazır açmışken,üzerinde herhangi bir soğutucu monte edili olmayıp,amfi entegresinin (OPAMP) etiketini direk olarak da okuyabilirseniz çok iyi olacaktır.Böylece bunu google amcada aratıp,bu amfinin datasheetinde yazan "supply voltage" tablosunu bulup,o tablodaki bu besleme voltajı giriş değerlerini bulmanız lazım.Bu tabloda eğer entegreniz için 8-18 volt dc.'de çalışabilir (Geniş bir voltaj aralığında) diyorsa,gönül rahatlığıyla 14.4 voltta da kullanmanız mümkün olur.Ancak 7-12 volt vb.gibi 14.4 volttan daha düşük değerler bu tabloda belirtilmişse (Zaten bu durumda devrede kullanılan elektrolitik kondanasatörlerin de voltaj değerleri daha düşük seçilerek bu amfi devresi oluşturulmuştur.) 14.4 voltta,arabanın alternatörlerle akü birleşiminden oluşan bu voltaj değerinde kullanmanız çok da sağlıklı olmaz.

Kural olarak tüm elektronik devreler genelleme de yapılırsa;%50 voltaj fazlasında (Arttırımında) devre yapıları çoğunlukla zarar görmeyecek şekilde çalışacak şekilde de yapılmışlardır,bu %50 'lik tolerarans,çoğu için çoğunlukla da mevcuttur.(İstisnaların dışında) Bu durumda biz 9 volt dc. ile çalışan bir devreye en fazla 9+4.5=13.50 volt dc. verdiğimizde devrede ciddi bir hasar,anormallik olmadan da çalışmasını bekleriz.Ama yaptığımız bu hesaba göre bile 14.4-13.5=0.9 volt dc. bir fazlalık,genel formüle göre,az da olsa bir fazlalık yine vardır.

Sizin yerinizde olsam devrenin beslenme voltaj sınırlarından iyice emin olabilmek adına,elime bir büyüteç alıp,hazır içini de açmışken,elektrolitik kondansatörlere,entegreye (Soğutucu entegreye eğer monteyse,daha sonra yeniden monte etmek üzere bu soğutucuyu da üzerinden kaldırıp) 1 ve 2. maddedeki datasheet tablosu ve kondansatör voltaj değeri özelliklerini tam olarak da taşıyor mu,uygun olabilir mi diyerek iyice kontrol ederdim.Ancak bu kontrolü yapmayı da size bırakıyorum,bir de kullanma talimatında,bu amfinin beslenme voltaj değerini okuyabilmişseniz eğer (Varsa) bu türden kontrollere hiç gerek de kalmaz.Kolay gelsin.
 
abi yardımlarınız için sağolun vazgeçtim bu işten arabaya güzel bi amfi aldık
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,304
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst