160 kw motoru yükte kalkındırırken softstarter mı yoksa konvertörmü tercih etmeliyim

dehause

Üye
Katılım
5 Eki 2009
Mesajlar
47
Puanları
1
İyi günler arkadaşlar,
Benim şuanda yıldız üçgen ile kalkan 2 adet 160 kw motorum mevcut.Bunlar aynı anda çalışmamaktalar.Sadece 1'i çalışmakta.Trafom ise 250KVA dır.Kısa bir süre önce buraya 275 KVA lık bir jeneretör aldım.Şebekeyi kesip jeneratörü devreye aldığımda jeneratör aşırı derecede zorlanmakta.
Firma bana araya bir soft starter almamın iyi olacağını söyledi.

Şimdi beni sorunlarım şu,
Ben bu işi kompanzasyonu ile birlikte yapmak istiyorum.
1-)Soft starter taksam demeraj akımını jeneratörün zorlanmayacağı bir bantta tutabilirmiyim.
2-)Frekans konvertörü kullansam kompanzasyonu ne kadar düşürebilirim ve demerajım ne olur.

Konu ile ilgili daha önce daha büyük güçteki motorlar ile ilgili yorumları okudum.Ama oralarda jeneratörün devrede olması durumundan bahsedilmemiş.Jeneratör devrede iken kompanzasyon iptal ediliyor.Jeneratör onu absorbe ediyor.Frekans konvetörü bu durumda nasıl davranır.

Bu arada bu tarfomda sadece bu motorlar ile 10kw ı geçmeyecek aydınlatma ile ısıtma sistemi mevcut.

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımı olursa sevinirim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Motor devrini düşürmeniz işletmeniz açısından sıkıntıya yol açmayacaksa sürücü öneririm.Bir de şuna bakın.Motorunuz çalışırken kaç amper akım çekiyor?Motorunuz kasnakla güç aktarıyorsa tahvili değiştirip aynı işi daha düşük devirle yaptığınız halde çok daha az elektrik tüketebilirsiniz.
Ayrıca hiçbir değişiklik yapmamış bile olsanız sürücü az da olsa sistemin COS değerinin yükseltilmesine katkı sağlar.Soft starter bunu sağlamaz
 
Motor çalışırken 360-400 A arası akım çekiyor. Motorlarımın biri kasnaklı diğeri rotorun milinden birbirine bağlı.Bu motorlarımın bulunduğu yer ana trafoma 4 km uzaklıkta.
Önemli olan sürücü jeneratörün beraber çalışması nasıl olmaktadır.Bu konuda tecrübesi olan arkadaşların bilgilerini paylaşırsa veya yardımcı olursa sevinirim.
 
vermiş olduğunuz akımlar 160kw için fazla Belirttiğiniz akım işletme anılır değerleri ise Sürücü ile tasarruf şansınız pek yok (devri düşürmedikçe)soft starter ile 1dakikaya kadar yol alma süresini uzatabilirsiniz.Ama bunun kompanzasyona katkısı olmayacaktır.Aynı durum sürücü için de geçerlidirMotorunuz tam gücünde seçilmişse sürücü*sof sistemlerin COS a etkisi pek olmuyor.Yol alma akımına gelince her ikisi de fayda sağlayacaktır.Ama sof daha ucuz olandır
 
Yukarıda yanlış değerleri verdim kusura bakmayınız.
W=1.73.U.I.cosfi
160.000=1,73*380*I*0,8 burdan I=304 çıkar.Yaklaşık akımların 230-240 gibi olması lazım.%80 gibi bir yük vardı diye biliyorum.Şu anda bana uzak bir nokta gidip ölçme imkanım yok.

Jeneratörümün dijital göstergesinde demeraj anında 650-700 A arası bir değer görmüştüm.
 
Asıl sorununuz yol alma ise her iki usul de işinize yarar.Ben kişisel olarak sürücüleri daha fazla kullanıyorum.Özellikle kırıcı gibi aşırı yük altında çalışan motorlarda sofstarterin yetersiz kaldığı ve akımı yeterince düşüremediğini gözlemledim.Zaten bu gibi zorluklar dolayısıyla büyük yüklerde bir büyük soft öneriliyor.Sürücü biraz pahalı çözüm olsa da hem gerilimi hem de frekansı birlikte denetlediğinden birebir çalışıyor.Özellikle devirde ayarlama şansınız varsa kesinlikle sürücü derim
(sürücü cos düzeltilmesine katkı sağlasa da sizin yükünüz zaten fazla çok fazla etkili olamayacaktır.soft zaten buna hiç katkı yapmıyor.)
 
Motor çalışırken 360-400 A arası akım çekiyor. Motorlarımın biri kasnaklı diğeri rotorun milinden birbirine bağlı.Bu motorlarımın bulunduğu yer ana trafoma 4 km uzaklıkta.
Önemli olan sürücü jeneratörün beraber çalışması nasıl olmaktadır.Bu konuda tecrübesi olan arkadaşların bilgilerini paylaşırsa veya yardımcı olursa sevinirim.

sn dehause
Elbette maddi problem yoksa tercih edilmesi gereken cihaz inverter. Ama maddi olanaklarımız kısıtlı diyosanız soft kullanın. İnverter lar devirin değişken olması istenen yerlerde genelde kullanılırlar. Ve fabrika otomasyon cihazlarına bağlı olarak iletişim içerisinde motorun devri gelen veri doğrultusunda artırılabilir, azaltılabilir yada durdurulup çalıştırılabilir.Yada siz dışarıdan pot bağlayarak devrin manuel ayarlanmasını sağlayabilirsiniz.
Soft ise demeraj akımını azaltmak motor ömrünü uzatmak için kullanılan bir cihaz. Bu cihazda haberleşme içerisinde çalıştırılabilir ama yetenekleri sınırlı olduğu için sadece motora dur kalk işlemi yapar.
soft kullanımında Cos aklınıza takılıyosa kompanze sisteme uygun güçte bir kondansatör kontaktör daha ilave edersiniz zor birşey değil.

Birde jeneratörde kompanzasyon kullanımını pek tavsiye etmiyorlar. Sebebi konusunda İkna eder nitelikte bir açıklamaya rastlamadım.
Bilen arkadaşlar varsa bilgi paylaşımlarını memnuniyetle okurum.

4km lik hatta gerilim düşümü, akım taşıma kapasite değerleri hesaplanarak program yapmanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Motor çalışırken 360-400 A arası akım çekiyor. Motorlarımın biri kasnaklı diğeri rotorun milinden birbirine bağlı.Bu motorlarımın bulunduğu yer ana trafoma 4 km uzaklıkta.
Önemli olan sürücü jeneratörün beraber çalışması nasıl olmaktadır.Bu konuda tecrübesi olan arkadaşların bilgilerini paylaşırsa veya yardımcı olursa sevinirim.

4 km uzaktaki motorları çalıştırıyor olabilmeniz mucize.250 kva jeneratör ile,160
kw motoru ,invertör dışında bir tahrikle kaldırabilmeniz de oldukça zor.En uygu-
nu,jeneratörü motorların yanına taşıyıp gücünü yükseltmenizdir.
 
Herhalde bazı şeyleri eksik ifade ettim.250 kva lık trafom motorlarımın dibinde, jeneratörlerimde motorun dibinde.Şehirden uzak bir yerde çalıştığımız için tedaş hattındaki 34.5 trafomdan sonra başka 6.3 trafolarımda var.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,169
Mesajlar
915,621
Kullanıcılar
449,934
Son üye
peldayilmaz

Yeni konular

Geri
Üst