12v 200ah akü 1000w inverter yeterlimidir?

Katılım
2 Eyl 2021
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
92
12v 200ah akü 1000w inverter yeterlimidir? Çalışmasında bir sıkıntı yaşanır mı? ısınma sorunu mu olur? akünün sürekli olarak şarj edilip edilip kullanılması tehlikelimidir?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
1000 watt inverter da 200 amper akü kullanmanızda sakınca yoktur.
200 amper aküyü sürekli şarj deşarj ederek kullanmanızda da sakınca yoktur.
Önemli olan 200 amper akü nasıl şarj ediliyor bu.
 
Aküye bağlanılan inverterden ziyade anlık çekeceğiniz güç önemlidir! 2k, 3k veya 5k watt inverter de bağlanabilir. Akünün özelliklerinden anlık, kısa süreli ve uzun süreli çekilebilecek akım/güç miktarına göre güç çekilmelidir. Bu arada inverter kayıpları da hesaba katılmalıdır. Normalde, misalen 1k watt inverter ile anlık 800 watt a yakın güç çekebilirsiniz. Fakat kurşun tabanlı, özellikle jel akülerde şarj akımının kapasitenin onda biri (200A/10=20A) akım ile yapılması gibi, deşarj akımının da genelde yirmide bir (200A/20=10A, 10x12=120 watt) akımla yapılması akü sağlığı için önerilmektedir.
 
Redresör ile şarj edilecek.
Önerdiğiniz tam sinüs inverter varmıdır? Harmonik bozukluklarından kaynaklı böyle bir yola başvuruyorum.
Saf sinüs verebilmesi önemli.
 
200 amper aküyü sağlıklı şarj edebilmek için 20 amper saat ile şarj edilmeli.
Tam sinüs inverter tommatech markasını inceledinizmi.
 
Evet yeterlidir, örneğin 83 A'yı çeken 1000 watt yerine 250 A'yı çeken 3000 watt'lık bir inverteri bile 200 A, 12 volt jel aküyle çalıştırırsın, tek farkı destek süresi 3 kat daha azı olur. 650 VA (360 watt) olan bir UPS'nin 12 volt, 7 A'lık jel aküsünden 360 watt için 30 A, 12 volt çok net olarak anlık değil, uzunca zamanlar için de çekilebilir. Çünkü bütün jel aküler derin deşarja çok dayanaklı, sulu (starter) araç aküleri ise çok dayanıksızdır.

Kurşunlu jel aküler initial (ilk) şarjdan sonra yapılan şarjlarda, anma voltajlarının % 20 fazlası, anma amper*saat kapasitelerinin 1/10 ; 1/20'si değerindeki amperle şarj edilebilir. Ancak en yaygın ve ona zarar vermeden, ömür katsayısını fazla etkilemeden olan amper değeri 1/10'udur, 1/20'yi eğer ki uzun saatler süresince beklenmeyecekse tercihen uygulanması gereksizdir.

Not: Kurşunlu akülerin devamlı şarj/deşarjı (saykıl sayısı veya döngü sayısı) jel aküler için çok sakıncalı değildir, burada asıl önemli olanı çok uygun akımla ve çok uygun sıcaklılarda ve çok uygun ortamlarda bu işlemlerin çok nizami olarak yapılmasıdır. Ancak saykıl sayısı çok fazla olan akülerin iç yapılarında daha fazla oluşacak iç yıpranmalarla ömürlerinin sürekli tampon şarjda kullanılmadan veya çok az kullanılıp kalan akülerle kıyaslandığında ayni olamayacağı da çok net ve çok aşikardır. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,559
Kullanıcılar
449,917
Son üye
kasva1965

Yeni konular

Geri
Üst