12 volt akü enerjisi ile 220 volt'luk budama testeresi çalıştırma

arkadaşlar bu gibi durumda rizede bir çay toplama makinesi ile çok uzun süren uğraşlar yaptık. çok uzun deneyler yaptık. . enerji konusunda muafak olmadık. bir defa bir insanın taşıyabileceği ağırlığı geçiyor
2. olarak aküler derin deşarja uygun olmalı sıradan akü ile olmuyor. yeni nesil kenarları bezli elektrotla olanlardan olması lazım ... sonra şarj zamanı uzun oluyor. eğer pik akımı olursa invertörün igbtleri hasar görüyor vs vs ... bu nedenle geriye iki ihtimal kalıyor.
1.5 2kva portatif bir jeneratörle kablo ile çalıştırmak
2- testerenin benzinlisini almak.
bu iki çözüm en ekonomik ve ağırlığı hafif olanlar..
ha siz sorunu icad yönünden çözmeye çalışıyorsanız o başka mesele kolay gelsin
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sn. 09 Efe algıladığım kadarı ile sanırım Aydınlısınız, oralarda sarp yamaçlarda bulunan zeytin ağaçlarını sürekli görürüm. gerçekten insanın bile çıkmakta zorlanacağı sarp yamaçlarda bulunuyor zeytinlikler. bu koşullarda taşıma ya da nakliye güçlüğü malum

konuya dönersen en basit ve en verimli olan yani mevcut aküde bulunan enerjiyi en uzun süre değerlendirme yolu şarjlı olanı modifiye etmenizdir. verdiğiniz linkte testere gücünü göremedim fakat 12v ve 6v aynı kapasiteye sahip 2 aküyü seri bağlarsanız zira bu akülerin 80-90Ah gibi büyük olması gerektiğini düşünmüyorum cihazın orijinal aküsünün 1,5Ah olduğu düşünülürse (bunun size ne kadar yettiğini söylemeniz daha sağlıklı sonuca götürecektir) 15-20Ah kapasiteye sahip bir akü grubu hem taşıma yönüyle hem maliyet açısından çok daha verimli olacaktır.

sizin 2000w inverter almanız sizin 2000wh enerjiniz olduğu anlamına gelmiyor zira bunu belirleyen aküdür.
12v 90ah bir aküde tam kapasite dolu iken (sadece teoridedir hiç tam kapasite dolu olmaz her şarj-deşarj da kapasitesi belli oranda düşer) 12v X 90A = 1080wh lik bir güç depolar....mantıklı bir seçim olmayacağı için bu yöntemle ilgili başka bir şeyler yazma gereği duymadım

Evet, aynen. Aydın'lıyım... Testere 12 volt ve 1,5 ah ile çalışıyor. Ama ni-cd. Budama mevsiminden sonra 11 ay yatacağı için batarya ölüyor. Tek bir adet batarya kesintili çalışma ile 1 saat bile gitmiyor. Ama tabii ni-cd olmasının da rolü var. Gittikçe zayıflıyor akü. İki ayrı akü kullanacak olsam, bu sefer onları taşıma derdi çıkacak.

Sevgili arkadaşlarımın genel yorumlarına bakılacak olursak invertör-akü ikilisi pek sonuç verecek gibi gözükmüyor. Jeneratör öneren arkadaşımın yorumu da vardı. İlk başta pek uygun değil gibi geldi bana ama yorumlardan sonra de jeneratör uygun gelmeye başladı.

Benzinli budama testeresi ise 9 kg ağırlığında. Bütün gün kollarım havada budama yapamam. Ana onun yerine şu yöntemi mi araştırmalıyım biraz, bilmiyorum...

Ben yine 600 watt olan elektrikli testereyi satın alayım, çalıştırmak için yaklaşık 17-20 kg olan jeneratör de mi satın alayım acaba?

En azından jeneratörü bir gün götürürüm dağa, 2-3 gün çalıların arasına koyarım, her gün getirip götürmem. Sadece dağa giderken 3-4 litre benzin götürürüm.

Ne dersiniz? Fazla benzin harcamayan, hafif jeneratöre??
 
Evet, aynen. Aydın'lıyım... Testere 12 volt ve 1,5 ah ile çalışıyor. Ama ni-cd. Budama mevsiminden sonra 11 ay yatacağı için batarya ölüyor. Tek bir adet batarya kesintili çalışma ile 1 saat bile gitmiyor. Ama tabii ni-cd olmasının da rolü var. Gittikçe zayıflıyor akü. İki ayrı akü kullanacak olsam, bu sefer onları taşıma derdi çıkacak

1,5ah 30dk gidiyor olsa 10 saatlik çalışma için 1,5ah X 20 = 30ah lik akü yapar 90ah lik aküye göre 12v ve 6v 30ah lik akülerin taşınmasının çok daha hafif olacağını düşünüyorum ya da seri paralele bağlama yöntemleri ile daha küçük akülerle (6v luk) daha büyük voltaj ve kapasitelere çıkabilirsiniz bunun faydası yekpare 1 adet 12v büyük akü yerine daha küçük yapıda akülerle çalışmak daha mantıklı geliyor zira arıza vs durumunda komple aküyü atmak yerine sadece durumu kötü olanı tespit edip değiştirmek daha az maliyetli olacaktır sanırım

jeneratör ile çalışmaya gelince bu direk benzinli bir testere ye göre daha az verimli olacaktır. çok farklı alternatifler de düşünüle bilinir küçük bir sırt motorundan esnek bir şaft ile (mesela motorlu araçlardaki hız gösterge teli gibi) hareketi testereye aktarmak gibi burada hangisinden ne kadar ödün verebileceğinizi sizin seçmeniz gerek

incelemenizde fayda var

http://www.sadal.com.tr/stihl_products_tirpan_benzin_motorlu_sirt.asp
 
Son düzenleme:
Sayın Efe09 şu ana kadarki mesajları derli toplu düşünüp uygun olanı seçmek senin işin. Yalnız resim vb detaylı bilgilerle belki konuyu izleyip dahil olmayan uzmanları da konuya çekebilirsin.
Esasında önceki mesajlarında yazdığın şarzlı 18V luk makineni direk kullanmayı düşünmen gerek. Zaten akü düşündüğünden inverter vb elemanlarda hem verim kaybı hem de ek eleman ve arıza sorunu yaşamamış olursun. Akü kablolarını bu cihaza bağlamayı sorun yapıyorsan basit bir sorunun var. Muhtemel ki hem şarz bağlantı yerinden aküyü bağlayabiliyor olsan gerek(uygun enerji akışı için devre gerekir mi bilmiyorum) hem de hali hazırdaki makine bataryasına uygun bir şekilde dış akü kablolarını kutup başlarına(+ ve - ye dikkat ederek) sıkıştırarak da çalıştırabilirsin(bu durumda da düşük kapasiteli akü ile paralel bağlı batarya sisteme ne etki eder incelemek gerek).((Bu durumlarda batarya ve aküler gerilimleri açısından da incelenmelidir.))
Verim konusunda enerji dönüşümlerinde kayıpların olduğundan bahsetmiştik zaten. Linkte verilen benzin motorlu tırpan önceki mesajda bahsettiğimiz pnömatik (belediye ekiplerinin çim biçtiği) sistemdir. Pnömatik olabilen en yoğun verim kayıplarındandır, sistemin direk benzinli diye bahsedilebilmesi için benzin motor krankının direk testereye bağlanması gerekir. Çim biçmede kullanılan bu motorlu tırpanın uç kısmına daire testere takılırsa devir vb uygunsa belki iş görebilir ama güç vb sisteme uymazsa yakıt sorunu olabilir. Bu sırta takıldığında mahsur olur mu bilmiyorum ama hortum uzatılarak yerden de çalıştırılabilir tabi verimlilik kaybı artarak.
600 Watt ve 220 V olduğunu anladığımız sistem şu halde uygunsuz görünüyor. İnverter masrafı, arıza riski vb sorunları var. Zaten akülü sistemin alt yapısı hazır denenebilir.
Sayın Tekin126 nın bahsettiği güneş panelini de jeneratör gibi taşıma mecburiyeti yok. Uygun bir yere güneş açısına göre monte edilebilir ve iş yapılsa da yapılmasa da uygun elektronik devre ile akü şarz yapılmış olur. Panelin güneşi takip etmesini sağlayan mekanizma ve elektronik devre de eklenebilir. Bu sitede bakır levha ile güneş paneli yapımından bahsediliyordu. İleriye yönelik sistem ve ya yardımcı sistem olabilir.
Diğer taraftan testere yerine makas sistemi ile de dal budanabilir, hidrolik güç aktarımı ile iş bitirilebilir. Burada benzinli vb motordan direk hidrolik pompa ile makas silindirine yağ basılır. Bunlar gibi daha birçok alternatif ileriye yönelik uygulama imkanı sağlayabilir.
Bahsettiğimiz tüm enerji dönüşüm biçimlerinin avantajları ve dezavantajları olur ancak; kesme vb işlem biçiminin uygun olmaması, takımlarının uygun olmaması, enerji kaynağının uygun güçte olmaması yoğun boşa enerji harcanmasına sebep olabilir. Pratik çözümü uygulayıp ileriye yönelik çözümler buradan konuşulabilir.
ATV vb ekipman da yine ileriye yönelik işi kolaylaştırma adına idi. Verdiğimiz linke bakılırsa uygun bir tasarım ile elinden gelen kendisi de birşeyler yapabilir. 3 tekerli motorsiklet biçiminde vb. Tabi kros motoru da direk iş görebilir belki ama ben ulaşım sorununu konuşmak için atv den bahsettim. Tabi atv nin kendi jeneratörüne ve belki su pompası gibi ekipmana sahip olması ek avantajı.
Sistemlerin güç gereksinimlerini incelemek için aslında dalların kesilme kuvvet ve enerjilerini, dallarda harcanan elektrik vb gibi teknik bilgi gereksinimlerinin karşılanması gerekir.
Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
sn [MENTION=298657]09 Efe[/MENTION] Bu tarzda bir makas geliştirebilirsen aslında hiçte fena olmaz hem budama sektörünede katkın olur.Mesela matkap motoruyla yapılabilir aküsüde taşınabilecek ağırlıkta olur akü için kemere takılan çantalardan kullanırsın bir boru içersinde kabloları uzatır boruyada makası makasıda motora monte edersin artık geliştirmek sana kalmış bence bi düşün derim yabana atılacak gibi değil ucuza patlar.Daha güçlü olmasını istersen küçük çapta redüktör de düşünülebilir.Devrinin bukadar hızlı olması sana yaramaz sana düşük devirde ve güçlü olması gerekir tabi makasında tam kapanması lazım.Sadece bir fikir...:)motorlu makas - YouTube
 
Son düzenleme:
Maddi durumun iyiyse ve tek basina budama yapiyorsan felco 810 budama makasi al 5000 lira civari 8 saat bataryasi dayanir 3 cm e kadar dallari keser iyi degilse ve mantikli bir is yapmak istoyorsan benzinli al 9 kilo demissin :) makinalardan bi habersin heralde benzinli budama testereleri max 4 kilo oluyor bende 2 adet alpina A305 budama testeresi var tanesi 350 lira ondan al

arm 10 cihazindan tapatalk vip ile gönderdi
 
Maddi durumun iyiyse ve tek basina budama yapiyorsan felco 810 budama makasi al 5000 lira civari 8 saat bataryasi dayanir 3 cm e kadar dallari keser iyi degilse ve mantikli bir is yapmak istoyorsan benzinli al 9 kilo demissin :) makinalardan bi habersin heralde benzinli budama testereleri max 4 kilo oluyor bende 2 adet alpina A305 budama testeresi var tanesi 350 lira ondan al

arm 10 cihazindan tapatalk vip ile gönderdi

Hayır, normal testereden bahsetmiyorum ben. 3 metre uzunluğunda olan yüksel dal budama testeresinden söz ediyorum. Onlar 9 kg ağırlığında...
 
Değerli arkadaşlarım, farklı fikirler geliyor. Özetleyecek olursak, her birinden de tam randıman alınmıyor, her birinin farklı sıkıntıları oluyor. Akü desek, jeneratör desek sonuçta o ağırlıkları sırtımda taşıyacağım. Motor, Atv için uygun yol yok. Akünün elektriği yetmeyecek, jeneratör için benzin masrafı olacak vs. vs...

Akü- invertör de denesem, jeneratör de denesem, elimdeki testereyi atıp yeni bir testere alacağım ve her durumda bi 500 TL cebimden çıkacak.

Öncek şarjlı testereyi bir şekilde değerlendirsem diye sabah Ebay gibi sitelere baktım. Ni-cd batarya yerine İon-lithium batarya alsam...

Baktım ki, gerçekten ebay'de çok ucuzmuş. En azından ni-cd bataryaya göre dayanıklı. Ucuza onlardan 2-3 tane alsam...?? Madem bekledikçe ni-cd gibi bozulmuyor, hafıza yeteneği yok... Daha mantıklı olmaz mı? 3 tane alsam bile masrafı yine fazla tutmayacak, hafif olacak...

Burada da bilgisiz olduğum yanlar var tabii... lithium akü var, ion-lithium akü var... Farkını bilmiyorum... Benim testere ni-cd akü ile çalışıyordu, lithium takılır mı bilmem...

Bakın linke, gerçekten çok ucuzlar Türkiye'ye göre...

Black and Decker Lithium ion Battery | eBay
 
Sayın 09Efe
Zaten bir kısım fikirleri inceleyip eldeki hazır olanın kullanılmasını diğer çözümlerin ileriye yönelik düşünülmesini ihtimal olarak sunmuştuk.
Yalnız bu sistemlerin her birisi randımanlıdır çalışan tekniklerdir, ama her birinin avantajı-dezavantajı olur.
Atv zaten yolun olmadığı yerlerde düşünülen araç. Atv benzeri başka araç da ulaşım için düşünülebilir. Yürüyerek de gitsen yol uygunsa büyük tekerlekli herhangi bir bisiklet-el arabası benzeri araçla yükünü taşıtabilirsin. Zira dönüşte efektif fayda sağlayabilir.
Kısa sürede istediğin çözümü seçebilirsin ama ileriye yönelik bahsettiğimiz sistemleri proje olarak düşünmen gerekir ve proje masrafının, Zeytinliğinde azalan işgücünün bedeli ile ne kadar zamanda geri ödendiğini düşünmen gerekir. İşgücü azalmasını belki kar olarak görmeyebilirsin ama ürün artışı vb yönünden de inceleyebilirsin. 2 yılda geri ödenen projeler fabrikalarda uygulanabilir bulunur, 1 yılda geri ödeme popüler ve daha aşşağısı da ihtiyaç olarak görülüyor olsa gerek.
Kendin konu hakkında karar versen de sistemlerinin ve sahanın resimleri incelemek isteyenlerin gelişmesine vesile olabilir.
Başarılar..
 
:)testere 12 volt 1.5 A çalışıyor bunun için 90 amper akü çok çok mantıksız bırıncısı bu motor ole 600 watt filan olamaz 12v 1.5 A ise senın motor 18 watt bu motoruda sırtına bağlasan sırt çantası gıbı solar panel aküye fılan gerek kalmadan sırtını güneşe don budama yap hadı güneşe donemedın panelın yanına 12 volt 1.2 A aku koy yarım saat şarj et bır saat kullan
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,914
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst